Hoe eet mijn hond 2005

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinatie

Volledig BARF
44
18%
Volledig kompleet vers vlees
59
24%
Volledig brok
8
3%
BARF en kompleet versvoer
77
31%
BARF en brok
10
4%
Kompleet versvoer en brok
24
10%
BARF, kompleet versvoer en brok
14
6%
Anders
9
4%

Totaal aantal stemmen: 245

Re:Hoe eet mijn hond 2005

Sylvie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Sylvie »

OK, dat zeg ik verkeerd ;D Maar het valt me wel op dat veel barfers hele kleine stukken geven. Hetzij dat ze het klein maken, hetzij dat het erg kleine dingen zijn, zoals kippenekken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sylvie schreef: OK, dat zeg ik verkeerd ;D Maar het valt me wel op dat veel barfers hele kleine stukken geven. Hetzij dat ze het klein maken, hetzij dat het erg kleine dingen zijn, zoals kippenekken.
Gek dat ik die niet ken dan! Ik geloof dat de meeste mensen het grote voordeel van grote stukken vlees en grote karkassen/hele prooidieren wel in ziet. Qua vertering. Alleen bij het overschakelen worden botjes nog wel eens ingeknipt. Verder niet.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Sylvie schreef: OK, dat zeg ik verkeerd ;D Maar het valt me wel op dat veel barfers hele kleine stukken geven. Hetzij dat ze het klein maken, hetzij dat het erg kleine dingen zijn, zoals kippenekken.
voor mmijn honden en katten zijn kippen nekken niet zo klein, en ik geef bij voorkeur zo groot mogelijke stukken omdat ze dan ook het langst verzadigd zijn.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Is het "hele prooimodel" zoals jij het noemt dan niet juist barf in optima-forma? en hoe kom je erbij dat barfers het voedsel zouden malen? Het tegendeel is waar, volgens mij.
MarijeJoanne
4-sterren
4-sterren

Bericht door MarijeJoanne »

Sylvie, BARF houdt toch in rauw en vers?
Hoe je dat verder invult (welke methode je aanhangt, grote of kleine stukken, wel of geen groenten, aantal procenten van iets etc etc), moet je zelf weten, maar ik schaar dat allemaal onder BARF.
Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Sofie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sofie »

Hier is het een combinatie van brokken ('s morgens), versvlees (Duck => 's avonds) en 1 avond in de week BARF.

Sofie.
Marion
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Marion »

Mijn honden krijgen ook volledig BARF te eten. Ik bedoel het niet negatief maar het verbaast me wel een beetje dat toch het merendeel op dit BARF-forum geen volledig barf geeft maar veelal kvv danwel in combinatie met barf dagen.....
Misschien moesten we nog maar wat meer gaan promoten hoeveel beter en gezonder BARF is, ook ten opzichte van kvv! ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Marion schreef: Mijn honden krijgen ook volledig BARF te eten. Ik bedoel het niet negatief maar het verbaast me wel een beetje dat toch het merendeel op dit BARF-forum geen volledig barf geeft maar veelal kvv danwel in combinatie met barf dagen.....
Misschien moesten we nog maar wat meer gaan promoten hoeveel beter en gezonder BARF is, ook ten opzichte van kvv! ;D
Op dit forum geloven we in rauw voeren en als de keuze valt op een kvv prima. Door dat dit forum openstaat voor alle vormen van rauwe verse honden en kattenvoeding , leert de ervaring dat veel versvoerders door het lezen van de barf verhalen wel makkelijker overstappen op volledig barf. Ik kan mezelf hierbij als voorbeeld nemen , al 15 jaar een fervent kvv voerder en sinds dit jaar helemaal over op barf, dankzij barfplaats.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 16 jun 2005, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Zoals de meeste honden barf en kvv als ik geen tijd heb of er niet ben, want voor mijn vader is barf een beetje ingewikkeld en hij is niet helemaal barfproof. ;D
pollekind

Bericht door pollekind »

Ik heb volledig KVV gestemd.Wij voeren twee maal daags Energique afgewisseld met Duck Uitmuntend en Duck Pens Compleet.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Lil schreef: Zoals de meeste honden barf en kvv als ik geen tijd heb of er niet ben, want voor mijn vader is barf een beetje ingewikkeld en hij is niet helemaal barfproof. ;D
Ik heb voor mijn moeder een standaard week-menukaart in de keuken hangen (iedereen lacht zich trouwens dood als ze het menu van Sarah, Kai en Ziggy zien hangen), zodat ze als ik weg ga precies weet wat ze moet geven. Zoiets is misschien ook makkelijk voor je vader. ;)
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

Voorlopig nog ff brok (farmfood) doordeweeks, en in het weekend (soms is dat dan een lang weekend :P) (vers)vlees. Ik ben niet supermerkvast, Carnibest en Energique heb ik meestal, soms Bandit. Ook krijgt ze wel eens runderhart/lamshart, een lap pens, Runderstaart (of was het nou kalfsstaart ???), lamsribbetjes, kippevleugels, kippenekjes, schenkel. Ooit eens kippemaagjes en kippelevertjes geprobeerd maar dat was geen succes helaas.
chrisje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door chrisje »

Hier uitsluitend CB.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Nu nog volledig op brok ::) maar ga over op 70% brok, 30% barf of kvv, misschien als ik meer tijd en een groter budget heb dat ik dan meer ga barfen, maar helaas zit het er voor mij (als student) nog niet in om compleet te barfen
*elly*
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door *elly* »

Hier volledig barf sinds 3 weken, ik denk ook niet dat dat nog veranderd.
Ik knip niks in en ik maal ook niks. Ik reken ook niks uit, ik doe het op gevoel zeg maar ;D

Gesloten