Laten mensen zich voor de gek houden?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Op het Corgi forum hebben ze een nieuwe brok ontdekt. Hij wordt speciaal samengesteld voor jouw hond op zijn eigen behoefte. Gaat zelfs een sticker op met de naam van de hond. Is dat nu niet prachtig?
En de mensen geloven serieus dat er speciaal voor hun hond een zak brokjes gemaakt wordt. Ik geloof het niet......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Rik01
4-sterren
4-sterren

Re: Laten mensen zich voor de gek houden?

Bericht door Rik01 »

Lijkt me eenzelfde iets als die "your dog" speciale brok per ras. Er zit wel wat variatie in de honderden verschillende soorten maar dat blijft beperkt tot een stuk of 5 denk ik. Gewoon een kwestie van "personal packaging".

viewtopic.php?t=136330
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn patatboer maakt ook een patatje speciaal voor mij samengesteld en gemaakt. Blijft een patatje. Mensen zijn veel te goedgelovig.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

"Hallo meneer de frietboer! Doet u mij maar een bakje Lizzy-frieten. Met mayonaise graag. En een pusflap."
:biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

koekje schreef:"Hallo meneer de frietboer! Doet u mij maar een bakje Lizzy-frieten. Met mayonaise graag. En een pusflap."
:biggrin2:
Ja, zo gaat dat Koek ;D ;D ;D . En tegenwoordig heeft ie ook een groentenkroket, broodnodige variatie op de pusflap :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oh wat erg. En dan bij BARF roepen dat je echt niet zelf het voer kan samenstellen, want dat is zooooo moeilijk en straks krijg je tekorten. En dan weet een fabrikant wel precies wat jou Fikkie nodig heeft omdat je hem zijn naam, leeftijd en nog een paar dingen verteld hebt????
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

De starbucks maakt ook koffie speciaal voor mij, er staat zelfs mijn naam op.... :-X

Ik geloof er geen zak van.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hier de samenstelling. Afbeelding

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik kan het met de beste wil van de wereld niet lezen (de letters zijn te klein en een kwartslag gedraaid) maar ik denk dat ik weinig heb toe te voegen aan : het is en blijft een brok.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Iets beter foto. Ik vind het op zich een absurde samenstelling. Vandaar de foto. Al zou ik brok willen voeren, mijn hond weigert pertinent 99% van de brokken en de andere 1% is ze ook niet laaiend enthousiast over. Afbeelding

Kuikuhnek
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kuikuhnek »

Ik zie vooral vulling, aardappel en bietenpulp. Samen met kip het grootste gedeelte van de samenstelling.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ja tuurlijk laten ze zich voor de gek houden. Willen ze toch graag. Hebben ze iig straks weer wat te janken dat ze slachtoffer zijn.
Rik01
4-sterren
4-sterren

Bericht door Rik01 »

Verse kip en gedroogde kip. Weet iemand het verschil? Ik heb het gevoel dat gedroogde kip poeder of andere rare troep is wat ze niet gewoon kip mogen noemen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Rik01 schreef:Verse kip en gedroogde kip. Weet iemand het verschil? Ik heb het gevoel dat gedroogde kip poeder of andere rare troep is wat ze niet gewoon kip mogen noemen.
Nou ik zou het niet weten maar als die verse kip eenmaal in de brok zit is hij ook droog :biggrin2:
Rik01
4-sterren
4-sterren

Bericht door Rik01 »

Volgens mij is gedroogde kip gewoon een andere naam voor kippenmeel. Maar ze "mogen" dat dus "gedroogde kip" noemen. Mensen denken dan vaak dat de gedroogde kip ingredient gewoon kip is (vergelijkbaar aan verse kip). Maar dat is het dus niet.
Dat vleesmeel produceren ze door dierlijk afval op hoge temperatuur te verhitten. Dan scheppen ze de olie en vetten eraf en laten het water verdampen tot er een meel overblijft. Bij dit proces gaat veel voedingswaarde gewoon verloren!
Maar ja, "gedroogde kip" staat zoveel beter dan "kippenmeel van dierlijk afval".

Plaats reactie