Lazy Garfield schreef:
Niet helemaal met je eens hoor, dat kwakiteitsverschil is nauwelijk te zien!
Onderstaande foto is gemaakt met een 18-55 kitlens, wonderbaarlijk goed al zeg ik het zelf hahah!
DSC_0003.jpg
Met minder goede spullen kun je uiteraard prima foto's maken. Aan jou foto is niets aan te merken. Maar kwaliteit kost gewoon geld. Je ziet gewoon verschil in scherpte, softheid, kleuren en contrast tussen foto's van goedkopere en duurdere apparatuur. Zowel in je lenzen als body.
Neemt niet weg dat je met minder goede apparatuur ook prima foto's kan maken. Ik heb met mijn 450D en kitlens en goedkope sigma telelens ook zat foto's gemaakt waar ik heel trots op ben. Maar elke keer als ik iets beters koop, merk ik dat het weer mooier wordt.
En op bepaalde vlakken makkelijker. Heb net met de 6D foto's gemaakt op ISO 2000 die heel mooi zijn geworden, terwijl gisteren foto's met hetzelfde licht en dezelfde lens maar dan de 650D op 1600 ISO niet meer dan kiekjes werden. Die van de 6D hebben geen ruis en die van de 650D zijn gewoon korrelig. Kun je nog zo goed zijn als fotograaf, das gewoon ruk.
Ik heb net trouwens ook, om meneer te laten zien waarom we zoveel geld uitgegeven hebben, twee identieke foto's gemaakt met de verschillende camera's en lenzen. Moment, plaats ik ze zo! Zegt niet alles, maar op zich wel leuk.