Kaela schreef:Ik vind dat altijd zo raar. Het kost water, ja. Maar waar blijft dat water? Dat gaat toch gewoon de kringloop weer in? Het verdwijnt niet zomaar! Vraag is dan vooral hoe schoon het weer terug de kringloop in gaat.
De natuurlijke kringloop van het water wordt verstoord.
Het water dat gebruikt wordt gaat/komt niet zomaar terug op de plek vanwaar het onttrokken is. Voorbeeld: grondwater voor besproeien cacaoplanten, water verdampt en komt als neerslag op een andere plek terecht. Het water is daardoor niet meer beschikbaar voor de plaatselijke natuur.
Vervuiling speelt ook een rol.
Je snapt vast wel dat je na bijna 12 jaar kha eten ook weleens periodes hebt dat je denkt: fuck aan kha!! Ik wil brood en suiker en ijs en chocolade en pepernoten en en en......
Je snapt vast wel dat je na bijna 12 jaar kha eten ook weleens periodes hebt dat je denkt: fuck aan kha!! Ik wil brood en suiker en ijs en chocolade en pepernoten en en en......
Ja, dat heb ik na 1 week al, dus ik begrijp het helemaal . Nou lekker toch. Moet toch af en toe kunnen?!
En kan je er tegen? Plots zoveel kh?
Mijn zus is een keertje flauwgevallen toen ze dat deed en die at nog niet eens lang kh-arm.
Ja het maakt wel dat ik veel meer last van opvliegers heb hoor, dan ga ik van 1x daags rustig naar 16x of zo. En als ik echt een aantal dagen kh eet en vervolgens weer terugschakel naar kha/khb nou dan heb ik me toch een koppijn. Maar ik eet niet uit overtuiging kha/khb, Eddie verdraagt heel slecht kh, suiker en lactose en om nou voor 2 mensen apart te koken is me ook al zowat. Dus ik doe het voor hem en dan af en toe, doe ik voor mezelf eens gek.
Morgen ben ik weer in Nordhorn en vanaf 1 oktober sluit mijn favo Italiaanse ijssalon, dus.......
Gestoofde kip van Otto met maiskorst. Eigenlijk een soort puree maar dan van mais en ei. Lekerrrrr. Ik had ‘m apart gemaakt zodat ik voor de tweede dag op kon warmen en dat ging prima. Sperziebonen erbij.
Siberienne schreef:Gestoofde kip van Otto met maiskorst. Eigenlijk een soort puree maar dan van mais en ei. Lekerrrrr. Ik had ‘m apart gemaakt zodat ik voor de tweede dag op kon warmen en dat ging prima. Sperziebonen erbij.
- pien - schreef:Ooo lekker! Is dit uit Simpel?
Heb jij nou le Creuset-aardewerk?
Wij aten andijviestamppot.
Vanavond iets met zo'n groen torentjesbloemkooltje.
Ja is uit simpel en ja, dat is le creuset , goed gezien
De pan kochten we zo’n 15 jr geleden in Frankrijk en toen was is fliefd. Verder heb ik dus de mokken en de pot voor de pollepels, uit de Outlet in Roermond. Ik heb ook nog een saus pannetje en een kruidenpot. Dat is het wel geloof ik ... ik vind de kleuren zo mooi!