eelke schreef:
Maar goed, je betaald naar kwaliteit, meestal, en op die manier is kvv barf een beetje appels en peren vergelijken. Je kunt niet zien welke kwaliteit vlees er in die kvv van 2.75 gaat. Bij barf kun je dat wel zien.
[...]
Ik ben ook begonnen met kvv hoor. En dan op zaterdag eens een barfdag. En uiteindelijk in een keer helemaal over omdat Joep allergisch is en we moesten kijken waarvoor.
Ik heb ook maar 1 hond. Een hele bulk inkopen lijkt me om die reden wel wat lastiger (en verhoudingsgewijs ook duurder). Ik wil er graag een hond bij, maar op korte termijn is dat geen optie. Ik wil dus ook eens in de week een barfdag inlassen. Volgens mij wordt dat ook aangeraden.
MillyMol schreef:Nog een tip: moet je langere tijd KVV blijven voeren, geef dan verschillende merken en ten minste 5 diersoorten, om er zeker van te zijn dat je hond alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Probeer KVV met premix / toegevoegde vitaminen te vermijden. Er zou al genoeg in moeten zitten als je merken en diersoorten afwisselt.
Herby Diervoeder (waar ik mijn kvv heb gehaald) biedt zelfs een bulkpakket aan met verschillende mixen. Dat is verrekte handig. Ze hebben het volgens mij niet altijd. Volgens voerwijzer zijn ze goed.
pearlsofpassion schreef:Dat hele dieren duurder zijn is omdat ze, [...]
Dank je.
pearlsofpassion schreef: Bedenk wel dat als je hele prooien wil voeren, die dieren enkel gestorven zijn om jouw hond te voeden. Terwijl je hem ook perfect ( bijna volledig) kan voeren van wat de mensen over laten en niet hoeven. Velen onder ons vinden het toch belangrijk zo weinig mogelijk extra levens op ons geweten te hebben en dus geen hele prooien te voeren. [...]
Goed punt. Nou, reken mij dan ook maar tot die club.
Lizzy schreef: [...] Maar goed, er zijn ook merken waarvan ik weet wat voor kwaliteit (spier)vlees zij gebruiken en dat is de kwaliteit zoals ik het geef (Bandit). Maar die KVV is dan ook niet goedkoper dan zelf samenstellen.
Dank je voor de uitleg.
Lizzy schreef:Ik heb vier Dalmatische Honden (wegend tussen de 25 en 28) en ben €350 en €400 per maand kwijt aan hun voeding. Mijn honden eten gemiddeld zo'n 800 gram per dag per hond.
Dat komt neer op ongeveer 60,- p/m voor mijn hond als ik hem op dezelfde manier zou voeren, maar dan 500 gram p/d.
Spikkelneus schreef:Wij hebben 6 honden tussen de 20 en de 37 kilo, die samen 4,5 kilo vlees per dag eten (en 0,5 kilo groenten). Dat kost zo´n 15 euro per dag. Dus gemiddeld 2,50 per hond. Dit is exclusief eieren, vis, supplementen en gedroogde snacks. Als je dat ook meerekent komt er nog wel 50 cent per hond per dag bij, denk ik.
Dank je
@Cindy de wolf, dat komt neer op gemiddeld 5,-/k
@CindyMayella, dank je. Duidelijk.
Ik ben bezig om een recept te bedenken, maar ik heb nog een fout gemaakt. Coming up.