Dank jullie wel voor het meedenken, dat vind ik super van jullie!
Mijati schreef:Schurft en schimmel gaan bij cavia's vaak hand in hand. Ik zou dan ook beide behandelen. 's ochtends behandelen tegen het een, eind van de middag tegen het andere. Schurft kan je heel goed behandelen met Beaphar antischurft en dan dus elke dag insprayen. Cavia's kunnen ook vlooien hebben, ook het nakijken waard.
Ik heb zelf nog nooit gehoord van een jeukallergie bij een cavia, wel niezen en snotterig zijn.
Hij is eerst 2x tegen schurft behandeld met stronghold. 6 weken later had hij t weer, toen 2x behandeld met frontline ivm resistent worden van mijten. Dus ook anti-vlo.
Hij is 4x gewassen met Imaverol, heeft 1x een injectie gehad. Maar omdat de jeuk alleen maar toeneemt heeft hij nu surolan gekregen. Het lijkt nu iets beter te gaan.
hannabelgje schreef:Van schurft hebben ze echt enorm veel jeuk. En 1 spuit ivermectine is niet genoeg tegen schurft. Dat moet je 3x doen met 3 weken ertussen.
Ik zou zijn weerstand omhoog krikken. En stress proberen te vermijden. Hoe oud is hij? Hoe lang heb je hem al? In wat voor verblijf zit hij? Hoe lang zit hij al bij zijn maatje? Wat doe je met ze gedurende de week? En wat krijgen ze te eten?
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hoe zou ik verder zijn weerstand kunnen opkrikken? Hij is nu ongeveer 4 jaar, zit gezellig met een vrouwtje van 3 jaar in een grote kooi met ieder een eigen huisje. Kooi staat in de woonkeuken en er is de laatste tijd niets veranderd. Bij het verschonen gaan ze even in een apart verblijf. Gebruik gehakseld tarwestro als bodembedekking. Voer nu een paar keer daags groenten, vooral paprika en groene bladgroenten en wat fruit. Daarnaast krijgen ze hooi 2x daags en graanvrij Supr. Sience Select. brok met een beetje muesli.
Ben een beetje bang dat al die bestrijdingsmiddelen nu de boosdoener zijn ...

Ga nog even echinacea bestellen, kan geen kwaad om toe te voegen