Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik heb een groenterijke pastasaus gemaakt (courgette, uien, prei, broccoli, knoflook, Spaanse peper, etc). Met volkoren pasta. En komkommersloe.
-
fransbulletje
Vanmorgen de slowcooker gevuld met lekker veel uiten, runderriblappen, runderbouillon,plakje ontbijtkoek, laurier en kruidnagel.
Vanmiddag rode kool , krielaardappeltjes en gedroogde abrikozen erbij....heerlijk!
Vanmiddag rode kool , krielaardappeltjes en gedroogde abrikozen erbij....heerlijk!
- pearlsofpassion
- Moderator
Als je dat doet met de helft (licht) bevroren fruit, de helft bevroren banaan ( in stukjes invriezen), heb je net roomijs. Tis even wat omroeren en aanduwen tijdens het blenden, maar verder doodeenvoudig en zo lekker en vegan.Lizzy schreef:Weet je wat ik echt een uitkomst vind om een smoothie mee te maken? Die zakken diepgevroren fruit uit de supermarkt. Ik heb dan graag iets met bosbessen maar ook mango vind ik lekker. Beetje yoghurt erbij, half (of heel) banaantje en bevroren fruit, mjammie! Ik doe er dan zelf ook nog een vers appeltje in.
Kan met wat yoghurt of melk ook, maar dat is niet nodig. Als je er minder banaan in doet wordt het wat meer sorbet.
Voor kerst eentje gedraaid met helft framboos en helft banaan en niemand die merkte dat die zonder zuivel was. Na terug invriezen en licht ontdooien was het zelfs nog bruikbaar.
Dit vind ik zo'n verrijking dit receptje. Genieten van een ijsje dat werkelijk echt gezond is. Heerlijk toch?
En zeggen dat ik vroeger zo vaak geprobeerd heb van smoothie sorbet te draaien ( met eiwit, met extra suiker enz) en dat nooit echt gelukt is. Terwijl het gewoon zo simpel is.
- Pauline
- 5-sterren

Ik show mijn toetje: avocado-chocomousse, heerlijk!
Verder aten we boerenkool-nasi met rookworst gemarineerd in kha ketjap saus, heerlijk.
Verder aten we boerenkool-nasi met rookworst gemarineerd in kha ketjap saus, heerlijk.
Lekker Plien, maar wat een muizenhapje!
I am not a Chinese but I did made some beef broccoli and yang chow fried ride for dinner.
Oeh, lekker toetjePauline schreef:Ik show mijn toetje: avocado-chocomousse, heerlijk!
IMG_20190108_185536.jpg
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja, doe ik ook hoor. Gemak dient de mens.Lizzy schreef:Weet je wat ik echt een uitkomst vind om een smoothie mee te maken? Die zakken diepgevroren fruit uit de supermarkt. Ik heb dan graag iets met bosbessen maar ook mango vind ik lekker. Beetje yoghurt erbij, half (of heel) banaantje en bevroren fruit, mjammie! Ik doe er dan zelf ook nog een vers appeltje in.
En wat PoP doet, ijs maken is ook heerlijk!
Maar voordat ik weer ijs eet moet het toch echt wel flink boven de 25 graden zijn.
@Plien: lekker toetje!
- -Annemarie-
- 5-sterren

joyjoy22 schreef:I am not a Chinese but I did made some beef broccoli and yang chow fried ride for dinner.
Yang Chow and Beef Brocoli.jpg
That looks very nice!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ziet er goed uit Plien
Gisteren kha eenpans-moussaka gemaakt.
Leek niet op het origineel, maar was wel lekker.
Vanavond broccoli en een vega schnitzel.
Gisteren kha eenpans-moussaka gemaakt.
Leek niet op het origineel, maar was wel lekker.
Vanavond broccoli en een vega schnitzel.
-
fransbulletje
Speltmie met kippendijen, gemarineerd in olie, ketjap, knoflook en gember, met veel groente
- CindyMayella
- 5-sterren

Aardappels, spinazie a la creme (en een eitje) en een zigeuner schnitzel...
- Pauline
- 5-sterren

Hahahaha Koekje, dat viel wel mee. Netjes gefotografeerd denk ik en ik zat bomvol. Onze hoofdmaaltijd was behoorlijk vullend en een avocado, stuk extra pure chocolade, cacao, kokosmelk en slagroom en walnoten zitten ook wel.koekje schreef:Lekker Plien, maar wat een muizenhapje!
Dit is trouwens het recept, uit de keuken van mijn naamgenote (ik heb de agavesiroop weggelaten) en het is vegetarisch als je mijn slagroom er niet opdoet:
https://uitpaulineskeuken.nl/2017/12/ch ... ousse.html
Klinkt echt Goddelijk Pauline! Heb je het hele recept?
Wij eten weer pasta vanavond. Volkoren. Met een saus bomvol groenten en tomaat.
Wij eten weer pasta vanavond. Volkoren. Met een saus bomvol groenten en tomaat.
- Pauline
- 5-sterren

Wij eten idd ook vaak pakje kokosmelk, slomp bevroren fruit, blenderen en voilà: kokosijs-met-een-fruitsmaak. Zo lekker!