Bij speuren laatst wel nog een dun sokje extra, gelukkig past dat allemaal
Barefoot schoenen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Barefoot schoenen
Als ik lang stilsta krijg ik altijd koude voeten of ik nu de standaard wandelschoenen aan heb of de barefoots. Ik doe ik de barefoots met koud weer wel dikkere sokken aan ( net zoals ik met normale ook zou doen)
Ik denk eerder aan het spul wat je erop deedLizzy schreef:Kijk dan! En dit is het tweede jaar he? Zie je wel, het lag aan mij
Kan alleen nog maar op bf schoenen lopen. Krijg met "gewone" schoenen meteen lastFenixjuh schreef:Wauw, sjeik hoor!
Ik ben even van de barefoot afgestapt. In het dagelijks leven nog wel, maar als ik met de honden loop, draag ik dunlops.
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
Heb dus nu lekker deze aan, snowboots, dan blijven ze warm, gelukkig hebben deze vrij veel beenruimte!
Maar zou skisokken oid helpen in de trackers?
Heb dus nu lekker deze aan, snowboots, dan blijven ze warm, gelukkig hebben deze vrij veel beenruimte!
Toevallig heb ik gisteren een paar gekochtKaio schreef:Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
20190124_121222.jpg
Naproz. Nog nooit eerder gehad, maar leek me wel wat. Ik laat het wel weten als ik ze uitgeprobeerd heb
Ik heb skisokken van merinowol. Van de decatlon, de warmste klasse. Dat scheelt zeker.
Bij mijn totaal niet waterdichte schoenen is de waterdichtheid het grootste probleem. Maar in de sneeuw was het ook echt te koud, dat was echt een kwestie van na drie stappen is alle warmte uit je voeten gezogen. Ook met skisokken.
Bij mijn totaal niet waterdichte schoenen is de waterdichtheid het grootste probleem. Maar in de sneeuw was het ook echt te koud, dat was echt een kwestie van na drie stappen is alle warmte uit je voeten gezogen. Ook met skisokken.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Kaio schreef:Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
20190124_121222.jpg
Wij hebben dezelfde boots
Leuke schoenen heSiberienne schreef:Wij hebben dezelfde boots![]()
![]()
Maar goed een van de weinige gewone schoenen waarop ik dus prima kan lopen
En ook echt lekker warm
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Kaio schreef:Leuke schoenen he![]()
Maar goed een van de weinige gewone schoenen waarop ik dus prima kan lopengenoeg ruimte voor de teentjes
En ook echt lekker warm
Ja en goed stroef bij sneeuw en ijs. Ik gebruik ze ook bij sneeuw schoen wandelen: stevige genoeg zonder meteen ‘lompe klompen’
Kaio schreef:Als ik lang stilsta krijg ik altijd koude voeten of ik nu de standaard wandelschoenen aan heb of de barefoots. Ik doe ik de barefoots met koud weer wel dikkere sokken aan ( net zoals ik met normale ook zou doen)
Ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd. Ze zijn absoluut warmer dan normale sokken, maar bij stilstaan helpt dus gewoon helemaal nietsDoranto schreef:Toevallig heb ik gisteren een paar gekochtIk wil ze eerst even uitwassen (doe ik altijd met nieuwe kleding) en dan ga ik het proberen. Ik heb ze van het merk
Naproz. Nog nooit eerder gehad, maar leek me wel wat. Ik laat het wel weten als ik ze uitgeprobeerd heb
Het scheelt wel die sokken maar toch voor nu omdat er ook bijna de hele tijd sneeuw ligt heb ik toch die lowa's aan. Die moesten ze barefoot maken
Want mis wel dat ik ff barefoots aan kan, heb last van mijn schenen nu
Maar goed te koude voeten is ook echt funest voor mijn voeten
Volgend jaar maar deze proberen te versieren
https://www.zaqq.de/quintic-winter-velo ... aterproof/
Of deze
https://www.zaqq.de/quest-black-waterproof/
Of in ieder geval ook iets met voering
Of
https://www.senmotic-shoes.eu/winter-barfussschuh/

Want mis wel dat ik ff barefoots aan kan, heb last van mijn schenen nu
Maar goed te koude voeten is ook echt funest voor mijn voeten
Volgend jaar maar deze proberen te versieren
https://www.zaqq.de/quintic-winter-velo ... aterproof/
Of deze
https://www.zaqq.de/quest-black-waterproof/
Of in ieder geval ook iets met voering
Of
https://www.senmotic-shoes.eu/winter-barfussschuh/
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik heb net een kwartier door 5 cm sneeuw gewandeld met m'n gobi Hi tops. En ik heb warme, droge voeten.
En ik draag gewoon dunne sokjes.
OK, kwartier is wel niet lang en ik blijf niet lang stilstaan.
Die lijken me zeker wel wat!
Je moet toch aan een uur denkenpearlsofpassion schreef:Ik heb net een kwartier door 5 cm sneeuw gewandeld met m'n gobi Hi tops. En ik heb warme, droge voeten.
Maar wellicht heb jij ook niet zo veel last van koude voeten? Denk dat dat ook verschillend kan zijn van mens tot mens?
Nee maar met stilstaan helpt niets. Dus op dunne barefootzooltjes ben je dan sowieso vrij kansloos vrees ik.Doranto schreef:Ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd. Ze zijn absoluut warmer dan normale sokken, maar bij stilstaan helpt dus gewoon helemaal niets