Konijnenoren in KVV malen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Paulus5

Bericht door Paulus5 »

Hallo

Ik ben nieuw hier. Ik heb twee grote honden. Ik maal barf tot KVV en daarnaast geef ik ook (2-3 keer per week) barf. Ik doe dit al zo een 2 taljaar maar toen las ik mee op dit forum als gast ;)

Ik heb zo een vleesmolen tafelmodel van porket.
Ik heb van iemand 10 zakken konijnenoren gekregen. De honden zelf zijn er gedroogd niet zo happig op. Kan ik deze ook verwerken in KVV? En indien ja, is dit dan vleesbot of spiervlees of allerlei? Iemand ervaring mee?

Dank alvast voor een antwoord :)
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Konijnenoren in KVV malen?

Bericht door pike »

Eten ze de oren vers wel? Dan hoef je ze niet mee te malen en kan je gewoon af en toe een oor als extra geven (ofwel bij de maaltijd ofwel als snack/beloning.

Uiteraard kan je ze ook meemalen, maar het is geen bot (er zit een heel klein stukje kraakbeen in) en het is ook geen spiervlees (er zit echt maar ieniemienie vlees aan). Het is voor het meerendeel huid met haar. Als je het niet als extraatje geeft en mee wil tellen in je menu dan zou ik huid onder orgaan rekenen. Maar je kan ze niet geven in plaats van lever, nier of hart. Je zou wel een deel pens erdoor kunnen vervangen. Het haar (wat qua gewicht niets voorstelt) valt onder vezels, vooropgesteld dat het niet wordt uitgekotst ::)
Paulus5

Bericht door Paulus5 »

Dank voor het duidelijke antwoord!

De ene eet ze rauw en de andere eet dit niet. Dus daarom zou ik dan een deel malen nu ik weet dat dit mag. Ik twijfelde omdat ik weet dat bepaalde dingen best niet gemaald worden. Ik leer na die jaren nog steeds bij ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik weet natuurlijk niet of ze zich laten malen met een Porkert. Geen ervaring mee. Maar ik zou niet weten waarom je ze niet erdoor zou mogen doen. Zolang je maar in de gaten houdt dat het geen bot is, geen spiervlees, en dat het nooit in de plaats mag komen van je belangrijke orgaanvlees ;)
Paulus5

Bericht door Paulus5 »

Thanks! Ik zal er rekening mee houden en tot overige beschouwen!

Plaats reactie