Nieuwe hond erbij

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nieuwe hond erbij

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pearlsofpassion schreef:Ik weet niet of dat zoveel is. Ze mag 22kg wegen denk je?Dan is dat nog geen 3,5%. Om aan te komen, is dat toch niet overdreven. Ik zou denk ik nog wel wat meer geven. Zeker nu ze geen vacht meer heeft en het nog koud is.
Ze is wel gesteriliseerd zeker?
Ja denk zo rond de 22 ,
Hoeveel dan geven?
Ja ze is gesteriliseerd
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

kiara schreef:Ja denk zo rond de 22 ,
Hoeveel dan geven?
Ja ze is gesteriliseerd
Ze heeft wel een petshirt aan
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Goh, ik denk dat een kg wel kan. Dat is dan net onder de 5% Om aan te komen he. Later zal dat wel weer afnemen.
Als ze het vlot opeet natuurlijk, je moet haar ook niet forceren..
En natuurlijk haar gewicht goed opvolgen. Kijken of er steeds iets bij komt. Tenslotte vertelt dat je het beste of ze meer nodig heeft of niet. Dat moet ook niet té snel gaan natuurlijk.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pearlsofpassion schreef:Goh, ik denk dat een kg wel kan. Dat is dan net onder de 5% Om aan te komen he. Later zal dat wel weer afnemen.
Als ze het vlot opeet natuurlijk, je moet haar ook niet forceren..
En natuurlijk haar gewicht goed opvolgen. Kijken of er steeds iets bij komt. Tenslotte vertelt dat je het beste of ze meer nodig heeft of niet. Dat moet ook niet té snel gaan natuurlijk.
Ik zat al te twijfelen voor 1 kilo te geven als ze het op eet, maar dacht misschien teveel, mijn sint Bernard eet Barf en krijgt iets meer als 1 kilo meer eet ze niet op en mooi op gewicht .( is geen grove sint)

Ik weeg der elke week ( nu 1 keer gedaan heb der pas natuurlijk) as maandag is ze 2 weken bij mij en kijk ik wat ze aangekomen is ( hoop ik uiteraard) zo te zien wel
Bedankt
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat een heerlijke foto's!

Als ze echt een verzameling graten is, zou ik een kilo voer wel verdelen over drie of vier keer per dag, om te voorkomen dat ze er last van krijgt. Zo heb ik het met Lupi gedaan, onze jongste, een boxer-ambull mix. Die kwam met 18 graatmagere kilootjes bij ons (toen 2 jaar oud, 56 cm schofthoogte), dat zag er echt niet uit. Ik heb haar 1200 gram voer per dag gegeven, de eerste tijd verdeeld over 4 maaltijden. Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ze op een goed gewicht was (voor haar is dat 30-31 kilo, dan is ze slank en gespierd), dus het heeft wel even tijd nodig.
Inmiddels is ze 5 jaar en krijgt ze 900 gram per dag (in 1 maaltijd), bij een gewicht van rond de 30 kilo. Maar ze is ook echt een actieve hond, is dol op apporteren en rennen, dus die hoeveelheid voer moet ze wel hebben.

Ben benieuwd hoe je koninginnetje er over een paar maanden uitziet!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Anne in Zweden schreef:Wat een heerlijke foto's!

Als ze echt een verzameling graten is, zou ik een kilo voer wel verdelen over drie of vier keer per dag, om te voorkomen dat ze er last van krijgt. Zo heb ik het met Lupi gedaan, onze jongste, een boxer-ambull mix. Die kwam met 18 graatmagere kilootjes bij ons (toen 2 jaar oud, 56 cm schofthoogte), dat zag er echt niet uit. Ik heb haar 1200 gram voer per dag gegeven, de eerste tijd verdeeld over 4 maaltijden. Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ze op een goed gewicht was (voor haar is dat 30-31 kilo, dan is ze slank en gespierd), dus het heeft wel even tijd nodig.
Inmiddels is ze 5 jaar en krijgt ze 900 gram per dag (in 1 maaltijd), bij een gewicht van rond de 30 kilo. Maar ze is ook echt een actieve hond, is dol op apporteren en rennen, dus die hoeveelheid voer moet ze wel hebben.

Ben benieuwd hoe je koninginnetje er over een paar maanden uitziet!
Jemig ook al zo mager :'(
Ik verdeel het nu ook al over 3 keer, zit te denken om het dan over 4 x maar te doen?
Deze dame is ook zeer actief , loopt uiteraard nog niet los maar is net een dartelend hertje, en ik loop 3 x een blok van ongeveer half uur en 1 keer kwartiertje.
Ik geef haar nu s’morgens eten , s’middags rond een uurtje of 12 en dan s’avonds rond 18.30, dan moet ik de vierde keer maar zo rond 4 uur doen.
Ik vermoed ook dat ze stuk jonger is als dat ze geschat is( volgens boekje zou ze in juni 2 worden)
Geloof er niks van denk zelf eerder 1 rond juni.
Ik zie het aan allerlei dingen echt puppy / puber gedrag, en mijn sint is een goede graat meter die is wel is moeilijk met volwassen honden en bij pups/ jonge honden vind ze alles goed. En dat is nu dus ook het geval. En zie nog meer dingen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat een schatje :-*
Heel veel geluk en plezier met je nieuwe hondenmeisje :)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

zurca schreef:Wat een schatje :-*
Heel veel geluk en plezier met je nieuwe hondenmeisje :)
Dank je wel
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

kiara schreef:Jemig ook al zo mager :'(
Ik verdeel het nu ook al over 3 keer, zit te denken om het dan over 4 x maar te doen?
Deze dame is ook zeer actief , loopt uiteraard nog niet los maar is net een dartelend hertje, en ik loop 3 x een blok van ongeveer half uur en 1 keer kwartiertje.
Ik geef haar nu s’morgens eten , s’middags rond een uurtje of 12 en dan s’avonds rond 18.30, dan moet ik de vierde keer maar zo rond 4 uur doen.
Ik vermoed ook dat ze stuk jonger is als dat ze geschat is( volgens boekje zou ze in juni 2 worden)
Geloof er niks van denk zelf eerder 1 rond juni.
Ik zie het aan allerlei dingen echt puppy / puber gedrag, en mijn sint is een goede graat meter die is wel is moeilijk met volwassen honden en bij pups/ jonge honden vind ze alles goed. En dat is nu dus ook het geval. En zie nog meer dingen.
Nah, drie keer is ook wel goed, hoor. Dan krijgt ze per keer zo'n 350 gram en dat kan haar maag vast wel aan.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ze heeft het getroffen zeg! Wat genieten :D
Heel veel geluk samen!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Anne in Zweden schreef:Nah, drie keer is ook wel goed, hoor. Dan krijgt ze per keer zo'n 350 gram en dat kan haar maag vast wel aan.
Ik doe wel paar dagen 4 x en dan geleidelijk naar 3 x voor de zekerheid
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Eef+doggies schreef:Ze heeft het getroffen zeg! Wat genieten :D
Heel veel geluk samen!
Dank je ja ben echt in de wolken met haar en wat is een poedel schoon zeg wauw
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat heerlijk, een poedel! Heel veel geluk en plezier met haar!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Oo wat een leuke gezellige dame!
Het gewicht gaat ook wel goed komen, ze hoeft zich ook nergens meer zorgen om te maken gelukkig. Rustig aan stapje voor stapje zou ik zeggen, dat ze de hoeveelheid voer ook aankan. Want veel heeft ze zo te zien niet gehad
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ja veel heb ze niet gehad, werd bij de opvang gezegd dat ze zo actief is en daarom mager ::)
Meer voeren is dan vrij logische
Ik heb het ook rustig opgebouwd , eerst gekookte kip met rijst en steeds wat meer Kvv erbij
En nu dan nog iets meer Kvv
Lijkt mij goed zo in nu bijna 2 weken
Poeh wat gaat het snel eigenlijk, bijna alweer 2 weken bij mij :smitten:

Plaats reactie