Anne in Zweden schreef:Wat een heerlijke foto's!
Als ze echt een verzameling graten is, zou ik een kilo voer wel verdelen over drie of vier keer per dag, om te voorkomen dat ze er last van krijgt. Zo heb ik het met Lupi gedaan, onze jongste, een boxer-ambull mix. Die kwam met 18 graatmagere kilootjes bij ons (toen 2 jaar oud, 56 cm schofthoogte), dat zag er echt niet uit. Ik heb haar 1200 gram voer per dag gegeven, de eerste tijd verdeeld over 4 maaltijden. Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ze op een goed gewicht was (voor haar is dat 30-31 kilo, dan is ze slank en gespierd), dus het heeft wel even tijd nodig.
Inmiddels is ze 5 jaar en krijgt ze 900 gram per dag (in 1 maaltijd), bij een gewicht van rond de 30 kilo. Maar ze is ook echt een actieve hond, is dol op apporteren en rennen, dus die hoeveelheid voer moet ze wel hebben.
Ben benieuwd hoe je koninginnetje er over een paar maanden uitziet!
Jemig ook al zo mager
Ik verdeel het nu ook al over 3 keer, zit te denken om het dan over 4 x maar te doen?
Deze dame is ook zeer actief , loopt uiteraard nog niet los maar is net een dartelend hertje, en ik loop 3 x een blok van ongeveer half uur en 1 keer kwartiertje.
Ik geef haar nu s’morgens eten , s’middags rond een uurtje of 12 en dan s’avonds rond 18.30, dan moet ik de vierde keer maar zo rond 4 uur doen.
Ik vermoed ook dat ze stuk jonger is als dat ze geschat is( volgens boekje zou ze in juni 2 worden)
Geloof er niks van denk zelf eerder 1 rond juni.
Ik zie het aan allerlei dingen echt puppy / puber gedrag, en mijn sint is een goede graat meter die is wel is moeilijk met volwassen honden en bij pups/ jonge honden vind ze alles goed. En dat is nu dus ook het geval. En zie nog meer dingen.