De vraag van vandaag! Wat vind jij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De vraag van vandaag! Wat vind jij?

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

src_esther schreef:Nat okselhaar? Of bedoel je natte plekken in kleding? Ik zie eerlijk gezegd niet het verschil tussen nat en droog okselhaar, naja, tot ik er met mijn neus bovenop sta, maar dat is sowieso te dichtbij...
Ik bedoel nat okselhaar van het zweet...
Pakt iemand iets uit een hoog schap, zie je die natte lange plukken haar in de groente spetteren. Dat vind ik niet zo smakelijk :P
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

Toen ik jonger was vond ik het belangrijker dan nu. Als 60 plusser ben ik er niet meer zoveel mee bezig. Wanneer ik in de zomer een mouwloos shirtje aan trek dan wil ik mn oksels wel even scheren, mn benen idem. Als ik iets draag waarbij beharing voor mezelf storend is. Voor de rest.....lekker laten zitten. Wel lekker fris gewassen iedere dag, dat wel!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik ga ook door het leven met een coupe feminist :P

Ik heb jarenlang heel veel tijd en geld verspild aan haren weghalen. Ik heb heel donker en dik en langgroeiend haar. En een lichtgevende huid. Dus dat valt wel op. En dan heb ik het nu nog niet eens over scheeruitslag, wondjes, ingegroeide haren, etc.
En ik ben er nu zo vreselijk klaar mee!
Ik ben niet vies omdat ik okselhaar heb. Of cactusbenen. Of een bever :P
Dat haar groeit daar gewoon en is onderdeel van mij. Het maakt me overigens ook niet minder vrouwelijk (en al deed dat het wel, so what).
Ik gebruik wel deo. Soms op zon- en feestdagen. En als het echt heel warm is en ik veel fysieke dingen die dag te doen heb. En dat zijn dan weer wel de momenten dat ik soms mijn armpitten scheer. Omdat bij hele lange okselharen bij hele warme temperaturen en veel fysieke bezigheid (meer zweten) je sneller de lange haren aan elkaar voelt plakken en dat vind ik niet prettig voelen.

Ik was me wel geregeld, maar volgens mij niet speciaal meer dan gemiddeld. Ik gebruik spul in douche en in bad wat heel licht of niet geurt.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Doranto schreef:De zware chemische camouflage geuren vind ik erger!
Nou ik heb ooit zumba gedaan en als sommige de armpjes de lucht indeden was het serieus te ranzig voor woorden. Ok hele sterke camouflage luchten zijn ook niet lekker.

Wat okselhaar betreft tja ook al ben ik blond ik heb veel en dat gaat er bij mij af dus, ik vind dat gekriebel maar niks. Wat een ander doet interesseert me niet zo veel, de geur wel, maar heeft niet persee te maken met wel of geen haar
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef:Moet je fijn zelf weten, maar ik haal het oerwoud wel weg. Ik vind het onfris staan.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. [emoji5]
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Doranto schreef:De zware chemische camouflage geuren vind ik erger!
Helemaal gelijk! Alle chemische luchtjes wat mij betreft. Ik word vaak misselijk van mensen die me passeren of zelfs meters voor me uit lopen, wat ruikt iedereen hevig. Naar wasmiddel, douchespul, crème, deodorant, parfum...... :puke: Ik gebruik alleen maar biologische spullen met etherische olie, dat ruik je als je je wast of de was doet maar daarna is het weg.

Okselhaar wel of niet, dat mag ieder voor zich weten. Ik hoef het niet.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Tanna schreef:Helemaal gelijk! Alle chemische luchtjes wat mij betreft. Ik word vaak misselijk van mensen die me passeren of zelfs meters voor me uit lopen, wat ruikt iedereen hevig. Naar wasmiddel, douchespul, crème, deodorant, parfum...... :puke: Ik gebruik alleen maar biologische spullen met etherische olie, dat ruik je als je je wast of de was doet maar daarna is het weg.

Okselhaar wel of niet, dat mag ieder voor zich weten. Ik hoef het niet.
Precies dat dus!!
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Doranto schreef:Precies dat dus!!
:) :)
Loraine
1-ster
1-ster

Bericht door Loraine »

Zolang men zich op tijd opfrist maakt het mij niet uit of de oksels (en/of de rest) geschoren zijn of niet.
Ik zweet erg snel en merk dat geurtjes heel erg in mijn okselhaar blijven hangen dus ik scheer mijn oksels, hoef ik ze geen 10x (of vaker) per dag te wassen en me gelijk geen zorgen te maken over geurtjes die blijven hangen. ;)
Overigens gebruik ik geen deo en shampoo met sterke geurtjes erin op heel af en toe een mannendeo na, gewoon omdat ik niet zo van die parfumluchtjes hou en zeker niet vermengd met elkaar. :P
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Moeten ze zelf weten, ik haal het wel weg ( is weinig ) maar alleen in de zomer
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Een heel forum met hondenmensen; praktisch, stevige stappers, outdoorkleding, etc. En ik als kattenmens ben de enige harige hippie :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

koekje schreef:Een heel forum met hondenmensen; praktisch, stevige stappers, outdoorkleding, etc. En ik als kattenmens ben de enige harige hippie :biggrin2:

Het zal de leeftijd zijn :biggrin2: :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

koekje schreef:Een heel forum met hondenmensen; praktisch, stevige stappers, outdoorkleding, etc. En ik als kattenmens ben de enige harige hippie :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik denk dat het compensatiegedrag is Koek, bij de hondenmensen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ontharen en ik is altijd een vervelend iets, behalve onder mijn armen, daar gaat epileren super vlot en heb ik er geen last van.
Mijn benen is altijd miserie, scheren moet ik niet aan denken of heel mijn huid is stuk, epileren duurt eeuwen, geeft uitslag en ingroeiende haartjes (fijn haar wat erg goed vast zit) en laten staan krijg ik eczeem van en vind ik een vervelend gevoel.
Bikinilijn epileren geeft deels last, maar valt mee, al is het pijnlijk en duurt het ook best even.

Ik stoor mij zowel bij mannen als vrouwen niet aan haar of vind er iets vies aan. Bij mezelf vind ik op sommige plekken haar wenselijk en op andere niet.

Ik vind het wel erg jammer dat het zo'n maatschappelijk opgedrongen iets is dat een vrouw niet harig mag zijn en merk dat het mij opvalt als ik bij een vrouw een paar harige oksels zie en bij een man vind ik ontharen dan weer helemaal niets, iets inkorten vind ik wel oké.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

frodo quin schreef:Ontharen en ik is altijd een vervelend iets, behalve onder mijn armen, daar gaat epileren super vlot en heb ik er geen last van.
Mijn benen is altijd miserie, scheren moet ik niet aan denken of heel mijn huid is stuk, epileren duurt eeuwen, geeft uitslag en ingroeiende haartjes (fijn haar wat erg goed vast zit) en laten staan krijg ik eczeem van en vind ik een vervelend gevoel.
Bikinilijn epileren geeft deels last, maar valt mee, al is het pijnlijk en duurt het ook best even.

Ik stoor mij zowel bij mannen als vrouwen niet aan haar of vind er iets vies aan. Bij mezelf vind ik op sommige plekken haar wenselijk en op andere niet.

Ik vind het wel erg jammer dat het zo'n maatschappelijk opgedrongen iets is dat een vrouw niet harig mag zijn en merk dat het mij opvalt als ik bij een vrouw een paar harige oksels zie en bij een man vind ik ontharen dan weer helemaal niets, iets inkorten vind ik wel oké.
Epileren :-X :-X :-X . Ai ai, dat doet toch veel te veel pijn onder je oksels en je bikini-lijn?!

Ergens is het ook wel een beetje gek natuurlijk, dat vrouwen tegenwoordig overal kaal moeten zijn..... Geen idee waarom en hoe dat is ontstaan.

Mannen hoeven van mij hun zwembroeklijn en oksels niet te scheren, maar een beetje gezellige lengte vind ik dan wel weer aardig.

Ik heb toch zo vreselijk gelachen om Ryanne in gesprek met Patricia Paay over schaamhaar verwijderen: https://www.npo3.nl/geslacht/12-07-2018 ... V_13056246 ;D ;D ;D (vanaf 7:22 minuten).

Plaats reactie