Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid
Tanden van je hond poetsen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Tanden van je hond poetsen
Poetsen jullie de tanden van je hond(en)? En zo ja, waarmee (qua tandpasta)? En hoe vaak? Krabben jullie de tanden van je hond ook wel eens schoon met een krabbertje?
Re: Tanden van je hond poetsen
Ik poets zelf de tanden van mijn honden meerdere keren per week. Met kokosolie. Toch heeft Frou Frou een beetje aanslag. Geen smurrie op haar tanden maar het is alsof ze rookt
. Dus ik het Internet op gegaan en recepten met baking soda gezien, toegevoegd aan het kokosvet maar man, wat vinden ze dat smerig!!!!! Ik zoek dus wat anders maar dan zonder troep.
Oh. En nee, de voeding alleen houdt de tanden/kiezen hier niet schoon genoeg, helaas. Niet zoals ik het wil in ieder geval.
Heel soms gebruik ik hondentandpasta van Virbac omdat ze dat zo lekker vinden. Zo blijft poetsen met een borstel een feestje.
Met groene leem poets ik regelmatig (poets er zelf ook regelmatig mijn tanden mee, wel met een andere borstel
)
Ik gebruik geen kokosolie, de leem gaat direct op de borstel.
Een krabbertje komt er ook vaak aan te pas. Vooral de bij randjes tegen het tandvlees aan.
Met groene leem poets ik regelmatig (poets er zelf ook regelmatig mijn tanden mee, wel met een andere borstel
Een krabbertje komt er ook vaak aan te pas. Vooral de bij randjes tegen het tandvlees aan.
Wat voor krabbertje gebruik je dan?Laika schreef:Heel soms gebruik ik hondentandpasta van Virbac omdat ze dat zo lekker vinden. Zo blijft poetsen met een borstel een feestje.
Met groene leem poets ik regelmatig (poets er zelf ook regelmatig mijn tanden mee, wel met een andere borstel)
Op aanraden van mijn da heb ik een babytandenborsteltje gekocht (waar zo je vinger doorheen kan) om tanden te gaan poetsen.
Ik moet bekennen dat tandjes checken bij mij op een heel laag pitje stond...
Maar daar gaat nu verandering in komen!
Ik poets met een tandenborstel en Virbac tandpasta. Daarnaast heb ik een gel die je direct op de tanden kunt smeren.
En ik heb een emmipet om tandsteen makkelijker te kunnen verwijderen.
Poetsen doe ik heel weinig, wel regelmatig even met een krabbertje erlangs. Denk 1x per 2-3 maanden. Durf te zeggen dat ze allemaal keurig gebit hebben hier. Joy had die aanslag ook, maar die aanslag tast het gebit zelf niet aan, krijgt het er ook niet af met krabben, dus maar zo gelaten- ze is er 15 mee geworden 
Ik heb laatst dit setje gekocht https://www.schecker.nl/tandsteenverwij ... et-3-delig maar ik heb het jaren gedaan met een krijgertje van de mondhygieniste. Die laatste kan je alleen gebruiken bij een hond die goed stil blijft zitten want de punt is erg scherp.
- Angelique
- 5-sterren

Ik poets niet. Enkel als er wat vuil opzit haal ik dat met een krabbertje weg.
Werkt zo'n emmipet nou echt? Ik heb er al vaker naar gekeken maar heb er mijn bedenkingen bij.pluk schreef:Ik poets met een tandenborstel en Virbac tandpasta. Daarnaast heb ik een gel die je direct op de tanden kunt smeren.
Zo'n schraper heb ik ook maar mijn jongens vinden dat echt niet prettig.Laika schreef:Ik heb laatst dit setje gekocht https://www.schecker.nl/tandsteenverwij ... et-3-delig maar ik heb het jaren gedaan met een krijgertje van de mondhygieniste. Die laatste kan je alleen gebruiken bij een hond die goed stil blijft zitten want de punt is erg scherp.
Virbac tandpasta, is dat deze?pluk schreef:Ik poets met een tandenborstel en Virbac tandpasta. Daarnaast heb ik een gel die je direct op de tanden kunt smeren.

Gepatenteerd C.E.T. Dual Enzyme System (glucose-oxydase en lactoperoxydase, kaliumthiocyanaat). Zachte polijststoffen met kipsmaak. Oppervlakte-actieve stoffen (glycerine, sorbitol), dextrose, xanthaangom en natriumbenzoaat en kiparoma.
====
Ik heb geen idee wat Dual Enzyme System inhoud maar jullie krijgen geen vlekken bij bijv. het ingrediënt kaliumthiocyanaat?
Maar dat mag zo te lezen niet echt naam hebben? Gebitten blijven dus eigenlijk gewoon schoon?Angelique schreef:Ik poets niet. Enkel als er wat vuil opzit haal ik dat met een krabbertje weg.
- Charlie Angel
- Moderator
Ik poets ook regelmatig met kokosolie en ook krab ik eens per euhm ik denk maand a twee maanden.
Charlie heeft een sterk gebit, maar krijgt wel erg snel aanslag.
Charlie heeft een sterk gebit, maar krijgt wel erg snel aanslag.
- Angelique
- 5-sterren

Lizzy schreef:Maar dat mag zo te lezen niet echt naam hebben? Gebitten blijven dus eigenlijk gewoon schoon?
Nou ja bijhouden. Dit zijn geen echte die hard barfers, dus ik moet best regelmatig ermee aan de slag. Daar waar het vroegah hooguit eens bij een oudje moest.