Oeh, ik wil er nog niet aan denken! Epileren op die plaatsen.
Mijn ma was niet van scheren dus die kwam indertijd, toen ik de leeftijd had, ook met een epilady aanzetten voor m'n benen. Gehuild heb ik. Jarenlang.
Mijn zus deed dat heel rustig, ik vond het elke keer een marteling. M'n oksels deed ik dan met de ladyshave en dat gaf vooral veel wondjes en pijnlijke trekkingen aan de haren.
Achteraf begrijp ik niet dat ik niet veel eerder een scheermesje gekocht heb.
Ik scheer me, maar enkel in de zomer, als het zichtbaar is. Oksels en onderbenen dan. Of er daar nu haar staat of niet, dat merk ik zelf niet echt. Maar ik vind het wel netter en aangenamer als het haar weg is als die delen niet bedekt zijn. Al durven de benen er wel eens van tussen schieten en dan trek ik me daar ook niet altijd iets van aan.
Vroeger schoor ik ook de intieme delen, maar sinds de opeenvolgende zwangerschappen en kinderen waardoor douchen snel snel moet, komt het er steeds minder van. Maar ik vind het kort wel een stuk aangenamer. Gewoon van gevoel, maar ik vind het uiteraard ook netter en voel me er goed bij. Ik heb wel echt bossen, dus dat wordt op den duur gewoon erg onaangenaam. Dan stoort het me echt. En dan moet het dus weer eens af.
Ik heb trouwens een vriendin die alles laat staan, ook oksels, en daar heb ik wel respect voor.
En ook eentje die zo weinig heeft (en dan nog rood ook) zodat het totaal niet opvalt als ze het laat staan. Das geluk hebben natuurlijk, dan zou ik het ook laten staan. Das net als ik geluk heb met m'n wenkbrauwen. Die hoef ik ook niet te epileren en dat heb ik dus zelfs voor m'n huwelijk niet gedaan. Want eens je begint, moet je't blijven doen.
Mn handen en voeten hebben hebben dan weer erg veel haar en dat verwijder ik wel want vind ik zelf echt vreselijk lelijk voor een vrouw. Er staat meer dan bij menig man....