Bedoel je dat ze bij jou ook geen vleesbotten meer eten van grotere dieren zoals lam, hert, geit, kalf? Hier ook niet meer. Alleen nog het kleinere spul. En op zich blijft het gebit wel goed maar aangezien dat ze het krabbertje niet echt humor vinden......Angelique schreef:Nou ja bijhouden. Dit zijn geen echte die hard barfers, dus ik moet best regelmatig ermee aan de slag. Daar waar het vroegah hooguit eens bij een oudje moest.
Tanden van je hond poetsen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Tanden van je hond poetsen
Hier wel.tt-tjes schreef:Werkt zo'n emmipet nou echt? Ik heb er al vaker naar gekeken maar heb er mijn bedenkingen bij.
Ik ben eerst bij een trimmer geweest die behandelingen aanbied om te kijken of het wat was. En toen kwam er direct toch best wat tandsteen vanaf dus toen hebben we m zelf gekocht. Het tandsteen gaat wat losser zitten en dan krijg je het zo weg.
Wel moet je hond echt even stilzitten want dat ding moet 15 seconden op dezelfde plek gehouden worden.
Ja die. Wij kregen eind vorig jaar te horen dat Scott z'n tanden teveel tandsteen hadden. Dus volgens da onder narcose en verwijderen.Lizzy schreef:
Virbac tandpasta, is dat deze?
Gepatenteerd C.E.T. Dual Enzyme System (glucose-oxydase en lactoperoxydase, kaliumthiocyanaat). Zachte polijststoffen met kipsmaak. Oppervlakte-actieve stoffen (glycerine, sorbitol), dextrose, xanthaangom en natriumbenzoaat en kiparoma.
====
Ik heb geen idee wat Dual Enzyme System inhoud maar jullie krijgen geen vlekken bij bijv. het ingrediënt kaliumthiocyanaat?
Zelf kreeg ik t ook niet weg met alleen krabben. Dus uiteindelijk deze tandpasta gekocht, de emmipet behandeling laten doen en de emmipet gekocht. Tandsteen is nu ver weg gelukkig, zit alleen nog wat achterin bij z'n kiezen. Ongetwijfeld is het zooi maar als het alternatief narcose is dan liever dit. Sowieso gebruik ik het hooguit 2x per maand.
Voorheen poetste ik ook, meestal met kokosolie, maar dat was dus niet voldoende.
Toen mijn honden barften, poetste ik nooit. Het was niet nodig. Pike had met zijn bijna 14 jaar nog een stralend schoon gebit.
De andere twee zijn nu ongeveer ruim een jaar geleden overgegaan op kvv. En sindsdien is het snel bergaf gegaan met hun schone gebit. Maar helaas, ik ben niet zo'n poetser en het schiet er meestal bij in. Ik doe het wel, af en toe. En ik gebruik een krabbertje, af en toe. Bij Duc. Maar 3x per week? Neu gaat mij niet lukken. Armagnac wil absoluut helemaal niets en niemand meer aan zijn lijf waar dan ook (alleen de osteopaath daar heeft hij nog een beetje vertrouwen in en die heeft dan ook heel, heel, heel erg veel geduld, veel meer dan ik kan opbrengen). Dat levert zoveel stress voor dat hondje dat ik bang ben dat hij er in blijft (hij is ook al bijna 14 nu). Dus dan maar niet. Bij Duc zit ik er aan te denken om een electrische tandenborstel te gaan proberen. Zijn nagels worden gedremeld (niet dat hij daar blij van wordt maar hij laat het goed doen) dus waarom geen electro voor zijn gebitje. Maar het is er nog niet van gekomen dat te gaan proberen. Ik heb tandpasta, vroeger heb ik Virbac gehad, nu heb ik er eentje van de Welkoop (Beaphar). Maar ik heb niet de indruk dat die tandpasta's wat betekenen, behalve dan dat de hond ze lekker vindt, en dat maakt het poetsen niet gemakkelijker want hij wil alles oplebberen. Het poetsen gaat beter zonder tandpasta.
De andere twee zijn nu ongeveer ruim een jaar geleden overgegaan op kvv. En sindsdien is het snel bergaf gegaan met hun schone gebit. Maar helaas, ik ben niet zo'n poetser en het schiet er meestal bij in. Ik doe het wel, af en toe. En ik gebruik een krabbertje, af en toe. Bij Duc. Maar 3x per week? Neu gaat mij niet lukken. Armagnac wil absoluut helemaal niets en niemand meer aan zijn lijf waar dan ook (alleen de osteopaath daar heeft hij nog een beetje vertrouwen in en die heeft dan ook heel, heel, heel erg veel geduld, veel meer dan ik kan opbrengen). Dat levert zoveel stress voor dat hondje dat ik bang ben dat hij er in blijft (hij is ook al bijna 14 nu). Dus dan maar niet. Bij Duc zit ik er aan te denken om een electrische tandenborstel te gaan proberen. Zijn nagels worden gedremeld (niet dat hij daar blij van wordt maar hij laat het goed doen) dus waarom geen electro voor zijn gebitje. Maar het is er nog niet van gekomen dat te gaan proberen. Ik heb tandpasta, vroeger heb ik Virbac gehad, nu heb ik er eentje van de Welkoop (Beaphar). Maar ik heb niet de indruk dat die tandpasta's wat betekenen, behalve dan dat de hond ze lekker vindt, en dat maakt het poetsen niet gemakkelijker want hij wil alles oplebberen. Het poetsen gaat beter zonder tandpasta.
- Angelique
- 5-sterren

Lizzy schreef:Bedoel je dat ze bij jou ook geen vleesbotten meer eten van grotere dieren zoals lam, hert, geit, kalf? Hier ook niet meer. Alleen nog het kleinere spul. En op zich blijft het gebit wel goed maar aangezien dat ze het krabbertje niet echt humor vinden......
Nee, dat wordt niet meer gegeten. Een kipkarkas moet zelfs nog in stukken
Duc krijgt nog wel af en toe een halve kip, maar daar worden zijn tanden niet schoner van. Veels te zachte botten.
Zo! Die Emmi-Pet kost gewoon €199,- ! Is dat het ook waard Pluk?
Wat is hier anders aan als aan bijv. een Philips Sonicare, iemand enig idee?
Bij Bandit ( de border van ruim 14) zit op de hoektanden behoorlijk wat tandsteen, ik heb wel is geprobeerd om het met krabbertje weg te halen maar lukt echt niet ( hij zit niet stil)
Heb ook is geprobeerd te krabben met theelepel ( omdat hij niet stil zit en daar geen punt aan zit)
Maar succes nee
Dus vraag mij ook af wat te doen
Onder narcose doe ik absoluut niet meer
Heb ook is geprobeerd te krabben met theelepel ( omdat hij niet stil zit en daar geen punt aan zit)
Maar succes nee
Tja, wat kost een schoonmaakbeurt bij de da incl narcose?Lizzy schreef:Zo! Die Emmi-Pet kost gewoon €199,- ! Is dat het ook waard Pluk?
Een sonicare is een gewone elektrische borstel. Dus die draait rond en pulseert. De emmipet beweegt niet. Wat je doet is met de speciale pasta de borstel 15 sec op 1 plek houden en dan wordt door ultrasoon geluid de tand gereinigd. Het is dus een heel andere manier van schoonmaken. Met een sonicare verwijder je geen tandsteen volgens mij, met de emmipet wel.
Wij hebben voor ons zelf losse borstels erbij gekocht en de pasta voor mensen. Dus we kunnen 'm zelf ook gebruiken.
Om te kijken of t werkt en of Scott t zou toelaten zijn we eerst bij een trimmer geweest die zo'n ding heeft. Dat koste €25 en toen was er al veel tandsteen weg.kiara schreef:Bij Bandit ( de border van ruim 14) zit op de hoektanden behoorlijk wat tandsteen, ik heb wel is geprobeerd om het met krabbertje weg te halen maar lukt echt niet ( hij zit niet stil)
Maar succes nee
Misschien is dat een optie voor je?
Ja dat is een goed idee alleen vind dan maar is een trimsalon die dat heeft en doetpluk schreef:Tja, wat kost een schoonmaakbeurt bij de da incl narcose?
Een sonicare is een gewone elektrische borstel. Dus die draait rond en pulseert. De emmipet beweegt niet. Wat je doet is met de speciale pasta de borstel 15 sec op 1 plek houden en dan wordt door ultrasoon geluid de tand gereinigd. Het is dus een heel andere manier van schoonmaken. Met een sonicare verwijder je geen tandsteen volgens mij, met de emmipet wel.
Wij hebben voor ons zelf losse borstels erbij gekocht en de pasta voor mensen. Dus we kunnen 'm zelf ook gebruiken.
Om te kijken of t werkt en of Scott t zou toelaten zijn we eerst bij een trimmer geweest die zo'n ding heeft. Dat koste €25 en toen was er al veel tandsteen weg.
Misschien is dat een optie voor je?
Het verschil is volgens mij de trilfunctie. De emmipet trilt niet, de sonicare wel (omdat mensen anders denken dat het niet werkt?)Lizzy schreef:Zo! Die Emmi-Pet kost gewoon €199,- ! Is dat het ook waard Pluk?
Voor Seven zou het wel wat zijn. Die heeft een hekel aan brommen en trillen. Omdat ze een hartafwijking heeft is de mondhygiene wel erg belangrijk.
Even gegoogeld ziet er wel goed uit
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik poets beide dames elektrisch met een Braun tandenborstel, met daarop kokosolie.
Dit is helaas niet genoeg, ze moeten elke 6 mnd op controle en bijna elk jaar moet onder narcose hun gebit gereinigd worden.
Die Emmi Pet lijkt me geweldig, als het werkt...
Jammer dat het zo duur is om even te proberen.
Elektrisch poetsen werkt hier trouwens wel veel beter dan met een handtandenborstel.
Dit is helaas niet genoeg, ze moeten elke 6 mnd op controle en bijna elk jaar moet onder narcose hun gebit gereinigd worden.
Die Emmi Pet lijkt me geweldig, als het werkt...
Jammer dat het zo duur is om even te proberen.
Elektrisch poetsen werkt hier trouwens wel veel beter dan met een handtandenborstel.
Ik vind het ook veel geld hoor
Ga is zoeken of ik een trimsalon vind in de buurt die dat doet
Ga is zoeken of ik een trimsalon vind in de buurt die dat doet
Ik poets niets maar geef veel kluifwerk en weinig spul met granen.
Tot nu toe altijd complimenten over het (schots en scheve) gebit.
Hij staat (nog) op graanvrije brok afgewisseld met blikvoer, kvv en rauw vlees al dan niet met bot, daarnaast dus veel gedroogde kluiven zoals kippen/eendennekken, oren, luchtpijpen etc.
Tot nu toe altijd complimenten over het (schots en scheve) gebit.
Hij staat (nog) op graanvrije brok afgewisseld met blikvoer, kvv en rauw vlees al dan niet met bot, daarnaast dus veel gedroogde kluiven zoals kippen/eendennekken, oren, luchtpijpen etc.
Momenteel poets ik niet omdat het niet nodig is. Bij de oudste haal ik af en toe een krabbertje over de tanden.
Ik heb ooit een klein hondje gehad dat ik wél vrijwel dagelijks de tandjes moest poetsen. Ik gebruikte daarvoor een elektrische tandenborstel, die ik steeds in water met een scheut Ratanhia (mondwater van Weleda) uitspoelde. Het gebit rook dan lekker fris en bleef mooi gezond.
Ik heb ooit een klein hondje gehad dat ik wél vrijwel dagelijks de tandjes moest poetsen. Ik gebruikte daarvoor een elektrische tandenborstel, die ik steeds in water met een scheut Ratanhia (mondwater van Weleda) uitspoelde. Het gebit rook dan lekker fris en bleef mooi gezond.