Haha, dank allemaal! Die flaporen waren ook het eerste waar ik op viel, en dat geweldig mooie masker natuurlijk! Hij lijkt trouwens precies op zijn moeder Faith, qua uiterlijk en uitstraling, dus zij was al geen volbloed husky. Geen idee wat voor mengelmoes we hier hebben opgeduikeld.

Het is ook maar een kleintje, hij is 52 cm hoog en weegt 18 kilo. Lupi vindt hem vooral handig om haar kop op te laten uitrusten.
Mams woont overigens nog bij de rescue in Cyprus, samen met een aardig aantal andere geredde sledehonden. Het gaat goed met haar, als ik de verhalen zo lees en de video's bekijk; ze heeft zelf nauwelijks de kans gehad pup te zijn en is volgens de mensen van de rescue duidelijk bezig die schade dubbel en dwars in te halen.

De andere zes pups zijn ook allemaal al geadopteerd, Almond was de laatste die een nieuw thuis zocht. Eén pup woont dus ook in Zweden, eentje in Duitsland, en eentje in Nederland; van de andere drie weet ik niet waar ze zijn, maar de meeste honden worden in NL, Duitsland, Zwitserland en Zweden geplaatst.
Ja, die naam… 'Al' vind ik wat te kort en doet me te veel aan Al Bundy denken.

'Dalwhin' (afgeleid van de whisky) vind ik wel een leuke, al blijf je dan de rest van je leven gedwongen hem voor alles en iedereen opnieuw te spellen.

'Almond' is in dat opzicht al lastig; de Zweedse buren spreken dat uit als [oal-moend], Nederlanders zeggen [Al-mond], Duiters [Aal-moond], kortom, het is een zootje!
We brainstormen nog even verder.