Hadieha! Sorry voor de radiostilte, ik had het vreselijk druk met werken de afgelopen paar weken en ben vergeten dit topic bij te houden.
Maar onze Mello Bello gaat goed! Het is echt een schatje, hij is leergierig, nieuwsgierig, speels, gek, gehoorzaam, relaxt en heel sociaal. Zelfs als hij stout is (= een schoen opeet) pakt hij het goedkoopste exemplaar: een slof van baasje ipv de peperdure Vivobarefoots van vrouwtje.

En hij houdt van lekker eten, dus als ik kater Sven te eten geef op het aanrecht in de hondenkeuken en er blijft iets over en ik vergeet dat van het aanrecht te halen, dan staat Mello er al snel op zijn achterpoten bij.

Wel weer schattig is dat hij denkt dat het de plastic kattenvoerschaaltjes zijn die zo lekker smaken, ipv het voer, dus nadat hij ze heeft afgelikt pakt hij het schaaltje heel voorzichtig tussen zijn voortanden, om er heeeel voorzichtig mee langs de andere honden te lopen, op weg naar een plekje waar hij in alle rust het schaaltje kan opknabbelen.

Er zijn er nu een paar minder rond van vorm.

Maar inmiddels heeft hij begrepen dat vrouwtje alles ziet en dat wegsluipen met een schaaltje dus vergeefse moeite is.
Echt, het is een heerlijke knuffel. Zodra hij mij ziet of hoort gaat ie wijdbeens op zijn rug liggen

; ik maak mezelf uiteraard wijs dat hij mijn natuurlijke overwicht en roedelleiderschap herkent en zich daar onmiddellijk aan wenst te onderwerpen,

maar in werkelijkheid wil hij gewoon op zijn buikje gekrabbeld worden door de trainingssnoepjesautomaat.
Ik heb momenteel geen leuke foto's van hem, maar zal er een dezer dagen een paar maken - als hij lang genoeg stilzit.