Wat is er als alternatief...? Heeft bv Prodier van VSM dezelfde ingredienten?
T is natuurlijk nu ook pollentijd
Moderator: Lizzy
Ik weet niet of Dermiel daar geschikt voor is. Er staat op 7 tot 14 dagen gebruiken maar ik weet niet of daar een echte goede reden voor is. Ik denk dat ik het gewoon zou proberen. Ik vind veel andere oorlotions, oorreinigers, oordruppels echt dingen bevatten dat ik denk "Envie schreef:Ik heb Recicort achter de hand. Nu mee gestart want t is teveel ontstoken. Maar dat droogt de boel dus uit. Ik zoek dus meer iets voor t wekelijks onderhoud. Zou de Dermiel hiervoor geschikt zijn?
Zodra ze in wat mindere conditie is zoals nu veel pollen, na de kuur van Puur Pollen, en na het eten van verkeerde dingen. Soms snaait ze ergens iets vandaan.Lizzy schreef:Mag ik vragen wat er steeds mis gaat met de oren? Ik bedoel, je schrijft dat je hond atopische dermatitis heeft. Dus daardoor zijn die oren ook iedere keer ontstoken, denk ik? Zitten er dan gisten in de oren? Of gaat het echt puur om bacteriën? En welke bacteriën zijn dat?
Ik zou toch een kweek laten maken van het oorsmeer. Ja, dat gaat nu niet meer omdat je aan het behandelen bent. Maar ik raad je dat wel aan voor de volgende keer want dan kun je gerichter iets in gaan zetten. Want het maakt nogal uit of het een gist is of een bacterie van bijv. het type pseudomonas (of een ander type).Envie schreef:Zodra ze in wat mindere conditie is zoals nu veel pollen, na de kuur van Puur Pollen, en na het eten van verkeerde dingen. Soms snaait ze ergens iets vandaan.
Dan zie ik dat twee dagen later aan haar oren weer terug. Er is niet specifiek een oor onderzoek gedaan, wel een test voor de atopie. Allergisch voor veel grassen en mijten.
De Recicort werkt snel en goed, dat mocht ik dan ook voor t wekelijks onderhoud gebruiken....
Ik heb trouwens al eens de Dermiel gebruikt, werkte niet bij ontsteking. Ook de zure van Phytotreat werkten niet. En die van de huisdierendokter ook niet.
Voor het wekelijks onderhoud, en om de conditie in haar oortjes zo optimaal mogelijk te houden (zodat we zo min mogelijk recicort hoeven te gebruiken) zoek ik dus iets.
De puur-oor weer gebruiken als de ontsteking over is? ( Moet zeggen dat er die eerste 10 dgn wel veel rommel los kwam)Lizzy schreef:Ik zou toch een kweek laten maken van het oorsmeer.]
Ga ik doen, goede tip.
[Denk dat je preventief eerlijk gezegd niet veel meer kunt doen dat je al doet.
Ja lastig of je met Puur Oor door moet gaan. Kan zijn dat er troep uit kwam dat er al zat en los is gekomen door de Puur Oor maar het kan ook zijn dat de Puur Oor de aanzet gaf tot aanmaken van nieuwe troep. Ik zou zelf (denk ik) niks doen en bij de volgende ontsteking een kweek laten maken. Want als ik kijk naar de ingredienten van Puur Oor (auris - wat een rot naam, die nieuwe naam) dan is dat op zich natuurlijk wel bedoeld ter behandeling van en niet ter voorkoming van.... Ik vind dit soort dingen heel lastig. Ik kan ook van hier niet zo goed inschatten of je preventief iets zou moeten doen. Want wat gebeurd er als je gewoon niks doet (tenzij er natuurlijk een ontsteking zit, dan moet je behandelen)?Envie schreef:De puur-oor weer gebruiken als de ontsteking over is? ( Moet zeggen dat er die eerste 10 dgn wel veel rommel los kwam)
En dan weer opnieuw opstarten zoals geadviseerd wordt op de verpakking?
Bedankt voor het meedenken hoor, toppie !!
Als ik niks doe gaat t vaak een poos goed. Maar t advies van mijn Da was om t oor goed schoon te houden.Lizzy schreef:Ja lastig of je met Puur Oor door moet gaan. Kan zijn dat er troep uit kwam dat er al zat en los is gekomen door de Puur Oor maar het kan ook zijn dat de Puur Oor de aanzet gaf tot aanmaken van nieuwe troep. Ik zou zelf (denk ik) niks doen en bij de volgende ontsteking een kweek laten maken. Want als ik kijk naar de ingredienten van Puur Oor (auris - wat een rot naam, die nieuwe naam) dan is dat op zich natuurlijk wel bedoeld ter behandeling van en niet ter voorkoming van.... Ik vind dit soort dingen heel lastig. Ik kan ook van hier niet zo goed inschatten of je preventief iets zou moeten doen. Want wat gebeurd er als je gewoon niks doet (tenzij er natuurlijk een ontsteking zit, dan moet je behandelen)?

Ik heb soms het idee dat dat wel vaker is bij honden. Niet bij allemaal, er zijn er ook die er heel goed op reageren. En sec gezien zou je het niet kunnen verwachten met de ingrediënten. En toch......Envie schreef:Als ik niks doe gaat t vaak een poos goed. Maar t advies van mijn Da was om t oor goed schoon te houden.
Volgens fokker, zelf Da (jaa...ze baalt enorm van dit nestje waar meer atopie in zit..) was t verstandig om t oorsmeer goed los te houden met iets vettigs. Otoclean ofzo (ook een vreemde naam..)
Ik krijg zelf ook een beetje t idee dat de Puur-Aurisjuist wat triggert.