Menstruatiecups (o.a. mooncup)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Weet niet wat ik hier nou van moet denken

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Kaio schreef:ff serieus ( ;D, maar toch eigenlijk )

Hoe doe je dat op je werk, of ergens anders op een openbaar toilet? Je haalt dat ding eruit, doet de deur met bebloede handen open en loopt met je broek op de enkels naar de spoelbak, drup drup, spoelt daar waar de eventueel wachtende kunnen meegenieten dat ding uit, gaat weer in hokje en propt dat ding er weer in en trekt deze keer broek omhoog. Pakt de vieze deurklink weer vast en eh?

Verder kan het prima werken en ook duurzamer maar eh praktijk?

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoe doe je dat op je werk, of ergens anders op een openbaar toilet? Je haalt dat ding eruit, doet de deur met bebloede handen open en loopt met je broek op de enkels naar de spoelbak, drup drup, spoelt daar waar de eventueel wachtende kunnen meegenieten dat ding uit, gaat weer in hokje en propt dat ding er weer in en trekt deze keer broek omhoog. Pakt de vieze deurklink weer vast en eh?

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

OK, veeg mij maar helemaal op!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

TomsBorders schreef:ik dacht dat er een verbod was op dit soort topcis :( ;D
Dat heb je wel goed onthouden TomsBorders :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Het serieuze antwoord is, volgens het bokt forum, dat je hem om kan kiepen boven de pot en schoonmaken met papieren doekjes. Maar dat is alleen wanneer je hem niet lang genoeg in kan houden en gedwongen bent om dat op openbaar toilet te doen en er in het hokje zelf geen kraan aanwezig is. Andere genoemde optie is flesje water mee het hokje in en op die wijze omspoelen met water boven de pot ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

dinky89 schreef:Het serieuze antwoord is, volgens het bokt forum, dat je hem om kan kiepen boven de pot en schoonmaken met papieren doekjes. Maar dat is alleen wanneer je hem niet lang genoeg in kan houden en gedwongen bent om dat op openbaar toilet te doen en er in het hokje zelf geen kraan aanwezig is. Andere genoemde optie is flesje water mee het hokje in en op die wijze omspoelen met water boven de pot ;)
Nou, dat klinkt allemaal echt aanlokkelijk! ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Nou, dat klinkt allemaal echt aanlokkelijk! ;D
Yeah!!!!!!!!!!!!!!! Ontzettend not ;D ;D ;D ;D
marina
4-sterren
4-sterren

Re: Menstruatiecups (o.a. mooncup)

Bericht door marina »

Serieus echt de beste uitvinding ever op menstruatie gebied. Het is in het begin ff gedoe om hem er goed in te krijgen. Ik verwissel maar 2 keer per dag dus doe het altijd thuis. Maar ook dan zit ik niet tot m'n ellebogen onder het bloed hoor :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

marina schreef:Serieus echt de beste uitvinding ever op menstruatie gebied. Het is in het begin ff gedoe om hem er goed in te krijgen. Ik verwissel maar 2 keer per dag dus doe het altijd thuis. Maar ook dan zit ik niet tot m'n ellebogen onder het bloed hoor :P
Lol.
Ik heb het geprobeerd maar krijg dat ding niet goed. Dan maar wasbare pads. Ideaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

marina schreef:Serieus echt de beste uitvinding ever op menstruatie gebied. Het is in het begin ff gedoe om hem er goed in te krijgen. Ik verwissel maar 2 keer per dag dus doe het altijd thuis. Maar ook dan zit ik niet tot m'n ellebogen onder het bloed hoor :P
2x per dag? Ook in het begin?
Dat past er bij mij nooit in hoor.
Ik vind het toch ook moeilijk om me voor te stellen.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

dinky89 schreef:Hier passen de wijnglazen zonder problemen in de vaatwasser. Dat kan twee dingen betekenen, of de bovenste korf is bij ons ruimer of de wijnglazen die jij hebt zijn groter dan normaal aangezien ik normaal formaat wijnglazen heb ;)
Wijnglazen van het formaat zoals in goede restaurants.
dinky89 schreef:Goed om te lezen dat het gevuld verwijderen inderdaad wel even een dingetje is. Wanneer ik dan daarnaast lees dat ook het aanbrengen nog wel een studie is om doorlekken te voorkomen krijg ik niet het gevoel dat het iets voor mij zou zijn ;)
Het is oefenen en dat kun je het beste doen op dagen dat er weinig bloed vloeit en je niet lang de deur uit hoeft. Als het lukt scheelt het een hoop geld en afval, dus waarom niet proberen?

:2funny:
Zelf niet gedaan maar ik weet dat er dames zijn die over de cup (en hand(en)) piesen. :???: Het kan, er zijn tenslotte ook mensen die vinden dat het gezond is om elke dag hun ochtendurine te drinken...
Kaio schreef:Verder kan het prima werken en ook duurzamer maar eh praktijk?
Op dag 2 na werkt het prima en kan ik met 2 tot 3 keer legen per 24 uur toe, dat kan steeds prima thuis. Dag 2 is sowieso een bloedbad, ook met tampons (Yoni heavy, elke ca. 3,5 uur vol), maar dat is net ff beter te doen dan met de cup (elke ca. 2 uur voller dan vol, dan wil je echt een wasbak + washand en handdoek naast de wc ::) en ik heb een middelmaat, groter kan niet).

Getver, dat tussen haakjes zou in heel kleine lettertjes moeten staan. Die stylesheet makers voor phpBB maken er blijkbaar een potje van en [style size="8px"]werkt/mag (nu?) niet[/style]....
src_esther
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Lol.
Ik heb het geprobeerd maar krijg dat ding niet goed. Dan maar wasbare pads. Ideaal.
Zonde dat het niet werkte, kan door de verkeerde maat en er zijn geloof ik bijna ontelbare manieren om te plaatsen. Maar wasbare pads zijn uiteraard prima alternatief als je dat prettig vindt zitten en ik denk niet idioot veel bloedverlies hebt.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dan denk ik: is dat ding zo groot dan ? :o

Ok ik kan het me voor de lichtere dagen voorstellen maar de zwaardere eh, dan moet ik nu toch ook om de 2 uur wisselen, zal dan daarmee niet anders zijn.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

dinky89 schreef:Het serieuze antwoord is, volgens het bokt forum, dat je hem om kan kiepen boven de pot en schoonmaken met papieren doekjes. Maar dat is alleen wanneer je hem niet lang genoeg in kan houden en gedwongen bent om dat op openbaar toilet te doen en er in het hokje zelf geen kraan aanwezig is. Andere genoemde optie is flesje water mee het hokje in en op die wijze omspoelen met water boven de pot ;)
Klinkt fijn :D :P
Maar dus voor mensen die zwaardere hebben betekent dit om de 2 uur doen , hmmmm :g:
src_esther schreef: Zelf niet gedaan maar ik weet dat er dames zijn die over de cup (en hand(en)) piesen. :???: Het kan, er zijn tenslotte ook mensen die vinden dat het gezond is om elke dag hun ochtendurine te drinken...
Klinkt ook als een heel fijne optie! :) :P
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

TomsBorders schreef:ik dacht dat er een verbod was op dit soort topcis :( ;D
Als man moet je dit ook allemaal niet lezen ;D ;D
Of je moet het biologisch wetenschappelijk interessant vinden :biggrin2:
src_esther
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Klinkt fijn :D :P
Maar dus voor mensen die zwaardere hebben betekent dit om de 2 uur doen , hmmmm :g:
Bij zwaardere menstruatie bedoel je? Dat ligt weer aan de maat cup en hoeveel bloed verlies je hebt dus dat verschilt per persoon.
Toen ik dé pil slikte, was mijn menstruatie een stuk minder heftig en had ik prima de hele periode een cup kunnen gebruiken, maar volgens mij bestond het toen nog niet, in elk geval kende ik het niet.

Plaats reactie