Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Al dagen lang rest groenten aan het verwerken.
Vandaag werd dat een ovenschotel met aubergine, courgette en tomaat, kaas er bovenop. Daarnaast aardappeltje in de schil en voor meneer een lamsburger.
Nou zit ik nog met een mini venkel, halve punt paprika, veel verse knoflook, rode en groene pepers. Vrees dat ik daar echt niet behoorlijks van kan brouwen en die venkel moet echt verwerkt worden...
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

src_esther schreef:Al dagen lang rest groenten aan het verwerken.
Vandaag werd dat een ovenschotel met aubergine, courgette en tomaat, kaas er bovenop. Daarnaast aardappeltje in de schil en voor meneer een lamsburger.
Nou zit ik nog met een mini venkel, halve punt paprika, veel verse knoflook, rode en groene pepers. Vrees dat ik daar echt niet behoorlijks van kan brouwen en die venkel moet echt verwerkt worden...

Ik heb anderhalve grote venkelknol liggen.. ik bedacht venkel risotto voor morgen https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

src_esther schreef:Al dagen lang rest groenten aan het verwerken.
Samen met wortel en courgette of witloof of prei. Wat je nog van restjes hebt.
Alles in reepjes snijden en wokken (in kokosolie) . Beetje kurkuma onder, zout, peper.

Torentjes maken op het bord met sneetjes harde mozzarella en rucola en dan die groentenmengeling afwisselen. Nog een scheutje olijfolie overheen en afwerken met gehakte walnoten en sesamzaadjes.
Dat hebben wij gisteren nog gegeten en Laurens vraagt 2 keer bij.
src_esther
5-sterren
5-sterren

pearlsofpassion schreef:Samen met wortel en courgette of witloof of prei. Wat je nog van restjes hebt.
Alles in reepjes snijden en wokken (in kokosolie) . Beetje kurkuma onder, zout, peper.

Torentjes maken op het bord met sneetjes harde mozzarella en rucola en dan die groentenmengeling afwisselen. Nog een scheutje olijfolie overheen en afwerken met gehakte walnoten en sesamzaadjes.
Dat hebben wij gisteren nog gegeten en Laurens vraagt 2 keer bij.
Maar heb dus geen wortel, courgette, witlof, rucola of prei... en ook geen mozzarella. En geen tijd voor boodschappen.
Siberienne schreef:

Ik heb anderhalve grote venkelknol liggen.. ik bedacht venkel risotto voor morgen https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas
Oh, risotto, lekker! Kan ik wel fabrieken, maar waarschijnlijk niet volgens recept.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

fransbulletje schreef:En?

Hier een tomatensoepje met broodje carpaccio
Mwah. Het was eetbaar. En daar heb je echt alles mee gezegd.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Heb een nieuwe staafmixert, de oude was echt oud en deed zijn werk wat gemakkelijkjes :P Maare bij de nieuwe zit ook een spiralizer tool en dat is leuk :D Vorige week al een salade van sliertjes courgette met (zelf) gerookte zalm en een saus/dressing van avocado en citroensap. Voor vanavond staat een salade van rode biet sliertjes met gebakken feta en appel op het menu :)
https://cottonandcream.nl/gebakken-feta ... rode-biet/
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spinazie. Met aardappeltjes. Voor Leo een eitje. En voor mij een vega balletje.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Siberienne schreef:Ik heb anderhalve grote venkelknol liggen.. ik bedacht venkel risotto voor morgen https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas
Dank voor de inspiratie! Ik heb me niet aan het recept gehouden en het was heel smakelijk.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Meneer had het ei aangestoken.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef:Meneer had het ei aangestoken.
He ik wist niet dat jullie er ook een hebben, leuk!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

eelke schreef:He ik wist niet dat jullie er ook een hebben, leuk!

Ja leuk hè! Ook zo'n ei van de action. Meneer is er helemaal mee in zijn nopjes.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef:Ja leuk hè! Ook zo'n ei van de action. Meneer is er helemaal mee in zijn nopjes.
Ook al ingebouwd in het ikea rol tafeltje? De onze komt trouwens van de intratuin, slagje groter nog dan die van de action. Maar qua prijs was het wel zuurder dat even later al die action en lidl eitjes op de markt kwamen ;D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nee, dat is wel een goed idee van jou! Misschien dat we dan volgend jaar een ingebouwde hebben.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

src_esther schreef:Dank voor de inspiratie! Ik heb me niet aan het recept gehouden en het was heel smakelijk.

;D ;D ik moest wel lachen om je zin. Recepten zijn hier ook vaak soort grove richtlijn ...

Ik at uiteindelijk pasta met tomaatjes en snijbonen (paarse) venkel en daarover pesto en kaas. Groenten cd historische groentehof. Erg lekker weer.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vanmiddag verse courgettesoep gemaakt (met ui, knoflook en prei) en dan eet ik vanavond lekker patatjes uit de oven.

Plaats reactie