Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep

Drum
1-ster
1-ster

Bericht door Drum »

Drum at nooit poep, maar sinds hij overgestapt is op Carnibest (3 weken geleden) heeft hij ontdekt dat de poepjes van kleine honden heerlijk zijn... :-X
Simone
1-ster
1-ster

Bericht door Simone »

Onze honden (Jack R. en Boston) eten als ze de kans krijgen wel een kattendrol op van onze eigen katten.
Een brakende smilie zou hier op z'n plaats zijn.
Gr,
Simone
dazz
3-sterren
3-sterren

Bericht door dazz »

Mijn Berner Sennenhond van 8 maanden eet af en toe hondenpoep (ben nog in de overgang van brokken naar rauw) waarbij hij toch een voorkeur heeft voor het een of ander. Wat die voorkeur is kan ik moeilijk zien, maar hij ruikt soms aan poep en loopt dan 'hard' verder. Dus helaas kan ik niet zeggen dat hij bijvoorbeeld brokkenpoep of anders wat 'lekker' vindt.

Op de hondencursus zeggen ze dat het waarschijnlijk te maken heeft met een tekort aan of voorkeur voor de ammoniak die in de poep zit. Met een eierkoek dieet zou de drang naar ammoniak moeten verminderen.

DAZZ
Bailey

Bericht door Bailey »

Bailey eet nog steeds hondenpoep. Niet alle drollen, sommige pakt ze en sommige eet ze gewoon op!

Beetje vreemd, ze krijgt toch vers.... ??? Is er iemand die misschien weet hoe het komt?
pollekind

Bericht door pollekind »

NEE wij hebben 2 Cavalier King charles spaniels die wel graag konijnenkeuteltjes(dropjes ;D)en paardenpoep eten als ze de kans zien.
Supermax
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Supermax »

Nee dus, Max (duitse dog) eet geen hondenpoep, ook geen andere poep. Rollen doet ie ook niet, hooguit zijn kop langs een rottend vogellijk ofzo wrijven.....

Groetjes,
Mieke
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

nee, Ike eet geen honden pop en ook geen andere poep! :)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Ik mag nou niet meer stemmen omdat ik al gestemd heb (jammer hoor :() maar ik wil nog even vermelden dat Rover aanmerkelijk minder poep is gaan eten sinds ik groentemix ben gaan geven. Of het een nou met het ander te maken heeft.... wie zal het zeggen :-\ maar het is wel een feit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Rovanna schreef: Ik mag nou niet meer stemmen omdat ik al gestemd heb (jammer hoor :() maar ik wil nog even vermelden dat Rover aanmerkelijk minder poep is gaan eten sinds ik groentemix ben gaan geven. Of het een nou met het ander te maken heeft.... wie zal het zeggen :-\ maar het is wel een feit.
Op zich niet onlogisch, volgens de theorie van sommigen. Volgens mij is het Donath (maar ik zou het na moeten zoeken) die schrijft dat honden groentes nodig hebben om de zuur/basisch-verhouding van het lichaam in orde te houden. Het eten van ontlasting zou kunnen ontstaan (da's dus niet van mijzelf) doordat de zuur/basisch-verhouding niet goed is. Mogelijkerwijs helpt het bij sommige honden dus om groente te voeren om deze verhouding te balanceren.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Lizzy schreef: Op zich niet onlogisch, volgens de theorie van sommigen. Volgens mij is het Donath (maar ik zou het na moeten zoeken) die schrijft dat honden groentes nodig hebben om de zuur/basisch-verhouding van het lichaam in orde te houden. Het eten van ontlasting zou kunnen ontstaan (da's dus niet van mijzelf) doordat de zuur/basisch-verhouding niet goed is. Mogelijkerwijs helpt het bij sommige honden dus om groente te voeren om deze verhouding te balanceren.
Ja die uitleg had ik ook al eens gehoord en komt inderdaad van Donath. Kan je me dan nog wel even uitleggen waarom Annak zijn eigen ontlasting op wil eten zodra hij in de tuin gepoept heeft? Of zou dit een gedragsvraag zijn en horende op een ander forum ::) :-\
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Balou eet juist veel en veel meer poep als ik haar veel GFmix geef. Zij kan ook niet alleen een GF maaltijd krijgen, want ze vreet zich echt daarna ongans aan poep.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Helen schreef: Balou eet juist veel en veel meer poep als ik haar veel GFmix geef. Zij kan ook niet alleen een GF maaltijd krijgen, want ze vreet zich echt daarna ongans aan poep.
Maar als je veel GF mix geeft en alleen GF mix, dan is net zo goed de zuur/basisch balans weg.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Lizzy schreef: Maar als je veel GF mix geeft en alleen GF mix, dan is net zo goed de zuur/basisch balans weg.
Klopt, maar je zou denken dat als je een maaltijd per week GF geeft, dat het wel los zou lopen. Nou dat kan dus niet. Ik geef nu veel minder GF en gemengd met organen. Anders is het echt een crime in het bos...
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

Lizzy schreef: Op zich niet onlogisch, volgens de theorie van sommigen. Volgens mij is het Donath (maar ik zou het na moeten zoeken) die schrijft dat honden groentes nodig hebben om de zuur/basisch-verhouding van het lichaam in orde te houden. Het eten van ontlasting zou kunnen ontstaan (da's dus niet van mijzelf) doordat de zuur/basisch-verhouding niet goed is. Mogelijkerwijs helpt het bij sommige honden dus om groente te voeren om deze verhouding te balanceren.
Wat bedoelt de auteur met zuur/base verhouding. Heeft hij het over het uitscheiden van H+ ionen? In dat geval zie ik niet hoe het zou moeten werken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doedels schreef: Wat bedoelt de auteur met zuur/base verhouding. Heeft hij het over het uitscheiden van H+ ionen? In dat geval zie ik niet hoe het zou moeten werken.
Ik denk dat hij bedoeld dat sommige voedingsmiddelen het lichaam verzuren en andere het lichaam alkalisch maken.

Vlees verzuurt. Het maakt bijv. de urine zuur.

Groente maakt alkalisch.

Plaats reactie