Breezer schreef: do 12 sep 2019, 17:31
Ik heb een beste lijst met groentes opgeschreven die ik kan gaan halen om mixjes te maken. Nu lees ik de een doet alles blancheren en dan pureren. De ander doet het rauw pureren. Weer een ander doet het door de sapcentrifuge. Ik heb al die apparaten in huis maar wat is nu de beste versie.
Je doet groenten of koken (blancheren) of rauw pureren. Een van de twee. En dat laatste kan in de sapcentrifuge en dan doe je sap en pulp altijd bij elkaar om aan je hond te geven. Pureren kan ook in een keukenmachine of blender. Net wat je zelf handig vindt. Mijn ervaring is dat je wel een top blender moet hebben om rauwe groenten goed te pureren (zonder toevoeging) tot een goede groentenmix.
En hoeveel soorten groente doen jullie die elkaar? En zijn er nog combi's van groentes die de honden niet te nassen vinden?
Ik maak voor hooguit 2 weken rauwe groentenmix. Rauwe groentenmix loopt in de vriezer qua voedingsstoffen snel terug. En ik gebruik 8 tot 15 verschillende groenten.
En kan je eigenlijk ook fruit erdoor doen?
Het gaat trouwens om groentes bij een dieet voor een hond met cystine blaas stenen.
Beter geen fruit. Fruit + vlees is een slechte combinatie. Het gaat gisten in de darmen. Appel, dat schijnt wel redelijk goed te gaan, maar ik ben daar ook mee gestopt.