Vlooien... wat nu?!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vlooien... wat nu?!
Hier krabben ze zich ook alledrie suf. Maar ik kan niks ontdekken. Ook voor de zekerheid een pipet gegeven en gisteren alle kleedjes en kussens gewassen.
Zou het de tijd van het jaar zijn? Met herfstmijt en zo die in het gras zitten?
Zou het de tijd van het jaar zijn? Met herfstmijt en zo die in het gras zitten?
Dat zou best kunnen natuurlijk....
Pippa krabt echter al langere tijd meer dan normaal, ga er bij haar vanuit dat het geen herfstding is.
Pippa krabt echter al langere tijd meer dan normaal, ga er bij haar vanuit dat het geen herfstding is.
Maar komt dat van de vlooien of ergens anders door?zurca schreef: vr 27 sep 2019, 23:10 Dat zou best kunnen natuurlijk....
Ja dat is dus de grote vraag...
Omdat ik gebeten werd is het mogelijk door vlooien dat Pippa haar jeuk ook daar vandaan komt. Maar het kan dus ook wat anders zijn.
Ik geloof dat ik het niet meer begrijp.... Je hebt nu toch geen vlooien meer? En Pippa heeft nog steeds jeuk. Hoe lang heb je al zeker-te-weten geen vlooien meer? Of kan het zijn dat ze nog steeds door vlooien gebeten wordt?zurca schreef: za 28 sep 2019, 09:12 Ja dat is dus de grote vraag...
Omdat ik gebeten werd is het mogelijk door vlooien dat Pippa haar jeuk ook daar vandaan komt. Maar het kan dus ook wat anders zijn.![]()
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Vlooienbeten blijven toch nog wekenlang jeuken?
Bij mij in ieder geval wel
Als een of andere onverlaat midden op een wandelroute zijn hond van vlooien heeft ontdaan, en ik zie de berg haar pas als ik erin sta dan ben ik de l#l en daar heb ik dan wekenlang plezier van
Hier lopen veel egels, katten en eekhoorns, dus ik geef de dames in de zomer wel een gifpipetje. Ik zou gek worden van de jeuk als ik een vlooienplaag in huis kreeg denk ik.
Bella trekt ze ook aan. Die heeft al 2x een vlo mee naar huis genomen. Gelukkig kon ik ze vangen. Xindy en onze eerste twee honden hebben nooit vlooien meegebracht.
Sterkte voor iedereen met vlooien in huis, lijkt me verschrikkelijk.
Het jeukt me al als ik eraan denk
Bij mij in ieder geval wel
Als een of andere onverlaat midden op een wandelroute zijn hond van vlooien heeft ontdaan, en ik zie de berg haar pas als ik erin sta dan ben ik de l#l en daar heb ik dan wekenlang plezier van
Hier lopen veel egels, katten en eekhoorns, dus ik geef de dames in de zomer wel een gifpipetje. Ik zou gek worden van de jeuk als ik een vlooienplaag in huis kreeg denk ik.
Bella trekt ze ook aan. Die heeft al 2x een vlo mee naar huis genomen. Gelukkig kon ik ze vangen. Xindy en onze eerste twee honden hebben nooit vlooien meegebracht.
Sterkte voor iedereen met vlooien in huis, lijkt me verschrikkelijk.
Het jeukt me al als ik eraan denk
Potverdorie, ik had net toch weer een vlo op Frou Frou........... Alles wEEr in de was gedaan, de boel ingespoten met Sectolin en zo maar even nieuwe stofzuigerzakken kopen
. Ik ben er zo klaar mee.
Wat mij trouwens nu echt is opgevallen: ik vang de vlooien beter als de vacht van de honden een heel klein beetje vocht is (zoals nu door de regen).
Wat mij trouwens nu echt is opgevallen: ik vang de vlooien beter als de vacht van de honden een heel klein beetje vocht is (zoals nu door de regen).
Het is hier mogelijk nog niet vlovrij dus Pippa zou nog vanuit huis een vlo op kunnen doen (die dan bij haar het loodje legt want zij heeft een pil op)Maar ons huis is ontdaan van alle wasbare kleedjes en mandjes. Nu moet ik de boel nog sprayen. Maar daarvoor heb ik droog weer nodig want ik moet de kat wel een tijdje buiten kunnen zetten
Verder ga ik eens bijhouden hoevaak, waar en wanneer ze nu krabt want volgens mijn vriend ben ik gewoon een beetje "doorgeslagen" en krabt ze echt niet abnormaal veel
Ze krabt zich in ieder geval niet kapot, piept niet van de jeuk, probeert zichzelf ook niet in allerlei bochten te wringen van de jeuk. Het is "gewoon"(?) * krab...krab.....kraaabbbbbb * en weer verder waar ze mee bezig is. En dat dan meerdere keren per dag....
Verder ga ik eens bijhouden hoevaak, waar en wanneer ze nu krabt want volgens mijn vriend ben ik gewoon een beetje "doorgeslagen" en krabt ze echt niet abnormaal veel
Gets Lizzy....en dan heb jij er al zoveel tegen gedaan en dan toch weer eentje vindenLizzy schreef: zo 29 sep 2019, 09:49 Potverdorie, ik had net toch weer een vlo op Frou Frou........... Alles wEEr in de was gedaan, de boel ingespoten met Sectolin en zo maar even nieuwe stofzuigerzakken kopen. Ik ben er zo klaar mee.
Het kan natuurlijk dat dit er eentje is die ze buiten opgedaan heeft.
Maarre...ik ga NU Pippa ff kammen, die komt net zeiknat binnen van een rondje lopen
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hier doen ze ze idd ook alleen buiten op. Binnen zit verder niets.zurca schreef: zo 29 sep 2019, 09:58 Gets Lizzy....en dan heb jij er al zoveel tegen gedaan en dan toch weer eentje vinden![]()
Het kan natuurlijk dat dit er eentje is die ze buiten opgedaan heeft.
Maarre...ik ga NU Pippa ff kammen, die komt net zeiknat binnen van een rondje lopen![]()
Daarom geef ik ze in de zomer toch een paar keer een Advantix pipet, want als je er 1 mist die mee naar binnen komt heb je zo een huis vol
Gekamd maar niks gevonden ook niet bij de kater...
Op het gekrab gelet vandaag, stand tot nu toe 7 keer en alle keren in nek/achter oren en alle keren terwijl ik wat met haar aan het doen was in de zin van oefeningen doen/spelen. Ga bijna denken dat het een soort "overspronggedrag" is
Op het gekrab gelet vandaag, stand tot nu toe 7 keer en alle keren in nek/achter oren en alle keren terwijl ik wat met haar aan het doen was in de zin van oefeningen doen/spelen. Ga bijna denken dat het een soort "overspronggedrag" is
Dat zou best kunnen. Atz doet dit ook als ie iets niet snapt of als ie zich even geen houding weet te geven.zurca schreef: zo 29 sep 2019, 17:17 Gekamd maar niks gevonden ook niet bij de kater...
Op het gekrab gelet vandaag, stand tot nu toe 7 keer en alle keren in nek/achter oren en alle keren terwijl ik wat met haar aan het doen was in de zin van oefeningen doen/spelen. Ga bijna denken dat het een soort "overspronggedrag" is![]()
Hier trouwens van de zomer wel vlooien gehad en huis en hond en kat toen behandeld. Tot nu toe niks meer gemerkt gelukkig
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Had ze toen een halsband om?zurca schreef: zo 29 sep 2019, 17:17 Gekamd maar niks gevonden ook niet bij de kater...
Op het gekrab gelet vandaag, stand tot nu toe 7 keer en alle keren in nek/achter oren en alle keren terwijl ik wat met haar aan het doen was in de zin van oefeningen doen/spelen. Ga bijna denken dat het een soort "overspronggedrag" is![]()
Bella wil nog wel eens in haar nek krabben als ze een halsband om heeft.
Overspronggedrag zou idd ook kunnen ..
Wij sluiten ook aan. Otje heeft vlooien. Of 1 dan, maar ik roep al tijden dat ze achterlijk veel zichzelf krabt en likt. Dus het zullen er vast meer zijn.
Ik heb pipetjes gehaald van advantage en ga er zo een met gevaar voor eigen leven bij Otje opdoen. Het was leuk jullie gekend te hebben
Ik heb pipetjes gehaald van advantage en ga er zo een met gevaar voor eigen leven bij Otje opdoen. Het was leuk jullie gekend te hebben
Welkom bij de club..........