Vlooien... wat nu?!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vlooien... wat nu?!

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Maar als je of diatomeeenaarde of die Sectolin in de kieren aanbrengt kunnen de vlooien zich daar toch niet schuilhouden en het er levend vanaf brengen.
Beide zaken werken fysisch en dat overleven ze echt niet hoor.
Maar dan moet je het spul daar wel laten zitten. Dus net niet de kieren gaan stofzuigen of schoonmaken.

Als ze dan nog vlooien hebben, ligt het alleszinds niet aan je vloer.
Kan nog tig andere oorzaken hebben natuurlijk. ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Eef+Stippels schreef: za 26 okt 2019, 16:53 En een kliklaminaat over de houten vloer, met een laminaat-ondervloer ertussen?
Dan hoeft niet de hele vloer eruit, maar komen er geen vlooieneitjes meer in de kieren en wat er al in zit kan er niet meer uit ...?
Daar hebben we ook over nagedacht. Maar dat vinden we beide habbiebabbie..... :-\ . Het is een oplossing hoor, daar niet van! Maar ja, we vinden laminaat beide niet mooi. Het klinkt plastic, het voelt plastic en het ziet eruit als plastic. Oh wacht, het is plastic :biggrin2: . We hebben ook wel snel even naar PVC gekeken maar dat is onze vloer niet. Dat gaat hier onmogelijk mooi blijven. Wat ik het liefst wil (en Leo niet): vloer er helemaal uit, volledig nieuwe vloer er in en daarop vloerverwarming met plavuizen. Leo zegt dat ik alvast moet gaan sparen. Dan hebben we over 30 jaar een nieuwe plavuizen vloer. Oh wacht, tegen die tijd leef ik waarschijnlijk al niet meer :biggrin2:
Helaas is de ervaring hier ook dat de natuurlijke afwerende middeltjes niet voldoende werken, dus als ik in de zomer een vlo zie op 1 van de dames en ik krijg hem niet te pakken, dan gaat er meteen een Advantix pipet op :-X

Het verschilt volgens mij ook erg per hond, want Bella is echt een vlooienmagneet, als ze er buiten langs 1 loopt, dan neemt ze hem mee naar huis ::)
Terwijl Xindy in 11 jaar tijd nog nooit een vlo mee naar huis heeft genomen.
Mijn honden zijn geen vlooienmagneten. Maar ik heb helaas een logeetje gehad met vlooien. En die heeft ze hier achter gelaten. Ja, shit happens.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: za 26 okt 2019, 17:11 Is het een optie Lizzy, om die kit tussen de naden te verwijderen en opnieuw dicht te maken?
En omgevingsspray kan niet ivm de garnalen toch? Misschien vloek ik nu wel maar kan je de honden niet een periode met gif behandelen? Eventuele eitjes die dan uitkomen komen dan als vlo bij je honden terecht en zullen dan dood gaan...
Daar zitten we nu ook aan te denken, om de oude kit eruit te gaan snijden. En misschien moeten we dan maar even niet de boel dicht maken want zoals Hanny al aangeeft, stofzuigen die grote kieren makkelijker dan die kleintjes :biggrin2:

Omgevingsspray kan inderdaad niet vanwege de garnalen. En gif op de honden: nee, vooralsnog zeker niet. Mocht ik besluiten er gif op te gooien zal ik niet flauw zijn en het laten weten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef: za 26 okt 2019, 20:20 Maar als je of diatomeeenaarde of die Sectolin in de kieren aanbrengt kunnen de vlooien zich daar toch niet schuilhouden en het er levend vanaf brengen.
Beide zaken werken fysisch en dat overleven ze echt niet hoor.
Maar dan moet je het spul daar wel laten zitten. Dus net niet de kieren gaan stofzuigen of schoonmaken.

Als ze dan nog vlooien hebben, ligt het alleszinds niet aan je vloer.
Kan nog tig andere oorzaken hebben natuurlijk. ::)
Ja, zoals welke? (oorzaken).

Ik stofzuig de boel hier natuurlijk grondig. Maar daarna breng ik wel opnieuw diatomeeën aarde aan. Met Sectolin zou je gewoon moeten kunnen stofzuigen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ze kunnen ze buiten oplopen. Van buurtkatten, van egels, van andere honden... Vlooien overleven erg lang los van een lichaam. Dus ze kunnen ze gewoon telkens opnieuw oplopen als er een haard in de buurt is.
Ze kunnen in huis natuurlijk ook in de meubels zitten, in tapijten, dubbele wanden, mandjes ookal was je die zoveel mogelijk.
En als er 1 schuilplaats is kunnen ze wel een half jaar later nog opduiken.

Dat is wat er zo in me opkomt maar er zijn vast nog mogelijkheden.
Met die fysische middelen is het wel efficiënter als je ze niet steeds weghaalt en vervangt. Diatom blijft gewoon werkzaam zolang het droog is, dus laat je beter gewoon liggen ipv steeds weghalen en nieuw aanbrengen. Dat kan uiteraard alleen op plaatsen waar je niet bij moet zijn of net niet bij kan. In die kieren lijkt me dat ideaal.
Als je er ook nog Sectolin op spuit werkt het uiteraard niet meer en veel kans geen van beide....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef: zo 27 okt 2019, 08:23 Ze kunnen ze buiten oplopen. Van buurtkatten, van egels, van andere honden... Vlooien overleven erg lang los van een lichaam. Dus ze kunnen ze gewoon telkens opnieuw oplopen als er een haard in de buurt is.
Ze kunnen in huis natuurlijk ook in de meubels zitten, in tapijten, dubbele wanden, mandjes ookal was je die zoveel mogelijk.
En als er 1 schuilplaats is kunnen ze wel een half jaar later nog opduiken.

Dat is wat er zo in me opkomt maar er zijn vast nog mogelijkheden.
Met die fysische middelen is het wel efficiënter als je ze niet steeds weghaalt en vervangt. Diatom blijft gewoon werkzaam zolang het droog is, dus laat je beter gewoon liggen ipv steeds weghalen en nieuw aanbrengen. Dat kan uiteraard alleen op plaatsen waar je niet bij moet zijn of net niet bij kan. In die kieren lijkt me dat ideaal.
Als je er ook nog Sectolin op spuit werkt het uiteraard niet meer en veel kans geen van beide....
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar dit is gekomen na een logeetje met vlooien. Dus dan vind ik het wel 1 + 1 = 2.

Ik zal voorlopig even niet de plinten stofzuigen. De vloer + kleden moeten wel iedere dag vanwege de Dalmatiër haartjes :-\

Ik heb geen Sectolin meer gespoten want dat lijkt deze keer echt verdomd weinig te doen, helaas.
devillovesangel
3-sterren
3-sterren

Bericht door devillovesangel »

Super blij met dit topic en alle tips die erin staan. :) Want ik vond gister vlooien bij Astor >:( Ik was er al een beetje bang voor, maar had gehoopt dat hij ze toch niet over had genomen. Astor bekijkt namelijk graag egeltjes van dichtbij ::) en er lopen er hier genoeg ( of liepen want de meeste zijn wel in winterrust nu geloof ik)
Gister gelijk de sprays besteld, die lizzy noemde. Wij hebben nog een baardagaam die ik niet even buiten kan zetten, dus ik kan ook niet zomaar wat gebruiken. Alles in de was wat in de was kan en na lang twijfelen toch maar een pipetje gegeven( Geven we zo goed als nooit...laatste keer was vorig jaar toen hij naar het pension moest)
Even een kopje koffie en dan maar weer stofzuigen :(
Wij hebben ook zo'n mooie houten vloer met kieren, dus ik ben wel een beetje bang dat ze hier ook lastig weg te krijgen zijn :(

Plaats reactie