Vette zorgen om Frou Frou

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vette zorgen om Frou Frou

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wat afschuwelijk. Ik kan alleen maar hopen dat jullie haar straks mogen halen en nog zoveel mogelijk quality time met haar mogen hebben.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik hoop ontzettend dat jullie meisje vandaag goed te pas is en zelfs mee naar huis mag :-*

:bigarmhug: :bigarmhug:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Heb veel aan jullie en Froutje gedacht. Hopelijk is ze de nacht goed doorgekomen. Sterkte vandaag! :-*
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Hopelijk snel bericht dat het vannacht goed is gegaan met je meisje. Duimen draaien hier :bigarmhug:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

OMG :o
Zit je één dagje zonder laptop, vanochtend meteen even kijken hoe het met Frou Frou gaat, lees je dit :'( :'( :'( Wat een schrik zeg! Dat verwacht je toch niet. :'( :'( :'(
Heel erg veel sterkte Lizzy en Leo :bigarmhug:
Ik duim dat jullie samen met jullie meisje toch nog een fijne tijd gegund is! :-* :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben net gebeld dat ze de nacht is door gekomen. Later vanmorgen zal ze onderzocht worden door de dierenarts en die gaat ons ook bellen. Vanmiddag mogen we haar om 15 uur bezoeken.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Haaa dat is fijn, ze is er nog en je mag er heen. Heb je zelf nog wel wat geslapen?
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Fijn dat ze de nacht doorgekomen is.
Wat een nachtmerrie zeg.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Gelukkig is ze de nacht doorgekomen :-* duimen blijven snoeihard door draaien!! :-* :bigarmhug: :-*
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Wauw....de kranige dame heeft hindernis 1 dus al genomen, dat is tenminste hoopvol nieuws

Niet dat jullie nu ook maar enigszins relaxed zullen zijn, pffff, nog zoveel onzekerheid en hobbels te nemen.
We blijven heel hard mee duimen en aan jullie denken tijdens deze traag voortslepende uren :bigarmhug:
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Oh gelukkig is ze de nacht goed doorgekomen :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Fijn om te lezen dat ze in ieder geval de nacht goed heeft doorstaan. Dan gaan de duimen nu aan de slag voor geen uitzaaiingen of andere ellende. Hopelijk gaat de dag snel voorbij en is het zó 15 uur en tijd voor ziekenbezoek!
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

Gelukkig een lichtpuntje dat ze de nacht heeft gehaald.
Hebben jullie een beetje kunnen slapen?
De tijd gaat normaal vlug voorbij ,maar niet in deze situaties.
Ik ga heel hard duimen dat er geen uitzaaiingen zijn.
Lizzy en Leo heel veel sterkte met wachten :-*
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat goed dat ze de nacht al door is. Die eerst nachten na zo'n operatie zijn toch altijd kritiek.

Maar ik begrijp het verder niet helemaal. Hoe komt het dat de prognose zo slecht is als er geen uitzaaiingen zijn en de lymfe ook schoon is? Kunnen ze die tumor op de darm niet geheel wegnemen?
En is chemo geen optie? Honden en katten schijnen toch heel anders op chemo te reageren dan mensen.
Kunnen ze het daarmee niet weg krijgen of ernstig vertragen?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

pearlsofpassion schreef: wo 27 nov 2019, 09:45 Wat goed dat ze de nacht al door is. Die eerst nachten na zo'n operatie zijn toch altijd kritiek.

Maar ik begrijp het verder niet helemaal. Hoe komt het dat de prognose zo slecht is als er geen uitzaaiingen zijn en de lymfe ook schoon is? Kunnen ze die tumor op de darm niet geheel wegnemen?
En is chemo geen optie? Honden en katten schijnen toch heel anders op chemo te reageren dan mensen.
Kunnen ze het daarmee niet weg krijgen of ernstig vertragen?

Ik ga even op Liz der stoel zitten. Deze zeldzame vorm van kanker heeft ook bij mensen een slechte prognose. Dit komt grotendeels omdat het bijna altijd pas in een zeer vergevorderd stadium ontdekt wordt. Het ontstaat vanuit klierweefsel. Een andere mogelijkheid is ook nig dat de tumor opzich een uitzaaiing is, maar dat weet je pas na nader onderzoek.
We weten dat als er op het oog geen uitzaaiingen zijn het niet wil zeggen dat ze er niet zijn helaas.

Chemo bij dieren is maar beperkt succesvol (net als bij mensen eigenlijk) de verhalen dat honden er minder tot geen last van hebben zijn gewoonweg niet waar. Of in zoverre waar dat er een zo,n lichte vorm gegeven wordt dat je er ook weinig profijt van zal hebben. Maar het van dichtbij meegemaakt te hebben kwam het toch neer op veel geexperimeteer en pappen en nathouden. Chemo is een verzamelnaam voor diverse medicatie toegespits op de soorten kanker. Omdat het hier om een erg zeldzame soort gaat ga ik er voor het gemak maar vanuit dat deze nog niet voor dieren beschikbaar is. Maar weer even doortrekkend naar mensen is het daar met alle medicatie die beschikbaar is nog steeds een van de dodelijkste vormen van kanker.

Frou stond per ongeluk vooraan in de rij bij het pech uitdelen. :'(

Plaats reactie