Baasjes gezocht - CBD hondensnack test

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Baasjes gezocht - CBD hondensnack test

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik doe Zoë haar druppels op een stukje brood met iets lekkers. Dus voor haar zou zo'n koekje prima werken. Ik vind het een super alternatief.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik denk dat het juist heel goed is dat er een gecontroleerd onderzoek plaats vind.
In theorie heb ik geen nerveuze hond, in december weer wel, maar ik wil wel in de gelegenheid zijn om er druppels in te mikken tegen de 26e van december (meestal begin ik zelfs al eerder :( )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Ik dacht dat je CDB direct op de slijmvliezen moet toedienen.
Dus mengen in een koekjes of wat dan ook is dan toch geen goed idee?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

MarijeEnBoomer schreef:Ik dacht dat je CDB direct op de slijmvliezen moet toedienen.
Ze geven bij de fabrikanten aan dat je het door het voer mag mengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

DoodleBai
1-ster
1-ster

Bericht door DoodleBai »

Beste Allemaal,

Hartstikke leuk om alle reacties te lezen !

Jullie hebben het inderdaad correct, de snoepjes in de test dienen echt als test. Het gaat hierbij om de werking van de CBD makkelijk te kunnen beoordelen.
Het is voor deelnemers makkelijker om een x aantal koekjes te geven dan druppels.
Daarnaast is het maken van een placebo koekje ook eenvoudiger dan een placebo olie.

Is de test positief? Dan gaan natuurlijk alle product ontwerpers kijken naar goed geformuleerde, gezonde en lekkere koekjes voor specifieke doelgroepen. Maar in de test wordt er dus gebruik gemaakt van recepten die eenvoudig en betrouwbaar zijn om die CBD olie aan toe te voegen.

Ik hoop hiermee een beetje duidelijkheid te geven.

Nogmaals bedankt voor de reacties en interesse, wij zijn ook erg benieuwd naar de resultaten !

Vriendelijke groeten,
Birgit
DoodleBai
1-ster
1-ster

Bericht door DoodleBai »

MarijeEnBoomer schreef: zo 01 dec 2019, 10:34 Ik dacht dat je CDB direct op de slijmvliezen moet toedienen.
Hi,

Door de olie direct in de mond te geven wordt het sneller opgenomen in het bloed. (via de slijmvliezen die daar zitten).
Via de maag duurt het wat langer voordat de CBD in het bloed zit, maar er zijn geen tekenen die er op wijzen dat dit niet effectief is.
Er is een onderzoek van EllevetSciences waarin honden en katten CBD snacks hebben gekregen. Daar is de CBD hoeveelheid in het bloed gemeten, en hieruit blijkt dat gewone inname met eten of snacks ook prima kan.
Hier het linkje naar het artikel waar ik het over heb. (Is wel in het engels geschreven)
https://www.mdpi.com/2076-2615/9/10/832

Vriendelijke groeten,
Birgit

Plaats reactie