Nou ja, dit is wel een beetje waar het heen gaat natuurlijk. De kosten van dierenartsen vliegen de pan uit, de verzekeringsmaatschappijen staan klaar om jouw hond voor veel geld te verzekeren en dan kunnen ze ook oneindig ver door gaan met behandelen. En zo wassen ze elkaar de handen. En er kan ook steeds meer natuurlijk. En ik weet ook niet of dat altijd een zegen is voor onze huisdieren....Hanny schreef: wo 11 dec 2019, 18:08 Onze honden zijn niet verzekerd en dat maakt ons gelukkig niet ongerust.
Waar ik ook moeite mee heb, is dat er door de assistentes, die voor de afrekening zorgen, zo op een verzekering wordt gehamerd.
Dat is zo belangrijk, want dan kan er meer worden behandeld en dat geeft dan meer kennis enz.
Dit hoorde ik terwijl wij wachtten in Ommen. Werd niet tegen ons gezegd, ik straal waarschijnlijk voldoende NEE uit.
Blijft de vraag of wij meer willen laten behandelen, waarschijnlijk niet. Wij vinden nog steeds, dat niet alles moet kunnen. Als ik het beluister, is dat een bijna misdadige gedachte.
Onze lieve Loesje gaat richting eind van haar leven, dat is verdrietig, maar wij zorgen goed voor haar en onze Juul heeft net een nest van zes dikke gezonde pupjes op de wereld gezet.
Het blijft moeilijk hoe ver je wilt gaan en ook alleen een diagnose laten stellen kost een flink bedrag, dat moet er ergens wel zijn. (dank je wel lieve Juul), anders wordt het wel heel spannend.
Als ik die maandbedragen hoor word ik al ongerust. Succes Lizzy met het vinden van een bruikbare oplossing.
Hanny
En heel eerlijk? Als Toetie nog een jaar leuk had kunnen leven met chemo? Hadden we het wel gedaan. Hoewel ik het wel heel moeilijk had gevonden want zo was onze smurf zoen-kampioen en tijdens en na de chemo mag ze bijv. niet meer zoenen omdat de chemo in het speeksel van je hond zit. Had ik haar moeten afstoten
Het is lastig..... Maar ik heb geen goed gevoel over de toekomst met Mars Petcare aan het roer. Kijk alleen naar de merken honden en kattenvoer die deze gasten ook onder de pet hebben
"Mars Petcare is a diverse and growing business with 75,000 Associates across 50+ countries dedicated to one purpose: A BETTER WORLD FOR PETS. With 75 years of experience, our portfolio of almost 50 brands serves the health and nutrition needs of the world’s pets – including brands PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, NUTRO™, GREENIES™, SHEBA®, CESAR®, IAMS™ and EUKANUBA™ as well as The WALTHAM Centre for Pet Nutrition which has advanced research in the nutrition and health of pets for over 50 years".