Hoe was jouw jaar ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe was jouw jaar ?

miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Nou alles behalve van wat ik verwacht had.....
Ik ging 5 dagen naar Zweden op sledehonden passen- dat werden 3 maanden....
Toen besloot ik dat ik echt niet meer in NL wilde wonen....
We vonden een huurhuisje in Hongarije en zouden weg gaan.....
Toen gebeurde er van alles medisch, zware operatie, dus vertrek uit moeten stellen (en nu herstellende).....
En dan hopen we na de kerst naar Hongarije te rijden en het jaar in Hongarije te eindigen :)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

miik schreef: wo 11 dec 2019, 21:57 Nou alles behalve van wat ik verwacht had.....
Ik ging 5 dagen naar Zweden op sledehonden passen- dat werden 3 maanden....
Toen besloot ik dat ik echt niet meer in NL wilde wonen....
We vonden een huurhuisje in Hongarije en zouden weg gaan.....
Toen gebeurde er van alles medisch, zware operatie, dus vertrek uit moeten stellen (en nu herstellende).....
En dan hopen we na de kerst naar Hongarije te rijden en het jaar in Hongarije te eindigen :)
Ontzettend spannend allemaal!!!
Willen jullie je permanent in Hongarije vestigen, is dat mogelijk qua werk etc?
Of wordt het een vakantiehuis?
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Borke schreef: do 12 dec 2019, 14:53 Willen jullie je permanent in Hongarije vestigen, is dat mogelijk qua werk etc?
Of wordt het een vakantiehuis?
Wij zijn allebei 100% afgekeurd, dus we zien wel hoe dingen lopen...
Mn partner wil erg graag ons huis in NL aanhouden, dus dat doen we voorlopig ook, dus in theorie is het een vakantie huis, in de praktijk hoop ik er vaak te zijn. En wie weet doet de rust me daar zo goed dat ik weer wat (vrijwilligers) werk kan oppakken, maar dat is nu niet aan de orde.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

miik schreef: do 12 dec 2019, 15:31 Wij zijn allebei 100% afgekeurd, dus we zien wel hoe dingen lopen...
Mn partner wil erg graag ons huis in NL aanhouden, dus dat doen we voorlopig ook, dus in theorie is het een vakantie huis, in de praktijk hoop ik er vaak te zijn. En wie weet doet de rust me daar zo goed dat ik weer wat (vrijwilligers) werk kan oppakken, maar dat is nu niet aan de orde.
Dat geeft jullie samen mooi de kans om van jullie ongemak iets positiefs te maken. Mooie kans en verstandig om het te proberen, je ziet vanzelf wel wat het jullie brengt.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

miik schreef: do 12 dec 2019, 15:31 Wij zijn allebei 100% afgekeurd, dus we zien wel hoe dingen lopen...
Houd er wel erg in dat je geen AOW meer opbouwt als je voorgoed uit Nederland vertrekt, of je moet een speciale regeling treffen. Het hakt er flink in hoor, een paar jaar niet opbouwen.
Maar.......heel veel rust en geluk gewenst!
** Angela **
1-ster
1-ster

Bericht door ** Angela ** »

Voor mij eigenlijk best een goed jaar
Vorig jaar zomer eindelijk verhuisd naar een groter huis met veel grond voor de honden
We willen hier echt niet meer weg

Helaas is Kenji onverwacht ingeslapen toen we er net 1,5 maand woonden
Ik mis haar nog altijd

Helaas dit jaar ook afscheid moeten nemen van 2 katten ; 12 jaar en de andere was net 9 mnd

Dat waren de minder leuke dingen

Maar verder ging het eigenlijk best lekker
Vooral op hondengebied

Maart een nestje gehad waar we een reu uit hebben gehouden
Geweldig leuk hondje en hij past super in de roedel
Verder had ik op hondensport gebied een aantal doelen die meer dan bereikt zijn

Ziva een wedstrijd gedaan , zij en dochter Wolfje aangekeurd voor levensduur ( voor de fok al hebben beiden al hun laatste nest gehad )

C wedstrijd met Wolfje die ze niet echt slecht deed ondanks dat ze er een aantal maanden uit was geweest vanwege haar nest

Vzh gehaald met Cayita
Kono haar IGP 1 en vorige week aangekeurd voor de fok
Iedereen vond haar zo mooi , ik was zo trots op dr ❤️

Nu nog een geschikte reu vinden en dan volgend jaar zomer weer pups

En ondertussen gaan we lekker door met werken , trainen en nieuwe doelen stellen

Ik train met 6 honden waarvan 4 voor examens en wedstrijden
Dus we hoeven ons voorlopig niet te vervelen
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Tanna schreef: do 12 dec 2019, 22:40 Houd er wel erg in dat je geen AOW meer opbouwt als je voorgoed uit Nederland vertrekt, of je moet een speciale regeling treffen. Het hakt er flink in hoor, een paar jaar niet opbouwen.
Maar.......heel veel rust en geluk gewenst!
2% per jaar dat je niet in Nederland woonachtig bent om precies te zijn. Er zijn drie keuzes:
  • 1. vrijwillig premie doorbetalen zodat het recht gehandhaafd blijft. Hoogte is afhankelijk van o.a. leeftijd en aantal jaren tot aan AOW-leeftijd dat overbrugd moet worden.
    2. Zelf elke maand een bedrag opzij leggen waarmee het verschil mettertijd zelf aangevuld kan worden.
    3. Niets doen en accepteren dat je op AOW-gerechtigde leeftijd met minder geld rond moet komen. Dat is momenteel in Hongarije niet zo’n probleem. De vaste lasten zijn lager en gepensioneerden betalen geen belasting over hun pensioen. Bruto is dus netto. Nederland kan natuurlijk nog wel wat belasting inhouden, maar dat kan jaarlijks achteraf worden teruggevraagd als je daar recht op hebt.
Dat is de situatie nu. Hoe dat over een paar jaar is weet niemand. De regels veranderen bijna jaarlijks.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

MillyMol schreef: ma 16 dec 2019, 13:03 2% per jaar dat je niet in Nederland woonachtig bent om precies te zijn. Er zijn drie keuzes:
  • 1. vrijwillig premie doorbetalen zodat het recht gehandhaafd blijft. Hoogte is afhankelijk van o.a. leeftijd en aantal jaren tot aan AOW-leeftijd dat overbrugd moet worden.
    2. Zelf elke maand een bedrag opzij leggen waarmee het verschil mettertijd zelf aangevuld kan worden.
    3. Niets doen en accepteren dat je op AOW-gerechtigde leeftijd met minder geld rond moet komen. Dat is momenteel in Hongarije niet zo’n probleem. De vaste lasten zijn lager en gepensioneerden betalen geen belasting over hun pensioen. Bruto is dus netto. Nederland kan natuurlijk nog wel wat belasting inhouden, maar dat kan jaarlijks achteraf worden teruggevraagd als je daar recht op hebt.
Dat is de situatie nu. Hoe dat over een paar jaar is weet niemand. De regels veranderen bijna jaarlijks.
Dat is zo.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou ons AOW is dan inmiddels bijna niks meer van over ::) . Ach tegen die tijd zal het wel afgeschaft zijn ....

En verder leuk om te lezen allemaal, zo heeft ieder zijn ups en downs, en gaat er weer voor.

Hoe hier het jaar was, ehm...
Nou had er nog last van wat er vorig jaar gebeurd was, ben een kilo of 7 bijgekomen daardoor en lukt niet om dat kwijt te komen. Helaas wel wat extra kwalen door extra gewicht, mijn lichaam gaat niet echt goed. Het gaat wel weer beter in mijn kop al kan ik er plots nog een nachtmerrie van hebben.
Dan is Fozzy nog lang slecht geweest, en Fozzy is mijn eigen .... ja je zou hem zelfs mijn eigen therapiehond kunnen noemen. Hij heeft mij al door heel veel zaken heen geholpen. We hebben dan ook echt een speciale band. Dus dat was ook heftig, lang niet weten wat er is, en ook nog eens uiteindelijk wat dingen door elkaar, gelukkig gaat ook dat nu weer stukken beter.
Wel ook begonnen met lesgeven op hondenschool, leer er zelf ook veel van , geeft ook positieve kracht, en ik vind het leuk, terwijl ik voor een groep staan altijd erg spannend vind, maar ook oefening baart kunst ( en als je dan je 2e of 3e keer flink op je plaat gaat omdat je veters in van de ene schoen in de haak van de andere blijven hangen en je dat overleefd, overleef je de rest ook wel ;D ). Dus komend jaar begin ik dan aan de officiële opleiding. Eigenlijk houd ik wel van leren. Dus heb daar wel heel veel zin in.
Wel weet Maci het zo aan het einde van het jaar nog lekker spannend te maken, goed het is een hond van de dag, maar toch he. Maar he, hij heeft de bijnaam kakkerlak :biggrin2: , dus hij neemt het er nog een tijdje van ga ik ervan uit.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Hoe was mijn jaar?

Mwah. Veel positieve en fijne gebeurtenissen, maar ook een aantal zaken die onevenredig veel (negatieve) energie kosten. Ik ga er vanuit dat het komend jaar beter wordt. :)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik heb nog even teruggezocht, maar vond zo gauw niet wat ik vorig jaar heb geschreven. Leek me wel leuk om terug te lezen.

2019 was voor ons een topjaar!

Na jaaaaren dubbele lasten hebben we op 1 mei eindelijk ons oude huis verkocht. Wat hadden we daar lang naar uitgekeken, en wat was het onwerkelijk toen het echt zo was. Inmiddels zijn we er aan gewend dat we daar nooit meer naartoe hoeven :)
De restschuld is fors, maar wordt nu elke maand een beetje minder. Over 6 jaar zijn we er vanaf!

Op 13 mei ben ik begonnen met mijn nieuwe baan. Erg pittig omdat ik nu heel andere producten verkoop dan de 10 jaar daarvoor, maar wat een verademing! Alles is netjes geregeld, en er wordt helemaal niet moeilijk gedaan over geld. Dat was wel echt een cultuurshock. Al kan ik daar goed aan wennen :biggrin2: Mijn collega's zijn super behulpzaam, en mijn manager ken ik al jaren vanuit een vorige baan, heel leuk om weer te kunnen samenwerken. Het gevoel is zo veel beter dan hiervoor :)

Als kers op de taart hebben we vorige week ook eindelijk onze (DSB)hypotheek kunnen oversluiten, 10 jaar nadat ze failliet gingen. Nu kunnen we (10 jaar later dan gepland) eindelijk beginnen met de grote verbouwingen, die ons leventje fijner maken. We beginnen met een nieuw dak :D , en daarna komt er een volautomatische verwarmingsketel :cool: Als er nog geld overblijft komen er ook nog nieuwe kozijnen en ramen, dan zitten we er volgende winter echt warmpjes bij :)

Wat een feestje om eindelijk weer vooruit te kunnen kijken!! Hier hebben we al die tijd zo keihard voor gewerkt, en wat zijn we dolgelukkig dat we nu eindelijk in rustiger vaarwater lijken te komen.

2020 zal heel erg zijn best moeten doen om 2019 te overtreffen :biggrin2:
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Kim_S schreef: ma 23 dec 2019, 21:33 Ik heb nog even teruggezocht, maar vond zo gauw niet wat ik vorig jaar heb geschreven. Leek me wel leuk om terug te lezen.

2019 was voor ons een topjaar!

Na jaaaaren dubbele lasten hebben we op 1 mei eindelijk ons oude huis verkocht. Wat hadden we daar lang naar uitgekeken, en wat was het onwerkelijk toen het echt zo was. Inmiddels zijn we er aan gewend dat we daar nooit meer naartoe hoeven :)
De restschuld is fors, maar wordt nu elke maand een beetje minder. Over 6 jaar zijn we er vanaf!

Op 13 mei ben ik begonnen met mijn nieuwe baan. Erg pittig omdat ik nu heel andere producten verkoop dan de 10 jaar daarvoor, maar wat een verademing! Alles is netjes geregeld, en er wordt helemaal niet moeilijk gedaan over geld. Dat was wel echt een cultuurshock. Al kan ik daar goed aan wennen :biggrin2: Mijn collega's zijn super behulpzaam, en mijn manager ken ik al jaren vanuit een vorige baan, heel leuk om weer te kunnen samenwerken. Het gevoel is zo veel beter dan hiervoor :)

Als kers op de taart hebben we vorige week ook eindelijk onze (DSB)hypotheek kunnen oversluiten, 10 jaar nadat ze failliet gingen. Nu kunnen we (10 jaar later dan gepland) eindelijk beginnen met de grote verbouwingen, die ons leventje fijner maken. We beginnen met een nieuw dak :D , en daarna komt er een volautomatische verwarmingsketel :cool: Als er nog geld overblijft komen er ook nog nieuwe kozijnen en ramen, dan zitten we er volgende winter echt warmpjes bij :)

Wat een feestje om eindelijk weer vooruit te kunnen kijken!! Hier hebben we al die tijd zo keihard voor gewerkt, en wat zijn we dolgelukkig dat we nu eindelijk in rustiger vaarwater lijken te komen.

2020 zal heel erg zijn best moeten doen om 2019 te overtreffen :biggrin2:
Wat heerlijk voor jullie!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn jaar had ups en downs. Ik heb na 10 jaar tijdelijk werk een vast contract gekregen. Daar ben ik ontzettend blij mee.
In mei heb ik afscheid moeten nemen van mijn britje Fleurtje. Ik mis haar nog steeds enorm.
Mijn moeder is geopereerd aan darmkanker en zit nu aan de chemo. Gelukkig is de chemo puur preventief en zijn er geen uitzaaiingen gevonden.
Eind juli is Noodles het balinees poesje bij ons komen wonen en ze is alles wat ik wilde en meer.
Ik ben dit jaar 15 kilo afgevallen na jaren van jojo-en. Ik hoop in 2020 nog meer gewicht te verliezen en het eraf te houden. Ik ben alvast al super blij met deze 15 kilo.
Op naar 2020.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Hoe was jouw jaar:

Het eerst wat in me op komt:
KUT!

Mijn zus een stamceltransplantatie vanwege een mutatie op haar chromosomen veroorzaakt door de chemo die ze voor acute leukemie heeft gekregen 5 jaar geleden. Terwijl zij nog aan het herstellen was in het ziekenhuis, overlijden mijn ouders binnen 4 dagen an elkaar... En in plaats van dat went, wordt het gemis alleen maar erger, het verdriet er om groter. Het is niet zo dat ik hele dagen loop te huilen, maar ik ben heel veel mee bezig en toch zijn er ineens momenten dat ik vergeet dat ze er niet meer zijn en denk ik. Ow even vragen of ze op Saartje willen passen (voor beide partijen een groot feest) en dan BAM komt die mokerslag en ben ik even helemaal naar de klote.

We zijn met dingen bezig die wel eens een grote verandering voor ons leven kan in houden en ik kan het niet met hen delen, niet vragen wat ze er van vinden. Tegelijkertijd zouden we dit niet eens overwogen hebben als ze er nog waren, dus... Alles is zo dubbel.
Wat echt een verrijking is, Ik heb de "administratie" van mij tante van 88 over genomen. Mijn moeder regelde dat altijd voor haar. 1x per 2 weken ga ik met mijn laptoptje naar haar toe, even de rekening inzien en eventuele overboekingen doen. 5 minuten werk en ik zit er zeker 1,5 uur. Bakkie koffie met wat lekkers en verhalen aanhoren over vroeger. Heerlijk! Ze rekt mijn bezoek altijd zo lang mogelijk. Wil je nog een bakkie, blijf je een boterham eten? En als ik weg ga krijg ik een dikke knuffel en een paar dropjes.

V.w.b de veranderingen? Ik hoop daar binnenkort wat meer over te kunnen vertellen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

M@rina schreef: do 26 dec 2019, 22:05 Hoe was jouw jaar:

Het eerst wat in me op komt:
KUT!

Mijn zus een stamceltransplantatie vanwege een mutatie op haar chromosomen veroorzaakt door de chemo die ze voor acute leukemie heeft gekregen 5 jaar geleden. Terwijl zij nog aan het herstellen was in het ziekenhuis, overlijden mijn ouders binnen 4 dagen an elkaar... En in plaats van dat went, wordt het gemis alleen maar erger, het verdriet er om groter. Het is niet zo dat ik hele dagen loop te huilen, maar ik ben heel veel mee bezig en toch zijn er ineens momenten dat ik vergeet dat ze er niet meer zijn en denk ik. Ow even vragen of ze op Saartje willen passen (voor beide partijen een groot feest) en dan BAM komt die mokerslag en ben ik even helemaal naar de klote.
:bigarmhug:
Echt he, dit is too much...... Dit is allemaal zo heftig :-X . En niks om jezelf mee te troosten :-\

Hoe is het nu met je zus?
We zijn met dingen bezig die wel eens een grote verandering voor ons leven kan in houden en ik kan het niet met hen delen, niet vragen wat ze er van vinden. Tegelijkertijd zouden we dit niet eens overwogen hebben als ze er nog waren, dus... Alles is zo dubbel.
Wat echt een verrijking is, Ik heb de "administratie" van mij tante van 88 over genomen. Mijn moeder regelde dat altijd voor haar. 1x per 2 weken ga ik met mijn laptoptje naar haar toe, even de rekening inzien en eventuele overboekingen doen. 5 minuten werk en ik zit er zeker 1,5 uur. Bakkie koffie met wat lekkers en verhalen aanhoren over vroeger. Heerlijk! Ze rekt mijn bezoek altijd zo lang mogelijk. Wil je nog een bakkie, blijf je een boterham eten? En als ik weg ga krijg ik een dikke knuffel en een paar dropjes.

V.w.b de veranderingen? Ik hoop daar binnenkort wat meer over te kunnen vertellen.
Ben benieuwd naar de veranderingen. En je bezoek aan je tante klinkt wel heel gezellig. Lief dat je dit doet :-*

Plaats reactie