Ik zoek een nieuw boek

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Ik zoek een nieuw boek

sam28
5-sterren
5-sterren

Ik zoek een nieuw boek

Bericht door sam28 »

Ik ben boekloos en verveel me. Of nou vervelen.. Ik heb hobby's genoeg; wandelen, haken, hardlopen enzo. Maar goed, lezen dus ook en ik heb geen goed boek op moment en op ned 1,2,3 is geen zak of boeit me niet. Ik wil eigenlijk dus lezen.

Ik hou onder andere van Donna Tartt, China Miéville, Minke Douwesz, e.a.
Engels of Nederlands maakt me niet uit, ik zoek eigenlijk gewoon een dik boek met een goed verhaal. Autobiografisch vind ik over het algemeen wel tof maar is me te heftig als ik moet werken ook. Oorlog vind ik ook te heftig en echt fantasy/SF boeken eigenlijk ook. China Miéville is wel het uiterste dat ik kan lezen in die hoek.

Miss iemand hier met een briljant idee? (of meerdere voor als boek weer uit is ;D )
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Ik zoek een nieuw boek

Bericht door Kaela »

Ik ben aan de zeven zusters begonnen. Ik hou eigenlijk meer van spanning en thriller enzo ipv romans, maar het is toch heel prima weg te lezen moet ik zeggen. En dik, ik doe ze dan in luister vorm en ik heb nog niet eerder zulke lange Luisterboeken gehad!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Mag het ook humor hebben? Een boek waarbij ik heb gelachen en gehuild

Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt
Auteur: Fredrik Backman

Leuk fantasy achtig leesvoer; The long earth boeken van Pratchett en Baxter (weet alleen niet of ze in het Nederlands vertaald zijn)

Historische fictie Jeffrey Archer’s familie saga’s
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Heb je trouwens de Outlander / reiziger boeken al gelezen? Diana Gabaldon. Qua pagina’s kun je dan voorlopig vooruit.

Qua biografieën / niet te zwaar ; Noorderlicht en Niet de race maar de reis van Jolande Linschoten
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Fantasy wat makkelijk wegleest vind ik de boeken van cassandra clare. Die heeft er heel wat geschreven die ook allemaal een beetje bij elkaar horen dus dan kun je een jaartje vooruit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Aah thnx. Ik heb ze opgschreven!

Ik zag dat de zeven zusters 7 boeken zijn ook. :)
Boeken mogen zeker ook humor hebben! Leuk. Historische boeken weet ik niet goed wat ik daarvan vind.
Engels kan ik ook goed lezen.
De boeken van Jolanda Lindschooten zien er ook leuk uit.

Fanatsy hoeft ik niet perse, ik hou vooral niet van enge dingen in combinatie met spannend. Unlundun bleek een tienerboek ;D ;D Daardoor te doen. Ik heb ze wel opgeschreven, misschien zit er wat tussen voor me toch!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Als je ook goed Engels kan lezen en ik weet dat je van honden houdt kan ik je ook Gary Paulsen aanbevelen; Winterdance en Dogsong

Jeffrey Archer schrijft van die familie saga’s van twee families uit verschillende milieus, moet ik denk ik niet echt historie noemen :biggrin2: maar ik leerde er wel dingen uit over bv de geschiedenis van de grote passagiers schepen. Edward Rutherfurd doet dat ook maar dan over bv de hele geschiedenis van Londen van steentijd tot nu aan de hand van hoe twee families leefden.

En als ook hardloper: Flanagan’s run van Tom McNab (maar dat is echt al een oud boek, geen idee of het nog te krijgen is, echt een boek waar ik vrolijk van word) en ‘Born to run’ van Christopher McDougall

Interessante biografie voor als je nog eens wat meer puf hebt: The immortal life of Henrietta Lachs’ van Rebekka Skloot (als ik het zo goed schrijf)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

sam28 schreef:Aah thnx. Ik heb ze opgschreven!

Ik zag dat de zeven zusters 7 boeken zijn ook. :)
Boeken mogen zeker ook humor hebben! Leuk. Historische boeken weet ik niet goed wat ik daarvan vind.
Engels kan ik ook goed lezen.
De boeken van Jolanda Lindschooten zien er ook leuk uit.

Fanatsy hoeft ik niet perse, ik hou vooral niet van enge dingen in combinatie met spannend. Unlundun bleek een tienerboek ;D ;D Daardoor te doen. Ik heb ze wel opgeschreven, misschien zit er wat tussen voor me toch!
De fantasy boeken van cassandra clare zijn ook tienerboeken. Eng hoeft voor mij ook niet. Dan slaap ik niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ah leuk. :D
De bieb heeft Flanagan’s run wel maar die ander niet. ;D
Edward vind ik wel leuker klinken als Jeffrey maar de bieb geeft maar 1 zin op de website als inleiding.
Rebecca Skloot had de bieb niet maar klinkt wel heel leuk, ze schrijft over science and medicine. :D Kijken of ik daar anders aan kan komen voor in een vakantie.

Cassandra Clare ga ik ook naar kijken!! :)
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

7 zussen vind ik echt top boeken. Kijk al uit naar het nieuwe deel dat in februari uitkomt.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Volgens mij heb ik Born to run nog ergens als ebook.
Als je dat wil hebben ga ik even zoeken
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ooh leuk!! Dat zou tof zijn Siberienne!
elvira.kloek
2-sterren
2-sterren

Bericht door elvira.kloek »

marina schreef: ma 13 jan 2020, 10:05 7 zussen vind ik echt top boeken. Kijk al uit naar het nieuwe deel dat in februari uitkomt.
ik kon niet wachten, ik heb het nieuwe deel in het Engels gelezen (die is wel al uit) :)
elvira.kloek
2-sterren
2-sterren

Bericht door elvira.kloek »

ik vind de boeken van Santa Montefiore ook leuk om te lezen
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Past forgetting van Kay Summersby.
Heel bijzondere autobiografie van de chauffeur van General Eisenhower tijdens WOII. Ze stond te boek als zijn mogelijke minnares, maar gaf voor haar dood een beschrijving van haar leven rond de oorlog.
Aanrader!

Plaats reactie