BPWR Haarzeep

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

BPWR Haarzeep

El_Kato
5-sterren
5-sterren

BPWR Haarzeep

Bericht door El_Kato »

Nav van een topic van een paar jaar geleden waarin het gebruik van haarzeep werd besproken ben ik mijn haar gaan wassen met haarzeep van Lush :)

Omdat we hier geen Lush winkel hebben en ze voor bezorgen altijd ik dacht 6,95 vragen ongeacht voor hoeveel je koopt haal ik meestal een voorraadje wanneer ik in de buurt ben. Zo ook vandaag weer maar ik schrok een beetje van de prijs toen ik ermee begon was een stuk 8,95 en nu zijn ze 11,50 :o De laatste keer dat ik ze kocht waren ze al wat duurder geworden maar ik vind dit toch wel een beetje te duur worden… :-\

Iemand tips voor een lekkere, goede betaalbare haarzeep?
Heb tussendoor ook de haarzeep van Werfzeep en Chagrin Valley geprobeerd maar dat was hem niet voor mijn haar - werd er niet lekker schoon van vieze vette pluk op mijn achterhoofd :-[

Via Google kom je heel veel tegen denk dat ik de Aleppo olijfzeep sowieso een keer ga proberen - als ik niet hoef te werken en geen afspraken heb voordat ik ook daar zo’n vette pruik van krijg :P
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: BPWR Haarzeep

Bericht door Siberienne »

Ik wilde deze eens uitproberen als mijn huidige fles shampoo op is

https://www.kruidvat.nl/blog/mooi-verzo ... ampoo-bar/

Of deze

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=034116

En Holland en Barret heeft ook nog deze maar die is per stuk een stuk duurder
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=034572

Voordeel is wel dat ze er ook kleine proefpakketten van hebben, van dat laatste merk
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 23 jan 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Oh sorry volgens mij haal ik nu dingen door elkaar? Is haarzeep iets anders dan een shampoobar?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Shampoobar en haarzeep zijn volgens mij hetzelfde.

Ik heb heel lang de haarzeep van louland gebruikt. Ineens was ie op: vergeten te bestellen. Toen ben ik mijn haar gaan wassen met aleppo zeep, werkt super. Bij louland moest ik 2 soorten afwisselen, maar ik gebruik nu een heule tijd alleen aleppo en dat gaat dus top
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Volgens mij is het ook hetzelfde :)

Heb net nog even rondgesurft en ik denk dat de haarzeep van Werfzeep en Chagrin Valley (Louland) mij vet haar geven omdat die echt helemaal natuurlijk zijn. In die van Lush zit nog steeds SLS - dat is juist het chemische goedje wat reinigt of ontvet.

Dille & Kamille heeft ook haarzeep zag ik. En las iets over shampoobar.nl. Dat lijkt erg op Lush maar net even anders…

Die van Kruitvat en H&B ga ik even bekijken :)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik gebruik nu een tijdje die van het kruidvat. Kan niet anders zeggen dat ik het prima zeep vindt. Was de 1ste keer dat ik zo,n bar kocht, dus heb geen vergelijk. Maar haar goed schoon en prima te modelleren e.d.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Die bij Kruitvat is nu 1+1 gratis :D
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Hoera voor bp ::) nu moet ik weer bij kv gaan snuffelen ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik denk dat je dat rare laagje vooral gaat hebben met echte zepen. Ik ben nog steeds blij met die van lush en ik doe meer dan een jaar met één bar en gebruik er twee door elkaar, dus ik was zelfs nog niet op de hoogte van de prijsstijging, maar voor mij dus niet erg.

Ik las trouwens dat hema binnenkort ook met een bar komt.
Basilicum
2-sterren
2-sterren

Bericht door Basilicum »

Werfzeep heeft 2 haarzepen.
Ik gebruik nu al heel lang hun kruidenshampoo zeep en die bevalt prima, spoel wel na met appelazijn.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

https://shampoobars.nl/?gclid=Cj0KCQiAp ... AjEALw_wcB

Ik heb het proefpakket van deze besteld. Nu aan het proberen en bevalt eigenlijk prima. Ik heb de honing en de jasmijn geprobeerd tot nu toe.
Ik vind die van lush ook erg duur geworden. In DE zijn ze wel iets goedkoper trouwens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

frodo quin schreef: do 23 jan 2020, 20:01 Ik denk dat je dat rare laagje vooral gaat hebben met echte zepen. Ik ben nog steeds blij met die van lush en ik doe meer dan een jaar met één bar en gebruik er twee door elkaar, dus ik was zelfs nog niet op de hoogte van de prijsstijging, maar voor mij dus niet erg.

Ik las trouwens dat hema binnenkort ook met een bar komt.
Een jaar :o Hmmm weet eigenlijk niet eens hoe lang ze hier mee gaan misschien 2 maanden? Mijn vriend wast zijn haar elke dag ik ik om de 2 dagen/om de dag ongeveer denk ik…

Had ook gelezen over de appelazijn en dat je ook hierin moet kijken wat voor jou de beste verhouding is. Datje haar daar ook een beetje vettig van kan worden anders…

Goed om te weten dat ze in Duitsland wat goedkoper zijn. Woon daar niet in de buurt maar misschien een keer met vakantie ofzo.

Hema ga ik in de gaten houden, ben sowieso wel fan van Hema :)
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Hier geen ervaring, maar zag net deze voorbij komen nadat ik dit topic had gelezen
https://www.nunc8.nl/

Hebben een goed verhaal, relatief goedkoop en zeer bewust qua gebruik van toevoegingen etc.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

El_Kato schreef: do 23 jan 2020, 17:37 Nav van een topic van een paar jaar geleden waarin het gebruik van haarzeep werd besproken ben ik mijn haar gaan wassen met haarzeep van Lush :)

Omdat we hier geen Lush winkel hebben en ze voor bezorgen altijd ik dacht 6,95 vragen ongeacht voor hoeveel je koopt haal ik meestal een voorraadje wanneer ik in de buurt ben. Zo ook vandaag weer maar ik schrok een beetje van de prijs toen ik ermee begon was een stuk 8,95 en nu zijn ze 11,50 :o De laatste keer dat ik ze kocht waren ze al wat duurder geworden maar ik vind dit toch wel een beetje te duur worden… :-\

Iemand tips voor een lekkere, goede betaalbare haarzeep?
Heb tussendoor ook de haarzeep van Werfzeep en Chagrin Valley geprobeerd maar dat was hem niet voor mijn haar - werd er niet lekker schoon van vieze vette pluk op mijn achterhoofd :-[

Via Google kom je heel veel tegen denk dat ik de Aleppo olijfzeep sowieso een keer ga proberen - als ik niet hoef te werken en geen afspraken heb voordat ik ook daar zo’n vette pruik van krijg :P
Als je van Werfzeep een vet achterhoofd kreeg (ik dus precies hetzelfde!) dan hoef je Aleppo ook niet te proberen.... Hetzelfde als met Werfzeep, vies vet goor haar, vooral de achterkant! Bizar maar waar.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik denk dat het bij haarzeep ook een verschil maakt of je kort of lang haar hebt.
Zelf heb ik kort steil donker haar en ik heb een paar jaar de zeep van Louland gebruikt en daar was ik heel tevreden over.
Alleen het concept van een stuk zeep onder de douche vond ik net fijn en zo ben ik mijn haar weer met vloeibare shampoo gaan wassen. Handiger, vooral als je veel reist.

Plaats reactie