Mooie, grote, lieve reu zoekt nieuw huis...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mooie, grote, lieve reu zoekt nieuw huis...

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Heel erg jammer , maar een dappere beslissing :-*
En herkenbaar . ik heb 12 herplaatser gehad ,helaas moesten er ook eens twee weg . We liepen op eieren ,de andere honden raakten ook enorm gespannen . En ja je bent er verdriet om , maar uiteindelijk kwam er ook opluchting . Ik hoop dat er een passende oplossing komt
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

smulpaap schreef: vr 31 jan 2020, 12:24 Heel erg jammer , maar een dappere beslissing :-*
En herkenbaar . ik heb 12 herplaatser gehad ,helaas moesten er ook eens twee weg . We liepen op eieren ,de andere honden raakten ook enorm gespannen . En ja je bent er verdriet om , maar uiteindelijk kwam er ook opluchting . Ik hoop dat er een passende oplossing komt
Wat 'fijn' dat jij dit ook hebt meegemaakt. Wij zitten aan nummer 11 qua 2e/3e/4e hands hond, dus misschien was het ook wel te verwachten dat het een keer mis zou gaan. En ja, het is heel vreselijk, maar ik weet dat ik ook opgelucht zal zijn als ik mijn leven weer terug heb, want nu zijn we alle negen (2 mensen, 7 honden) gefrustreerd en ongelukkig. Maar dat verandert niks aan het feit dat ik mijn grote dikke beer enorm ga missen :'(
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Moedig besluit van je en het klinkt inderdaad als de enige oplossing. Ik kan me voorstellen dat het als rouw aanvoelt.

Tuur lijkt me een geweldige hond. In principe zouden we hier plek voor hem hebben ware het niet dat er hier een extreem jaloerse hond die ook erg op zijn persoonlijke ruimte is gesteld woont.
Hopelijk dient de ideale gouden mand voor hem zich snel aan.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Pffff wat een enorm zware beslissing waarbij het belang van de hond voorop staat, zoals een goed hondenbaasje betaamd. Je hoeft je daarom zeker niet schuldig te voelen of te denken dat je geen goed hondenbaasje zou zijn. Door het belang van de hond voorop te stellen ben je dat juist wel :-*

Hopelijk vind je vlot een fijn huisje voor Tuur :bigarmhug:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Heel veel sterkte met deze moeilijke situatie! Ik heb zelf met de katten ook zo'n moeilijke keuze moeten maken en dat is verschrikkelijk.

Hopelijk dient er zich snel een geweldige thuis aan.

:bigarmhug:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat een rotbeslissing :-(

Verstandig dat je voor jezelf kiest en de knoop doorhakt. Het is ook eerlijker voor de honden.

Soms sluipt het er heel langzaam in dat een situatie onhoudbaar wordt in je eigen huis. Je wilt het niet weten en zeker niet erkennen, maar handelen is het enige wat je kunt doen...

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat jammer dat je je mooie man moet herplaatsen. :'( Ik wou dat wij hem konden nemen, maar wij zitten met vier honden wel aan onze taks, vooral qua barf en qua reizen. Vier honden is nog te doen, vijf wordt gewoon echt dringen in de camper.

Ik hoop dat je een fijn plekje voor hem vindt. Ook al komt hij niet van een vereniging, misschien kun je toch bij een windhondengroep op FB of elders aankloppen?

Sterkte met de hele toestand. Vreselijk naar, zoiets. We hebben zelf ook alleen maar herplaatsers, en de gedachte dat het binnen een roedel zo fout kan gaan als bij jullie, is echt huiveringwekkend. :-X
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Anne in Zweden schreef: za 01 feb 2020, 02:50 Wat jammer dat je je mooie man moet herplaatsen. :'( Ik wou dat wij hem konden nemen, maar wij zitten met vier honden wel aan onze taks, vooral qua barf en qua reizen. Vier honden is nog te doen, vijf wordt gewoon echt dringen in de camper.

Ik hoop dat je een fijn plekje voor hem vindt. Ook al komt hij niet van een vereniging, misschien kun je toch bij een windhondengroep op FB of elders aankloppen?

Sterkte met de hele toestand. Vreselijk naar, zoiets. We hebben zelf ook alleen maar herplaatsers, en de gedachte dat het binnen een roedel zo fout kan gaan als bij jullie, is echt huiveringwekkend. :-X
Ik ook! En Tuur ook! The middle of nowhere met een leuke roedel - dat zou perfect zijn! (ik droom nog even verder....)
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Wie wil er nou niet zo'n mooie beer in huis?
IMG_3741 (2).JPG
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Spikkelneus schreef: za 01 feb 2020, 11:59 Wie wil er nou niet zo'n mooie beer in huis?
IMG_3741 (2).JPG
Er is vast wel iemand, dat kan niet anders!
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op di 04 feb 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Oh, wat verdrietig... En wat een moeilijke keuze heb je moeten maken...
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Wat een ontzettende dappere beslissing. Ik weet hoe moeilijk dat het is.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Pfhoe....wat een vreselijke beslissing hebben jullie moeten nemen!

Wij hebben jaren met 2 honden en 2 katten geleefd en alles moest gescheiden blijven....lange tijd zelfs de katten nog van elkaar. Achteraf gezien denk ik dat het voor iedereen beter was geweest om 1 van de katten te herplaatsen.
Ik hoop dat jullie een super nieuw thuis voor hem zullen vinden en dat er dan naast het gemis ook plaats is voor opluchting....
Sterkte :-* :bigarmhug:
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Tuur is weg, de manlief heeft hem gister naar een opvangadres gebracht. In eerste instantie wilde ik alles graag zelf in de hand houden, maar de spanningen hier liepen steeds hoger op, dus er moest echt een snelle oplossing komen. Bovendien was ik zelf weer terug aan het glijden in mijn depressie, waar ik net na 4 jaar weer een beetje uit aan het krabbelen ben. De aanhoudende stress, zonder uitzicht op verbetering, in combinatie met torenhoog oplopende emoties - het werd te veel.
En ja, nu is het hier rustig. Heel rustig. Gek, hoe je 6 honden kan hebben, maar er bijna niks van merkt. Iedereen kan weer letterlijk en figuurlijk met elkaar door 1 deur. Er wordt niet gegromd, gestaard, gesnauwd. Gewoon een harmonieuze groep, zoals een roedel hoort te zijn.
Hoe vreselijk ik ook te doen heb met Tuur, die weer helemaal opnieuw moet beginnen voor de zoveelste keer... En het schuldgevoel dat ik hem in de steek gelaten heb... Is het toch de juiste beslissing.
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op zo 09 feb 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie