Da's ook zodinky89 schreef: za 04 apr 2020, 10:38 4 uur reizen vind ik inderdaad geen goede optie, los van de andere punten die je benoemd met ov voor jou. Was wat dat betreft natuurlijk ook gokje aangezien de stad ook op grens Groningen met Drenthe ligt![]()
CGM - De Curly Girl Methode
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: CGM - De Curly Girl Methode
Zo is dat! Zo doe ik dat ook:Tanna schreef: za 04 apr 2020, 16:47 Da's ook zo. Ik woon tegen Stadskanaal aan. Ik ga mijn haar voorlopig noodgedwongen weer laten groeien, dat is niet zo heel erg. En als het nodig is knip ik er zelf wat aan. Met krullend haar valt dat nooit zo op en wie weet, is het wel de ideale oplossing, hoef ik nooit meer naar de kapper!
![]()
![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Kijk!! Ze heeft krullen
Ik, er mag nog wat meer model in vooral aan de voorkant maar ik vind het tot nu toe wel geslaagd Om ermee te frotten
Wow, dat ziet er al goed uit! Welke routine heb je gebruikt om dit resultaat te krijgen?
Ik ben nog aan het experimenteren maar kom nog niet veel verder dan een sliertig modelletje

Ik ben nog aan het experimenteren maar kom nog niet veel verder dan een sliertig modelletje
Geweldig mooi! Wat heb je gedaan (of gelaten) ?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb het gewassen met de Olive oil shampoo van dr Organic en wat ik vooral gedaan heb is anders afdrogen, dus knijpen met jou t shirt ipv handdoek flink wrijven. "gekamd" met mijn handen ipv borstelen en Curl definer van "no inhibition" erin wat ik nog had staan (ooit via de kapper gekocht)
Dat afdrogen scheelt bij mij echt veel. De shampoo gebruik ik al langer en ben daar beetje dubbel in: ik vind hem niet super fijn. Ik waste voorheen wel bijna dagelijks mijn haar maar dat ben ik nu aan het minderen. Ik moet nog eens op jacht naar een goede conditioner want het heeft wel de neiging te klitten
Dat afdrogen scheelt bij mij echt veel. De shampoo gebruik ik al langer en ben daar beetje dubbel in: ik vind hem niet super fijn. Ik waste voorheen wel bijna dagelijks mijn haar maar dat ben ik nu aan het minderen. Ik moet nog eens op jacht naar een goede conditioner want het heeft wel de neiging te klitten
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Wat goed!
En wat een verschil maakt het hè?
Met een goede conditioner merk je nog meer verschil, ik kam alleen als ik de conditioner nog in heb en verder niet.
Met een goede conditioner merk je nog meer verschil, ik kam alleen als ik de conditioner nog in heb en verder niet.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Jaaaa! Weet niet hoe het er voorheen uitzag, maar dit is top!Siberienne schreef: za 11 apr 2020, 19:53 Kijk!! Ze heeft krullenA1237261-92F9-4F00-948E-DB2E53596AE1.jpeg
Ik, er mag nog wat meer model in vooral aan de voorkant maar ik vind het tot nu toe wel geslaagd Om ermee te frotten
Mooi! Waanzinnig leuk is dat hé, als je ineens krullen zietSiberienne schreef: za 11 apr 2020, 19:53 Kijk!! Ze heeft krullenA1237261-92F9-4F00-948E-DB2E53596AE1.jpeg
Ik was al een tijdje niet tevreden over mijn haar, het ging plakken aan de achterkant (lange lagen), aan de voorkant ('kuif') gingen de krullen goed. Heb maar even het spul met arganolie weggelaten en dat gaat al beter. Ik denk dat het gewoon teveel is voor mijn haar, hoewel ik het idee heb dat mijn haar bepaalde dingen gewoon 'opslurpt'
Ik heb een andere (zonder proteïne) conditioner besteld bij H&B, en die ga ik morgen proberen. Eigenlijk producten met en zonder proteïne door elkaar, en dan maar kijken hoe het gaat
Refreshen deed ik niet maar nu ben ik er achter (want ik heb toch nog beter gelezen in állerlei blogs en bestanden van FB en zo, dat dat veel kan schelen, je gaat van 'het mot maar zo vandaag' tot 'jeeej, krullen weer terug' als ik alleen al met natte handen door mijn haar ga en ondersteboven ze er weer in knijp
Zit toch serieus te kijken naar een satijnen scrunchie voor 's nachts (pineapple, moet mijn haar eerst nog wat groeien maar goed, de kappers zijn toch dicht
Ik gebruikte nooit conditioner omdat ik dacht dat het mijn haar slapper en zwaarder zou maken maar het helpt wel de krul om er in te komen (wel even kijken of je met of zonder proteïne nodig hebt).constance.blokzijl schreef: zo 12 apr 2020, 12:23 Wat goed!
En een gel bij het stylen helpt om de krul te 'houden'. Ik ben blij dat ik het toch ben gaan proberen, het maakt een wereld van verschil tussen 'slag en best pluizig' tot 'wow krullen'
Ik zit al een paar uur met een 4-liter-plastic-zakje op m'n hoofd om m'n haar masker in te laten werken en daarna ga ik het wassen met mijn zilvershampoo en stylen...ben benieuwd welke kant het op gaat...'dat doen we vaker' of 'dat doen we nooit meer'
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Hoe ging het masker??- pien - schreef: Ik gebruikte nooit conditioner omdat ik dacht dat het mijn haar slapper en zwaarder zou maken maar het helpt wel de krul om er in te komen (wel even kijken of je met of zonder proteïne nodig hebt).
En een gel bij het stylen helpt om de krul te 'houden'. Ik ben blij dat ik het toch ben gaan proberen, het maakt een wereld van verschil tussen 'slag en best pluizig' tot 'wow krullen'![]()
Ik zit al een paar uur met een 4-liter-plastic-zakje op m'n hoofd om m'n haar masker in te laten werken en daarna ga ik het wassen met mijn zilvershampoo en stylen...ben benieuwd welke kant het op gaat...'dat doen we vaker' of 'dat doen we nooit meer'
Die lange lagen aan de achterkant wat je benoemde in je vorige post herken ik, die heb ik ook, maar gek genoeg niet altijd....
Mijn buurman vroeg van de week wel of ik naar de kapper was geweest, mijn haar zat zo vol krullen... dus ik denk wel dat deze shampoo een succes is...
de buurman hoopte stiekem dat ik naar de kapper was geweest want die zat dringend om een knipbeurt verlegenheid hij [emoji6]
Nou, ik heb iets gebruikt als masker wat eigenlijk geen masker was. Ik heb wel veel gelezen maar had dit net over het hoofd gezien. O ja, op droog haar was het best wel 'zwaar' dus heb ik het als masker gebruikt. En ook een nieuwe conditioner...maar het is best flut uitgepaktconstance.blokzijl schreef: wo 22 apr 2020, 09:56 Hoe ging het masker??
Die lange lagen aan de achterkant wat je benoemde in je vorige post herken ik, die heb ik ook, maar gek genoeg niet altijd....
Mijn buurman vroeg van de week wel of ik naar de kapper was geweest, mijn haar zat zo vol krullen... dus ik denk wel dat deze shampoo een succes is...
de buurman hoopte stiekem dat ik naar de kapper was geweest want die zat dringend om een knipbeurt verlegenheid hij [emoji6]
Afijn..niet voor herhaling vatbaar
Eigenlijk wil ik terug naar de conditioner die ik hiervoor had 'Rainforest Radiance Conditioner' die ik gebruikte met een shampoo (niet CG) die ik vergeten ben...maar die conditioner hebben ze niet meer bij The Body Shop
Leuk dat iemand je krullen opmerkte
Buurman hoopte dat jij was geweest zodat hij ook weer zou kunnen?
Mijn schoonzoon was laatst mee om Yuna te brengen en die klaagde er ook al over 'm'n haar is te lang en zit stom' maar ik vond het wel meevallen. Ik knip mijn meneer z'n haar als het zo uitkomt, hij heeft krullen dus je ziet het niet als ik het een beetje verklooi
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Jammer dat het niet het resultaat gaf wat je wilde!
Ik ben aan het experimenteren geweest met de conditioner; helemaal uitspoelen, half uitspoelen of niet uitspoelen.
Consclusie; uitspoelen met koud water geeft het beste resultaat.
Brrrrr ik was mijn haar altijd onder de douche, de wasbak vind ik zo’n gehannes.... nou ja de zomer komt er aan kan ik wennen aan het koud afspoelen haha.
Ik ben aan het experimenteren geweest met de conditioner; helemaal uitspoelen, half uitspoelen of niet uitspoelen.
Consclusie; uitspoelen met koud water geeft het beste resultaat.
Brrrrr ik was mijn haar altijd onder de douche, de wasbak vind ik zo’n gehannes.... nou ja de zomer komt er aan kan ik wennen aan het koud afspoelen haha.