Ja daar had ik ook al aan gedacht.Anne in Zweden schreef: do 30 apr 2020, 11:16 Hou er wel rekening mee, Kim, dat anderhalve meter afstand houden nog helemaal niet zo eenvoudig is als je een hele dag bij mensen op bezoek bent. Zeker voor kinderen niet, die toch graag rondrennen en dingen willen laten zien en vertellen (zeker als ze ergens zijn waar ze zich thuisvoelen, zoals bij grootouders).
Wij hadden laatst een grillavondje bij de buren, en ondanks de voornemens om afstand te houden, sta je toch op een gegeven moment dichter dan anderhalve meter bij elkaar, om even met iets te helpen, om iets aan te pakken, dat soort dingen. Let dus op dat je niet spontaan meehelpt me afwassen of zo. En heb handdesinfectie bij je, en was je handen grondig bij binnenkomst.
We gaan in ieder geval niet de hele dag, ik denk een uurtje of 2, hooguit 3.
De looproutes en wie waar gaat zitten hebben we al doorgesproken, en ook dit soort praktische zaken. De kinderen hou ik in de gaten, maar die schat ik niet zo in dat ze er ineens naartoe zullen rennen of zo. Die weten heel goed waarom we uit de buurt blijven, en ze willen opa en oma niet ziek maken. Ik zal voldoende tablets / telefoons meenemen om ze bezig te houden