CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Heb je Facebook? Daar zitten groepen (zoek op 'curly')
Aleppo zeep weet ik zo niet of die geschikt is. Er is ook een Eco Curly groep maar die letten dan weer niet op dierproefvrij bijv. :???:

Sinds gister heb ik het Curly Girl ~ the Handbook in huis :biggrin2:
Veel informatie maar geen alfabetische index...dat wordt heel veel post-it-reepjes-met-steekwoorden in het boek plakken ;D
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Heb me net bij twee fb groepen aangemeld.
Ben me al aan het inlezen.
Op 1 van de groepen gebruikte iemand aleppo zeep dus het zal geen ramp zijn om er zo nu en dan mee te wassen denk ik.

Weet iemand of ik met mijn grijze haar nog rekening moet houden met iets?
Heb net de etos nude conditioner gekocht en de gel van de kruidvat.

Als ik het goed begrijp zou ik nu gewoon met de conditioner kunnen wassen?
Ik vind het idee alleen conditioner erg vreemd ;D
Microvezel handdoek heb ik nog.
Wordt wel aan de lucht drogen want een diffuser heb ik niet
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Robian schreef: vr 01 mei 2020, 17:31 Heb me net bij twee fb groepen aangemeld.
Ben me al aan het inlezen.
Op 1 van de groepen gebruikte iemand aleppo zeep dus het zal geen ramp zijn om er zo nu en dan mee te wassen denk ik.

Weet iemand of ik met mijn grijze haar nog rekening moet houden met iets?
Heb net de etos nude conditioner gekocht en de gel van de kruidvat.

Als ik het goed begrijp zou ik nu gewoon met de conditioner kunnen wassen?
Ik vind het idee alleen conditioner erg vreemd ;D
Microvezel handdoek heb ik nog.
Wordt wel aan de lucht drogen want een diffuser heb ik niet
Klopt, dan zit je in de Eco Curly groep, daar kwam ik idd iemand tegen die Aleppo zeep gebruikte.
Ik heb advies gevraagd in....ben 't kwijt welke groep ;D maar grijs haar heeft behoefte aan vocht/moisture en heeft minder proteïne nodig.
Zoek even op 'squish to condish' en probeer zo de conditioner-met-water in je haar te knijpen, schijnt geweldig te werken voor de moisture.

Heb je wel een föhn? Ik heb een föhn met borstel en kam (die ik nooit gebruik) en heb een originele losse diffuser gekocht (bij Europart) dus die kan ik morgen uitproberen.

Waarom heb je de Etos Nude conditioner gekocht? Is die cg?
Wassen met conditioner : je reinigt het haar wel maar niet te heftig (niet helemaal ontdoen van goeie vetten), goed inmasseren en goed uitspoelen. Daarna nieuwe conditioner aanbrengen en niet/half/helemaal uitspoelen. Evt. met koud water uitspoelen.
Het is even uitproberen (squish to condish, evt op YouTube) wat en met welke producten hoe uitpakt...evt. alles noteren zodat je volgende keer weet wat wel en niet werkt.
Ik ga morgen 'squish to condish' uitproberen. Moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe een punthoofd van krijg hoor, alles uitzoeken en uitproberen en dan maar weer een week geduld hebben tot het harenwasdag is ;D

Even een aanvulling: de meningen verschillen over of je je haar schoon krijgt met conditioner. Als je je haar wast met cg-shampoo wordt aangeraden om je haar daarna een masker te geven. Echt een masker, niet met conditioner.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Dat heb ik nu gekocht, een masker.
Ik was nu met een cg shampoo en conditioner sinds een week of 6?
Donderdag heb ik m’n haren gewassen en het is droog merk ik, en dus nogal pluis. Aan het speuren geweest en masker nodig. Nu lijkt me die banana van fructis me wel wat maar die was niet te krijgen. Had ook gezien dat de Kruidvat een eigen merk masker ook cg proof was dus heb ik die eerst opgeduikeld. Morgenavond maar proberen....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: za 02 mei 2020, 13:23 Dat heb ik nu gekocht, een masker.
Ik was nu met een cg shampoo en conditioner sinds een week of 6?
Donderdag heb ik m’n haren gewassen en het is droog merk ik, en dus nogal pluis. Aan het speuren geweest en masker nodig. Nu lijkt me die banana van fructis me wel wat maar die was niet te krijgen. Had ook gezien dat de Kruidvat een eigen merk masker ook cg proof was dus heb ik die eerst opgeduikeld. Morgenavond maar proberen....
Is dat het Oil & Rescuemasker? Ben zó benieuwd! Al ben ik bang dat 'ie te zwaar is voor mijn haar.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

- pien - schreef: vr 01 mei 2020, 10:28 Heb je Facebook? Daar zitten groepen (zoek op 'curly')
Aleppo zeep weet ik zo niet of die geschikt is. Er is ook een Eco Curly groep maar die letten dan weer niet op dierproefvrij bijv. :???:

Sinds gister heb ik het Curly Girl ~ the Handbook in huis :biggrin2:

Veel informatie maar geen alfabetische index...dat wordt heel veel post-it-reepjes-met-steekwoorden in het boek plakken ;D
Joepie! :thumbup: Zit er ook een DVD bij?
Ja, geen index. Dat is zó niet handig. Hoe verzinnen ze het. ;D
Echt heel ingewikkeld zit het boek niet in elkaar, je hebt het vrij snel allemaal teruggevonden.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef: za 02 mei 2020, 14:13 Joepie! :thumbup: Zit er ook een DVD bij?
Ja, geen index. Dat is zó niet handig. Hoe verzinnen ze het. ;D
Echt heel ingewikkeld zit het boek niet in elkaar, je hebt het vrij snel allemaal teruggevonden.
Nee. Het is wel de tweede, bijgewerkte uitgave. Had die erbij moeten zitten dan :???:
Nou, mezelf kennende is het toch wel handig om overal volgeschreven papiertjes tussen te doen ;D
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

- pien - schreef: za 02 mei 2020, 12:32 Klopt, dan zit je in de Eco Curly groep, daar kwam ik idd iemand tegen die Aleppo zeep gebruikte.
Ik heb advies gevraagd in....ben 't kwijt welke groep ;D maar grijs haar heeft behoefte aan vocht/moisture en heeft minder proteïne nodig.
Zoek even op 'squish to condish' en probeer zo de conditioner-met-water in je haar te knijpen, schijnt geweldig te werken voor de moisture.
Klopt dat ben ik. 😊
Ik ga meteen even zoeken op squish to condish.
- pien - schreef: za 02 mei 2020, 12:32 Heb je wel een föhn? Ik heb een föhn met borstel en kam (die ik nooit gebruik) en heb een originele losse diffuser gekocht (bij Europart) dus die kan ik morgen uitproberen.
Ik heb een fohn maar geen diffuser. Heb gisteren al gemerkt dat ik ondanks het crushen de krullen er uit blaas.
- pien - schreef: za 02 mei 2020, 12:32 Waarom heb je de Etos Nude conditioner gekocht? Is die cg?
Wassen met conditioner : je reinigt het haar wel maar niet te heftig (niet helemaal ontdoen van goeie vetten), goed inmasseren en goed uitspoelen. Daarna nieuwe conditioner aanbrengen en niet/half/helemaal uitspoelen. Evt. met koud water uitspoelen.
De etos nude stond in dit topic. Zover ik kan zien zitten er geen siliconen en parabenen in.
Ik heb het gekocht omdat ik geen geduld had en wilde beginnen :cool:
Ben me nu aan het inlezen :D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef: za 02 mei 2020, 14:21 Nee. Het is wel de tweede, bijgewerkte uitgave. Had die erbij moeten zitten dan :???:
Nou, mezelf kennende is het toch wel handig om overal volgeschreven papiertjes tussen te doen ;D
Bij mijn boek wel. Je mist er niks aan hoor. In het boek staan genoeg foto's om het te verduidelijken, daar hoeft geen DVD meer bij. ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Robian schreef: za 02 mei 2020, 15:15 Klopt dat ben ik. 😊

Ik heb een fohn maar geen diffuser. Heb gisteren al gemerkt dat ik ondanks het crushen de krullen er uit blaas.

De etos nude stond in dit topic. Zover ik kan zien zitten er geen siliconen en parabenen in.
Dat was ik. Geen idee of het CG proof is, maar ik ben het nu ook niet meer zo aan het uitzoeken. En ik zit niet meer op Fb. Geen siliconen = prima. Makkelijk verkrijgbaar, niet superduur. Dan vind ik het al snel goed. ;D
Fohn zonder diffuser werkt inderdaad niet fijn.
Succes met de krullen! :)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Robian schreef: za 02 mei 2020, 15:15 Klopt dat ben ik. 😊

Nee, deze schreef het anders en was rond 22 april lid geworden :biggrin2:
Maar ik heb je gespot :cool:
Leuk, nog een grijze duif :daisy:

O ;D Dat ken ik : gewoon willen beginnen :biggrin2: Ik heb in het begin ook spullen gebruikt die niet cg zijn, en nu af en toe mijn zilvershampoo die niet-cg is, bij gebrek aan beter. Ik lees ook over mensen die bepaalde dingen van de Curly Girl Methode helemaal overboord gegooid hebben omdat ze het niet relevant vinden.
Laatst gewijzigd door - pien - op za 02 mei 2020, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef: za 02 mei 2020, 15:59 Bij mijn boek wel. Je mist er niks aan hoor. In het boek staan genoeg foto's om het te verduidelijken, daar hoeft geen DVD meer bij. ;D
En er zijn ook nog triljoen blogs en YouTubefilmpjes ;D
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef:
Is dat het Oil & Rescuemasker? Ben zó benieuwd! Al ben ik bang dat 'ie te zwaar is voor mijn haar.
Nee dit is Kruidvat eigen merk; keratine hair & repair
Afbeelding
Deze zou ook cg proof zijn, hij ruikt wel heel lekker!
Ga morgen proberen!
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Oké.... mn haar is te lang (3/3 voor het laatst haar laten knippen en kleuren)....... Kan geen foto maken, want elke spiegel iod verkeerde licht inval....
Ik zie slagen, deels krullen.... gebruik alleen Etos shampoo voor gekleurd haar en Curl Cream.... met dat laatste, heb ik meer geduld nodig (minder vaak wassen etc)... op zich, ziet het er vandaag leuk uit :D ....
Ik ben bang dat, nog langer wachten, mn krullen niet meer terug komen.... misschien langer wachten????
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

CindyMayella schreef: zo 03 mei 2020, 17:48 Oké.... mn haar is te lang (3/3 voor het laatst haar laten knippen en kleuren)....... Kan geen foto maken, want elke spiegel iod verkeerde licht inval....
Ik zie slagen, deels krullen.... gebruik alleen Etos shampoo voor gekleurd haar en Curl Cream.... met dat laatste, heb ik meer geduld nodig (minder vaak wassen etc)... op zich, ziet het er vandaag leuk uit :D ....
Ik ben bang dat, nog langer wachten, mn krullen niet meer terug komen.... misschien langer wachten????
Wat je ook kunt doen is als ooit de kappers weer open gaan een keer naar een krullenkapper gaan. Zij knippen toch iets anders dan een normale kapper, en knippen met je krul mee. waardoor je haar beter krult.

ik vind dat met de cgm is je haar echt wel meer werk, maar ik zie zelf best veel resultaat. en ik merk ook dat een conditioner toch echt belangrijk is, gebruik je die ook? Anders zou je naar een op zoek kunnen. Mocht je niet teveel geld uit willen geven kwam ik laatst een website tegen, ik dacht dat het de krullentemmer was en die had allerlei tips van cgm producten die je gewoon bij de drogist kunt halen en die onder een bepaald bedrag is.

ik Zit nu braaf met een masker in m'n haar, heb bedacht dat ik het een minuut of 30 laat intrekken. uitspoelen met koud water dan maar. Ben heel benieuwd naar het resultaat en of mijn haar minder droog/pluizig is!

Plaats reactie