Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Gisteren een heerlijk receptje gekookt uit Simpel van Ottolenghi. Kabeljauw met kikkererwten, rozenharissa, ingelegde citroenen en heerlijke specerijen. Met gewokte spinazie en rode paprika en knapperig brood. Jammie 
Wow, lekker! Rozenharissa ben ik erg nieuwsgierig naar!Elf schreef: wo 06 mei 2020, 10:30 Gisteren een heerlijk receptje gekookt uit Simpel van Ottolenghi. Kabeljauw met kikkererwten, rozenharissa, ingelegde citroenen en heerlijke specerijen. Met gewokte spinazie en rode paprika en knapperig brood. Jammie![]()
Wij eten vanavond wortels uit de oven met honing en feta, van de blog van Vette Sletten. Het is een bijgerecht maar meneer flanst er nog wat zoete aardappels tussen denk ik.
Gehaktballetjes, piepers, groen uit de groentela.
Vette sletten- pien - schreef: wo 06 mei 2020, 14:10 Wow, lekker! Rozenharissa ben ik erg nieuwsgierig naar!
Wij eten vanavond wortels uit de oven met honing en feta, van de blog van Vette Sletten. Het is een bijgerecht maar meneer flanst er nog wat zoete aardappels tussen denk ik.
De rozenharissa is gewoon bij AH te koop en wat zachter van smaak dan gewone harissa
- CindyMayella
- 5-sterren

Ovenschotel met ui en spek....
Ik ga vanavond een pizza met deels brie en deels geitenkaas maken. Met honingmostersaus. En honderdduizend calorieën 
- pien - schreef: wo 06 mei 2020, 14:10 Wow, lekker! Rozenharissa ben ik erg nieuwsgierig naar!
Ik ga gelijk ff kijken!
Rauwe andijvie stamppot. Met kaas en rode paprika.
Stamppot met zuurkool en spek.
Morgen bietenwraps waarbij we nog even moeten kijken waarmee we het gaan beleggen. In ieder geval zelfgemaakte guacamole als basis.
Morgen bietenwraps waarbij we nog even moeten kijken waarmee we het gaan beleggen. In ieder geval zelfgemaakte guacamole als basis.
Eindelijk asperges risotto gemaakt voornamelijk witte asperges en een paar groene, erbij een mootje zalm. Echt heerlijk en machtig. Dus nu uitbuiken. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Stamppotten raapstelen met vega nuggets. Ik vond ze te zout, de nuggets. Van pro la terre waren ze.
Toe kokos yoghurt met mango
Toe kokos yoghurt met mango
Gisteren een salade van sperziebonen, boekweitkorrels, gecarameliseerde uien, munt, chilivlokken en nog wat specerijen. Met een dikke dressing van griekse yoghurt met knoflook en citroen erbij. Net het restant als lunch gegeten met wat kaasblokjes erdoor
Klinkt goed!
Wij eten vanavond curry met vega hatseflats (ik geloof vega kip achtig).
Wij eten vanavond curry met vega hatseflats (ik geloof vega kip achtig).
Sinds een paar dagen bezorgd ons favoriete pannenkoekenschip ook. En laat ik vandaag onwijs zijn hebben in een enorme pannenkoek!!! 
Vandaag zalmpasta. Een regelmatig terugkerend verzoeknummer hier
. Rode ui, courgettes en cherrytomaatjes en knoflook bakken met tijm terwijl de (volkoren)pasta kookt. Als de pasta gaar is deze afgieten en er een paar lepels roomkaas door roeren. Groenten erbij kiepen. In de groentenpan zalm bakken tot net gaar deze in stukken ‘hakken’ en de pasta met groenten erdoor husselen. Peper en zout. Klaar