GPS Tracker hond

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: GPS Tracker hond

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb deze onder Leo's neus gewreven en geroepen "Leo, ze lopen weg! Ze jagen! Ze luisteren niet" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

pluk schreef: za 09 mei 2020, 13:18 4G is niet nodig, maar je moet wel netwerkbereik hebben
live tracken zet je pas aan (op je telefoon) als je wil weten waar je hond uithangt

je kunt de app op meerdere telefoons zetten en de tractive daaraan koppelen en je kunt het ook via de website benaderen.
in geval van vermissing kan dus iemand anders vanuit een andere locatie "meekijken" voor het geval je zelf geen bereik hebt

Ja kijk, dat bedoel ik inderdaad... Je moet wel netwerkverbinding hebben en dat is dus best een probleem hier in de bossen op de Veluwe. Maakt niet uit welke provider, als je de dekkingskaart bekijkt is het hier bij alle een probleem.
Maar.... Het is dan wel handig dat een ander mee kan kijken. Dan zouden mijn vriend of ouders, die dan wel bereik hebben, kunnen kijken.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Lizzy schreef: za 09 mei 2020, 14:48 Ik heb deze onder Leo's neus gewreven en geroepen "Leo, ze lopen weg! Ze jagen! Ze luisteren niet" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
:biggrin2:

Ik zit me te bedenken of het iets zou zijn voor mijn pupje van 4 die nog steeds bananen in zijn oren heeft.
Wetters zijn zoooo baasgericht zeggen ze, nou, de mijne is dan vast geen zuivere :P

Gaan ze wel lang mee? (Als ze niet kwijtraken ::))
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Wij hebben ondertussen tractive nummer 2

Nummer 2 begon kuren te krijgen na een aantal jaar gebruik (volgens mij een jaar of 4) .... op zich ging de live tracking nog wel goed, maar verder haperde hij contant en miste soms halve dagen info

Aangezien live tracking batterijen slurpt van de tracker zelf (naar mijn ervaring) vond ik het dus niet veilig meer en heb sinds een maand of wat de nieuwe voor ons langpootje .... inclusief extra batterij voor mijn gemak.

Ik vind ze prima werken en super makkelijk te installeren en uit te lezen....geeft zoals al gezegd een hoop rust
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

zurca schreef: za 09 mei 2020, 15:17 Ja kijk, dat bedoel ik inderdaad... Je moet wel netwerkverbinding hebben en dat is dus best een probleem hier in de bossen op de Veluwe. Maakt niet uit welke provider, als je de dekkingskaart bekijkt is het hier bij alle een probleem.
Maar.... Het is dan wel handig dat een ander mee kan kijken. Dan zouden mijn vriend of ouders, die dan wel bereik hebben, kunnen kijken.
Daarvoor moet de tracker ook netwerkverbinding kunnen maken. Dus als GSM dekking slecht is voor telefoon, geldt dat ook voor de tracker. De GPS info wordt via GSM verbinding naar een centrale server gestuurd, dat is onderdeel van het abonnement.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

src_esther schreef: za 09 mei 2020, 16:32 Daarvoor moet de tracker ook netwerkverbinding kunnen maken. Dus als GSM dekking slecht is voor telefoon, geldt dat ook voor de tracker. De GPS info wordt via GSM verbinding naar een centrale server gestuurd, dat is onderdeel van het abonnement.
Ik liep net in het bos te denken, als de gsm geen verbinding heeft....hoe zit het dan met de tracker...
En zie hier, hier staat mijn antwoord al :)

Dan vrees ik dat het voor Pippa niet heel betrouwbaar zal zijn, jammer...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kim_S schreef: za 09 mei 2020, 15:42 :biggrin2:

Ik zit me te bedenken of het iets zou zijn voor mijn pupje van 4 die nog steeds bananen in zijn oren heeft.
Wetters zijn zoooo baasgericht zeggen ze, nou, de mijne is dan vast geen zuivere :P

Gaan ze wel lang mee? (Als ze niet kwijtraken ::))
Baasgericht is niet hetzelfde als bazingericht, hè? :P :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik zet de live-tracking ook pas aan nadat de he(e)r(en) langer dan een paar minuten uit het zicht is/zijn. Spaart batterij, en voordat ze hier bij een weg zijn hebben ze al zoveel interessante geurtjes gevonden in het bos ter afleiding dat in de tussentijd de Tractive wel gestart is.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Anne in Zweden schreef: za 09 mei 2020, 17:28 Baasgericht is niet hetzelfde als bazingericht, hè? :P :biggrin2:
Dát zal het zijn! :doh:
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Lizzy schreef: za 09 mei 2020, 14:48 Ik heb deze onder Leo's neus gewreven en geroepen "Leo, ze lopen weg! Ze jagen! Ze luisteren niet" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
en vermits je het op 2 GSM'en kunt zetten weet Leo ook waar jij bent...

(of moesten we hem dat niet vertellen?)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Goed zo Lizzy!
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Ik heb er twee van Pets on Demand, voor de katten weliswaar. Het gebrek aan abonnement stond me aan, bij Tractive lopen die kosten snel op. Het werkt redelijk, alleen in en om het huis niet zo en de nauwkeurigheid wijkt nog wel eens een paar meter af.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

kakocavi schreef: zo 10 mei 2020, 17:49 Ik heb er twee van Pets on Demand, voor de katten weliswaar. Het gebrek aan abonnement stond me aan, bij Tractive lopen die kosten snel op. Het werkt redelijk, alleen in en om het huis niet zo en de nauwkeurigheid wijkt nog wel eens een paar meter af.
Ik ben eens gaan googelen.
Als je informeert voor een Tractive dan zie je een klein bedrag per maand. Nadat je hem gekocht hebt moet je ineens het abonnementsgeld voor 2 jaar betalen. Samen was dat toch een heel bedrag. (is even geleden en weet niet meer welk bedrag het was) Dat viel me toen tegen. Ook krijg je daarna een aantal berichten om te opwaarderen naar een betere versie met meer functies. (heb ik niet gedaan)

Eerst dacht ik dat dit een goedkope versie was. En ik was er al blij mee. Dacht het te nemen voor mijn 2e hond.
De batterij is maar voor 4 dagen. Ze zeggen dat ze je op 10 meter afstand van je dier brengen. Dat is wel veel stress als je diertje iets moest overkomen zijn. Zoek dan maar. Ik weet dus niet of ik hier blij mee zou zijn.
De Tractive heb je voor 49 euro. Deze kost 139 euro.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Tractive tarieven staan hier
https://tractive.com/nl/c/plans
Je kunt gewoon per maand afsluiten. Hebben wij eerste jaar gedaan, alleen afsluiten in de maand waarin we op vakantie gaan. Later hebben we alsnog voor 2 jaar abo genomen.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Chouka schreef: zo 10 mei 2020, 20:51 Ik ben eens gaan googelen.
Als je informeert voor een Tractive dan zie je een klein bedrag per maand. Nadat je hem gekocht hebt moet je ineens het abonnementsgeld voor 2 jaar betalen. Samen was dat toch een heel bedrag. (is even geleden en weet niet meer welk bedrag het was) Dat viel me toen tegen. Ook krijg je daarna een aantal berichten om te opwaarderen naar een betere versie met meer functies. (heb ik niet gedaan)

Eerst dacht ik dat dit een goedkope versie was. En ik was er al blij mee. Dacht het te nemen voor mijn 2e hond.
De batterij is maar voor 4 dagen. Ze zeggen dat ze je op 10 meter afstand van je dier brengen. Dat is wel veel stress als je diertje iets moest overkomen zijn. Zoek dan maar. Ik weet dus niet of ik hier blij mee zou zijn.
De Tractive heb je voor 49 euro. Deze kost 139 euro.
Die van mij waren 115. Nog steeds veel inderdaad. Verschil is 66 euro, gedeeld door 3,75 (kosten bij 2-jarig abonnement) is 17,6 maanden. Zolang duurt het dus voordat je het verschil in kosten eruit hebt.

Batterij gaat bij de mini GPS die ik heb maar 48 uur mee, afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Nauwkeurigheid is niet fantastisch nee, je hebt wel de mogelijkheid het ding zachtjes te laten piepen wat helpt als je vlakbij bent.

Plaats reactie