Vraag voor vriendin
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Vraag voor vriendin
Een goede vriendin van me zou dolgraag een hondje willen. Ze probeert al maanden een hondje te vinden via van die stichtingen of verhuisdier (wist niet eens dat het bestond). Ook heeft ze alles uitgeplozen, ook qua financiën en dergelijke. Ik was voorbereid en ingelezen toen Ziva kwam, zij is dat nog veel meer.
Maar steeds is of het hondje al weg of de mensen willen het hondje toch zelf houden. Dus heb ik aangeboden om hier eens te vragen of jullie toevallig een hondje weten dat een gouden mandje zoekt.
Ik liet Ziva blind bij haar achter, ze was altijd vreselijk lief en geduldig met Ziva en heeft nog steeds foto's van haar in huis staan. Als ze in dezelfde stad had gewoond hadden we een hondje gedeeld, maar helaas woont ze op 2 uur rijden. Een hondje die daar een mandje vindt gaat het echt meer dan goed krijgen, ze is pro rauw voer en als bonus is ze ook nog vrijwel altijd thuis.
Wat ze zoekt;
- een teef
- maximaal 10 kg
- voorkeur naar een hondje waar podenco in zit
Volgens mij valt haar eisenlijstje nog wel mee maar blijkbaar is het lastig en ik hoop met dit netwerk dat iemand iets weet.
Maar steeds is of het hondje al weg of de mensen willen het hondje toch zelf houden. Dus heb ik aangeboden om hier eens te vragen of jullie toevallig een hondje weten dat een gouden mandje zoekt.
Ik liet Ziva blind bij haar achter, ze was altijd vreselijk lief en geduldig met Ziva en heeft nog steeds foto's van haar in huis staan. Als ze in dezelfde stad had gewoond hadden we een hondje gedeeld, maar helaas woont ze op 2 uur rijden. Een hondje die daar een mandje vindt gaat het echt meer dan goed krijgen, ze is pro rauw voer en als bonus is ze ook nog vrijwel altijd thuis.
Wat ze zoekt;
- een teef
- maximaal 10 kg
- voorkeur naar een hondje waar podenco in zit
Volgens mij valt haar eisenlijstje nog wel mee maar blijkbaar is het lastig en ik hoop met dit netwerk dat iemand iets weet.
Re: Vraag voor vriendin
Oohja, toevoeging. Ze heeft geen andere huisdieren.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Wat jammer voor je vriendin dat het zo moeizaam gaat, er zijn toch honden genoeg die dolblij zouden zijn met zo'n gouden mandje.
Heeft ze al op dierenasiels.com gekeken?
Heeft ze al op dierenasiels.com gekeken?
Op marktplaats staan (helaas) ook vaak herplaatsers.
Heeft ze nog een voorkeur voor een bepaald ras?
Heeft ze nog een voorkeur voor een bepaald ras?
Met haar ex had ze een podenco kruising. Zoiets vindt ze wel wat.
MP kijkt ze wel op en ik denk ook wel op dierenasiels.com maar ik zal dat zeker doorgeven.
MP kijkt ze wel op en ik denk ook wel op dierenasiels.com maar ik zal dat zeker doorgeven.
Misschien deze site in de gaten houden?
https://hhin.nl/
https://hhin.nl/
Thnx! Ga ik doorgeven
Als ze een podenco wil kan ze eens op deze site kijken podenco.com
Ik zag dat daar wat herplaatsers op staan
Ik zag dat daar wat herplaatsers op staan
Tis podencoworld.nl
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Er is ook nog een Duitse site https://www.podenco-in-not.de/
Geen persoonlijke ervaringen mee maar wie weet?
Geen persoonlijke ervaringen mee maar wie weet?
Het is gekkenhuis nu, 1 grote run op pups en honden. Ondanks dat ik in het rood op mijn website heb staan dat ik geen nest heb en geen plannen voor een nest krijg ik 5 mails per week (dat waren er eerst 10 per week). Corona honden/pups. Aankomend baasje heeft niks te doen en denkt "hee, een pup, da's wel leuk misschien!". Dus misschien moet ze nog even geduld hebben en wachten tot mensen zich niet meer thuis zitten te vervelen! Dan komen er vanzelf weer meer mogelijkheden.
- pearlsofpassion
- Moderator
Dat denk ik ook. Hier is ook wel plaats voor 1 of 2 katten bij, maar we gaan maar even wachten tot na de Corona. Veel kans dat er dan heel wat jongvolwassenen ter adoptie komen.
Bij honden is dat denk ik nog meer. Een kat wordt eenvoudiger gewoon genegeerd bij minder tijd.
Bij honden is dat denk ik nog meer. Een kat wordt eenvoudiger gewoon genegeerd bij minder tijd.
Haha ja, ik zei ook al dat ze een beroerde timing heeft.
ik hoorde ook al dat er zo'n run is op honden/puppen. Sneu ook. Ik verwacht dat als alles opstart weer, de honden en ook andere dieren in het asiel belanden.
Ik ga het doorgeven iig.
Ik ga het doorgeven iig.
Ik las jou bericht en dan kwam ik toevallig dit tegen:
https://www.facebook.com/profile.php?id=1739214641
Ter Adoptie 
Heel lief baasje gezocht voor deze wel hele lieve knuffelpodenco Janette. Wordt nu Farah genoemd in de opvang.
Farah is van 10/2017 een gesteriliseerd podenco teefje. Ze werd gevonden langs de straat en veilig gebracht in het asiel.
Dit is echt een lieverdje die heel snel contact zoekt en vraagt om knuffels. Ze speelt ook heel graag en wandelen vind ze ook super.Ze doet het heel goed, loopt netjes mee ze is ook vanaf dag 1 zindelijk en slaapt snachts in bench maar kan perfect los.
Farah is een heel trouw hondje die graag bij je is, vandaar dat ik voor haar iemand zoek die veel tijd met haar wil doorbrengen
Ze kan met andere honden reuen en teefjes, leeft nu in roedel van 6 in de opvang en lukt prima.
Farah is getest en heeft namelijk Leishmania.
Wat houd dit in? Ze is onder controle heeft er geen last van moet enkel dagelijks 1 pil nemen en als ze een stressloos gelukkig leventje heeft kan ze even oud worden als iedere hond. Dit kost je ook geen fortuin gemiddeld 10 €voor 3 maand pillen. En jaarlijkse test.
Daarom zoek ik voor haar een stabiele stressloze omgeving waar ze gelukkig leventje kan hebben.
Voel je je geroepen en kan je haar dit mooie leventje aanbieden, twijfel dan niet en neem contact op met adoptie verantwoordelijke Carolina Iemants 014/624572 of carla@animalinneed.com
Delen aub voor deze lieverd

https://www.facebook.com/profile.php?id=1739214641
Heel lief baasje gezocht voor deze wel hele lieve knuffelpodenco Janette. Wordt nu Farah genoemd in de opvang.
Farah is van 10/2017 een gesteriliseerd podenco teefje. Ze werd gevonden langs de straat en veilig gebracht in het asiel.
Dit is echt een lieverdje die heel snel contact zoekt en vraagt om knuffels. Ze speelt ook heel graag en wandelen vind ze ook super.Ze doet het heel goed, loopt netjes mee ze is ook vanaf dag 1 zindelijk en slaapt snachts in bench maar kan perfect los.
Farah is een heel trouw hondje die graag bij je is, vandaar dat ik voor haar iemand zoek die veel tijd met haar wil doorbrengen
Ze kan met andere honden reuen en teefjes, leeft nu in roedel van 6 in de opvang en lukt prima.
Farah is getest en heeft namelijk Leishmania.
Wat houd dit in? Ze is onder controle heeft er geen last van moet enkel dagelijks 1 pil nemen en als ze een stressloos gelukkig leventje heeft kan ze even oud worden als iedere hond. Dit kost je ook geen fortuin gemiddeld 10 €voor 3 maand pillen. En jaarlijkse test.
Daarom zoek ik voor haar een stabiele stressloze omgeving waar ze gelukkig leventje kan hebben.
Voel je je geroepen en kan je haar dit mooie leventje aanbieden, twijfel dan niet en neem contact op met adoptie verantwoordelijke Carolina Iemants 014/624572 of carla@animalinneed.com
Delen aub voor deze lieverd
Aww, dat klinkt goed. Ik kan alleen niet bij je fb link. Ik heb geen FB en vriendin ook niet.
Zou je de tekst en dergelijke kunnen berichten?
Zou je de tekst en dergelijke kunnen berichten?