Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dubbel
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 19 jun 2020, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meer- pien - schreef: do 18 jun 2020, 16:48 Vandaag staat er sürströmming op het menu. Met tomaten, ui, aardappel, zure room (hebben we niet, wordt crème fraîche) en dille. En Turks brood, bij gebrek aan Zweeds platbrood.
Ben benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben![]()
Het smaakt sterk en meurt nog sterker en later op de avond krijg je er een gigantisch droge bek van.
Vanavond eten we aardappeltjes, witlofslaai, bieten en gebakken scholfilet
Kleuter gaat pizza bakken. Echte, niet uit de eigen Ikea-keuken.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijst- pien - schreef: vr 19 jun 2020, 17:16 Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meer![]()
Het smaakt sterk en meurt nog sterker en later op de avond krijg je er een gigantisch droge bek van.
Vanavond eten we aardappeltjes, witlofslaai, bieten en gebakken scholfilet
Wij aten lasagne met sla
Ja, het is gefermenteerde haring in blik...het fermenteert nog door in het blik daarom mag het niet mee in het vliegtuig en het staat geloof ik op de lijst met 10 vieste dingen om te eten. De lucht ervan is niet te harden daarom eten de Zweden het buitenSiberienne schreef: vr 19 jun 2020, 19:53 Ik moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijst![]()
Wij aten lasagne met sla
Ik vond het niet vies maar ook niet zo lekker dat ik het persé weer wil eten.
Ohhh, ik heb dat wel eens op TV gezien, dat mensen gewoon stonden te kotsen bij dat spul
. Getver!
Hier vanavond aardappelsalade + salade + zalmkoekjes voor Leo en een vega-ding voor mij. Misschien met ovenbroodjes. Of niet.
Hier vanavond aardappelsalade + salade + zalmkoekjes voor Leo en een vega-ding voor mij. Misschien met ovenbroodjes. Of niet.
Sorryyyyy voor de associatieLizzy schreef: za 20 jun 2020, 14:50 Ohhh, ik heb dat wel eens op TV gezien, dat mensen gewoon stonden te kotsen bij dat spul![]()
![]()
. Getver!
Ja, je moet het blik wel onder water openmaken want de lucht is echt verschrikkelijk (denk rotte eieren in het kwadraat) maar het was serieus wel te kanen hoor...
Hee, wij eten ook aardappelsalade. Met sla met een eitje erdoor.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Asperges met ei en ham en aardappel. Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. Uhm, misschien wel voorlopig de laatste keer. Denk niet dat ze in Noorwegen erg veel asperge velden hebben 
Nee, hooguit in een potjeSiberienne schreef: za 20 jun 2020, 16:08 Asperges met ei en ham en aardappel. Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. Uhm, misschien wel voorlopig de laatste keer. Denk niet dat ze in Noorwegen erg veel asperge velden hebben![]()
Ik sla toch maar over- pien - schreef: za 20 jun 2020, 15:58 Sorryyyyy voor de associatie![]()
Ja, je moet het blik wel onder water openmaken want de lucht is echt verschrikkelijk (denk rotte eieren in het kwadraat) maar het was serieus wel te kanen hoor...
Hee, wij eten ook aardappelsalade. Met sla met een eitje erdoor.
Oh, ik heb ei door de aardappelsalade gedaan. Grappig, we eten bijna hetzelfde!
- pearlsofpassion
- Moderator
En? Hoe was het?koekje schreef: vr 19 jun 2020, 17:20 Kleuter gaat pizza bakken. Echte, niet uit de eigen Ikea-keuken.
Ze wordt een echte keukenprinses he. Ik vind dat ze al heel straffe dingen doet in de keuken voor haar leeftijd!
Ja Koekje, we willen weten hoe kleuter's pizza is gewordenkoekje schreef: vr 19 jun 2020, 17:20 Kleuter gaat pizza bakken. Echte, niet uit de eigen Ikea-keuken.
Hoe gaat het met de ambities voor master chef junior koekje?
Hier als avondeten alleen een kroketje na vanmiddag uitgebreide high tea te hebben gehad
Hier als avondeten alleen een kroketje na vanmiddag uitgebreide high tea te hebben gehad
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
En dat is zo goor. Als je vers gewend bent
Voor omgerekend 25 euro.
Hebben ze daar wel veel verse groente en fruit? Of zijn het vooral knollen en kolen?
Ik heb altijd zo het idee dat wij hier in midden West-Europa heel erg verwend zijn qua aanbod (door oa zeer geschikte grond voor landbouw en dan specifiek akkerbouw).