CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik ben blij met mijn knip beurt. Mijn haar is er luchtiger door en krult beter
Mezelf ook nog getrakteerd op een tube krullenspul (soort versteviging) die ook ‘natuurlijk’ zou zijn - schrok een beetje van de prijs maar wel weinig nodig.
Voor;
49B5D4D5-34EF-4F05-92F8-CAB50DB2C3FA.jpeg
Na
AD976F40-A799-4C11-AD51-256BDEA3BA77.jpeg
Er hoefde niet veel af, wat dooie puntje
Heb trouwens een haar masker gebruikt van Guhl dat ik erg fijn vind.
Nu nog beetje uitvogelen hoe ik het soepel houdt want vd conditioner vind ik het toch stug worden
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Heee dat maakt best wel verschil! Wat leuk Siberienne!

Ik ben zelf hier en daar aan het prutsen met wat proefjes, de co-wash tussendoor bevalt goed alleen het proefje vond ik niet zo lekker ruiken dus daar heb ik een andere voor die wel lekker ruikt.
En ik heb een krullencreme die echt lekker ruikt, dus die heb ik nu ook.

Nu tzt op zoek naar een fijne shampoo, die ik heb vind ik fijn, en ruikt ook niet zo mega zoet als de proefjes die ik heb gelegen bijvoorbeeld maar qua prijs vind ik het best duur.....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: zo 21 jun 2020, 20:33 Ik ben blij met mijn knip beurt. Mijn haar is er luchtiger door en krult beter
Mezelf ook nog getrakteerd op een tube krullenspul (soort versteviging) die ook ‘natuurlijk’ zou zijn - schrok een beetje van de prijs maar wel weinig nodig.
Voor;

Na

Nu nog beetje uitvogelen hoe ik het soepel houdt want vd conditioner vind ik het toch stug worden
Wat een verschil :o Geweldig!
Welke conditioner heb je? Van mijn masker met conditioner (en olie en honing) werd mijn haar superzacht!
Zo te zien heb je 2B/2C? Heb je fijn haar? Ik stuur je een pb
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

- pien - schreef: ma 22 jun 2020, 11:56 Wat een verschil :o Geweldig!
Welke conditioner heb je? Van mijn masker met conditioner (en olie en honing) werd mijn haar superzacht!
Zo te zien heb je 2B/2C? Heb je fijn haar? Ik stuur je een pb
Conditioner van Dr organic met lavendel geur. Ruikt heerlijk maar ik gebruikt soms denk ik te veel?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

En bedankt voor je PB! Ik heb je geantwoord.

Gisteren mijn haarmasker nog maar eens gebruikt en wat langer in laten trekken en vandaag weer soepeler en zachter haar.

Ja die eerste coupe was ook echt "coupe corona" : ik was al sinds januari geloof ik niet meer bij de kapper geweest. Idee is ook om het nu lang te laten groeien en volgens de kapster hoef ik de komende maanden niet naar de kapper. Het zit echt prettiger, lichter door de knip methode waardoor het minder gaat hangen en slierten.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Update : mijn haar is echt enorm opgeknapt van het masker :D
Veel meer krullen, okee, vooral in de onderste 10 cm van mijn haar ::) , en het is zácht...dat ga ik vaker doen, blijkbaar heeft mijn haar het nodig. Ploppen heb ik overgeslagen gister...vond het lang genoeg duren ::)
Vanmorgen weer een beetje natgemaakt en er een combi doorheen gedaan van Hegron/Salongel en havermout-lijnzaadgel en het krult weer goed! Sowieso waren de krullen er niet helemaal uit na het slapen...gelukkig!
Ik heb eindelijk een idee dat ik weet wat ik aan het doen ben en het pakt best goed uit :)
Sommige dingen moet je gewoon uitproberen blijkbaar ;D
Vanmiddag komen mijn gisteren bestelde spullen al binnen :o moet ik nog een weekje geduld hebben om de Denman te gaan gebruiken :yeah:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: ma 22 jun 2020, 12:07 Conditioner van Dr organic met lavendel geur. Ruikt heerlijk maar ik gebruikt soms denk ik te veel?
Stug is niet de bedoeling, maar een beetje 'slip' is wel handig met fijn haar.
Te veel lijkt me niet mogelijk? Je spoelt het weer uit, je haar mag echt helemaal glibberig voelen als de conditioner erin zit.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: ma 22 jun 2020, 12:11 En bedankt voor je PB! Ik heb je geantwoord.

Gisteren mijn haarmasker nog maar eens gebruikt en wat langer in laten trekken en vandaag weer soepeler en zachter haar.

Ja die eerste coupe was ook echt "coupe corona" : ik was al sinds januari geloof ik niet meer bij de kapper geweest. Idee is ook om het nu lang te laten groeien en volgens de kapster hoef ik de komende maanden niet naar de kapper. Het zit echt prettiger, lichter door de knip methode waardoor het minder gaat hangen en slierten.
Kijk, dat is goed nieuws!
Weet je welke knipmethode ze hebben gebruikt? Deva of curlsys ? (er zijn er wel meer geloof ik)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

- pien - schreef: ma 22 jun 2020, 12:55 Kijk, dat is goed nieuws!
Weet je welke knipmethode ze hebben gebruikt? Deva of curlsys ? (er zijn er wel meer geloof ik)
Curlsys
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat een verschil Siberienne! Mooi!

Vanmorgen moest ik snel dus even kort ploppen tijdens droogmaken van de douche, conditioner met spray wax er in gedaan op knijpende wijze in model gebracht en aan de lucht in de auto laten drogen. Lijkt voor mij in ieder geval te werken
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Siberienne schreef: zo 21 jun 2020, 20:33 Ik ben blij met mijn knip beurt. Mijn haar is er luchtiger door en krult beter
Voor;

Na

Dat ziet er goed uit!
Hoe gaat dat met de Curlsys kapper, moest je haar daar gewassen worden en is het nat of droog geknipt?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Tanna schreef: vr 26 jun 2020, 23:28 Dat ziet er goed uit!
Hoe gaat dat met de Curlsys kapper, moest je haar daar gewassen worden en is het nat of droog geknipt?
Ja het is gewassen en nat geknipt.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Siberienne schreef: ma 22 jun 2020, 12:57Curlsys
Mooi hoor! :thumbsupup:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar een krullenkapper. Twee weken geleden stond het stoplicht op groen bij mijn kapper, dus rustig in de zaak. Ik was drie maanden niet geweest en zag mijn kans schoon, naar binnen zonder afspraak én op mijn vrije dag. :biggrin2:
Andere kapster dan normaal, geen krul meer over. :-\ Ze heeft veel gesneden en niet geknipt, een en al pluis nu. Ik dacht nog, het zal wel meevallen, maar ik kan er echt niets meer mee.
Doen we niet nog een keer. ;)

Vroeg nog aan haar of ze ook de techniek van krullen-knippen doen. Nou, die manier van knippen werd in één keer met de grond gelijk gemaakt. :o Daar waren zij 'te goed voor opgeleid' en kappers die curlsys doen kunnen verder helemaal niet knippen. Enzovoorts. Ik wist genoeg. :biggrin2:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

-Annemarie- schreef:Ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar een krullenkapper. Twee weken geleden stond het stoplicht op groen bij mijn kapper, dus rustig in de zaak. Ik was drie maanden niet geweest en zag mijn kans schoon, naar binnen zonder afspraak én op mijn vrije dag. :biggrin2:
Andere kapster dan normaal, geen krul meer over. :-\ Ze heeft veel gesneden en niet geknipt, een en al pluis nu. Ik dacht nog, het zal wel meevallen, maar ik kan er echt niets meer mee.
Doen we niet nog een keer. ;)

Vroeg nog aan haar of ze ook de techniek van krullen-knippen doen. Nou, die manier van knippen werd in één keer met de grond gelijk gemaakt. :o Daar waren zij 'te goed voor opgeleid' en kappers die curlsys doen kunnen verder helemaal niet knippen. Enzovoorts. Ik wist genoeg. :biggrin2:
Oh zo’n kapster heb ik ook ooit eens gehad! (Toen was er nog geen sprake van krullenkappers trouwens) maar ik ging naar huis en dacht Euh ik had toch slag in mijn haar? Waar dan? En zelfs mijn man riep toen hè? Je haar is steil hoe kan dat dan?
Geen idee wat ze had gedaan maar ik ben er nooit weer geweest.

Ik heb mijn oog laten vallen op een andere krullenkapper hier in Zwolle... maar een afspraak maken kan pas in september [emoji33] tot die tijd zit ze vol....

Mijn eigen haar blijkt het trouwens fantastisch te doen met proteïne producten, geen pluis, geen droog haar en ik heb ineens echt krul krul.
Kom gewoon op 2c..... ipv 2a

Vandaag is het echt wasdag, inclusief masker... dus ik weet wat ik vanavond ga doen [emoji6]

Plaats reactie