Maar weer eens een Airfryer topic!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Maar weer eens een Airfryer topic!

El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Wij hebben al ik denk 5 jaar een Philips XL type weet ik niet maar ben er nog steeds erg blij mee :D
We gebruiken hem eigenlijk alleen voor snacks, afbakbroodjes ed maar heb er ook wel kippenpoten en gehaktballen in gemaakt. Ging erg goed.
We zetten hem wel altijd buiten neer omdat hij zeker niet geurloos is en ook erg kan roken bij wat vettere dingen - daar is het spatdeksel ook voor maar die gebruiken we bij snacks eigenlijk nooit… Als spatdeksel hebben we een vlamverdeler van een paar euro van de Blokker.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik heb ook een losse oven. Knip voor de temp, een knop voor de tijd en een knop voor de functie (boven, onder, beide en kip)
eelke schreef:Ik mis mn airfryer wel :biggrin2:
;D ;D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nou de kogel is door de kerk, het wordt een Philips HD 9650/90 vanwege de goede reviews (vooral de consumentenbond) en de reacties hier.
Ik kan hem straks al ophalen bij Coolblue in Groningen :D

Vanavond weer frietjes eten :biggrin2:
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Wij hebben een Airfryer van Montana. Hier is geen Teflon e.d. in verwerkt. Wordt hier veel en naar tevredenheid gebruikt
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Kim_S schreef: zo 28 jun 2020, 11:18 Nou de kogel is door de kerk, het wordt een Philips HD 9650/90 vanwege de goede reviews (vooral de consumentenbond) en de reacties hier.
Ik kan hem straks al ophalen bij Coolblue in Groningen :D

Vanavond weer frietjes eten :biggrin2:
Gefeliciteerd en voor vanavond smakelijk eten :)

Op Facebook zijn diverse groepen waarin tips en recepten worden gedeeld. En er is ook een heuse baktijden app :biggrin2:
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Elf schreef: zo 28 jun 2020, 13:18 Wij hebben een Airfryer van Montana. Hier is geen Teflon e.d. in verwerkt. Wordt hier veel en naar tevredenheid gebruikt
Oh, ik wist niet dat die bestonden. De teflon laag was voor mij een reden om geen Airfryer te nemen.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

pluk schreef: zo 28 jun 2020, 13:28 Gefeliciteerd en voor vanavond smakelijk eten :)

Op Facebook zijn diverse groepen waarin tips en recepten worden gedeeld. En er is ook een heuse baktijden app :biggrin2:
Het was even onwennig, maar we hebben best lekker gegeten vanavond :)
Frietjes waren lekker, met de frikandellen moeten we nog wat finetunen :biggrin2:

En het schoonmaken viel me ook ontzettend mee. Van de week maar eens kijken wat er allemaal nog meer in bereid kan worden :D
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Kim_S schreef: zo 28 jun 2020, 21:04 Het was even onwennig, maar we hebben best lekker gegeten vanavond :)
Frietjes waren lekker, met de frikandellen moeten we nog wat finetunen :biggrin2:

En het schoonmaken viel me ook ontzettend mee. Van de week maar eens kijken wat er allemaal nog meer in bereid kan worden :D
Het scheelt echt als je friet en snacks geschikt voor de oven of airfryer neemt.
Voor oven producten kun je toe met een lagere temperatuur (ongeveer -20 gr) en kortere duur (- 1/3 vd tijd).
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

pluk schreef: zo 28 jun 2020, 21:23 Het scheelt echt als je friet en snacks geschikt voor de oven of airfryer neemt.
Voor oven producten kun je toe met een lagere temperatuur (ongeveer -20 gr) en kortere duur (- 1/3 vd tijd).
De frietjes waren wel ovenfrietjes, de frikandellen van Mora. Die schijnen toch wel te moeten kunnen van wat ik lees, al zijn het dan geen speciale voor in de oven. Ze waren wel te eten hoor, maar een beetje slapjes. Wie weet zijn ze de volgende keer beter (heb nog 1,5 doos in de vriezer dus het moet nog maar even zo ;D ).
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Qua patat vind ik dat je net zo goed gewone als ovenfrites kan nemen. Snacks neem ik meestal wel ovenvariant.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Kim_S schreef: zo 28 jun 2020, 21:55 De frietjes waren wel ovenfrietjes, de frikandellen van Mora. Die schijnen toch wel te moeten kunnen van wat ik lees, al zijn het dan geen speciale voor in de oven. Ze waren wel te eten hoor, maar een beetje slapjes. Wie weet zijn ze de volgende keer beter (heb nog 1,5 doos in de vriezer dus het moet nog maar even zo ;D ).
De ovenvarianten (ook geschikt voor airfryer) van Mora gaan helemaal prima in de airfryer ;) Voor als je de 1,5 doos op hebt :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Kaio schreef: ma 29 jun 2020, 17:40 De ovenvarianten (ook geschikt voor airfryer) van Mora gaan helemaal prima in de airfryer ;) Voor als je de 1,5 doos op hebt :biggrin2:
Das goed om te weten!
Nu maar de komende weken veul frikandellen eten :biggrin2:
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Wij hebben ook altijd de gewone frikandellen van Mora doe ze altijd iets van 12 minuten op 180 als ze nog te bleek zijn gaan ze nog een minuut of wat langer. Vind ze heerlijk :)

Kroketten, bitterballen ed nemen we altijd in de ovenvariant die lukken beter. Kaassoufles ook de volgende keer, heb nu de normale maar die zijn erg droog. Loempia’s zijn echt een aanrader heerlijk knapperig :D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Oooow loempia’s!
Morgen ff een voorraadje inslaan ;D

Dank voor de tip voor de frikandellen. Ik voel een test aankomen :biggrin2:
rhen
1-ster
1-ster

Bericht door rhen »

De ovenfrikandellen van de Aldi of de Appie gaan ook erg goed. Zien er ook net wat smakelijker uit dan de 'gewone frikandel'. 😀

Plaats reactie