BP weet raad: Vacumeermachine

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ik ben me aan het oriënteren op een vacumeermachine en ik zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt ze van 20 euro tot 600. 20 euro lijkt me niet echt kwaliteit maar wanneer is het wel een goed ding?
Als het ff meezit wil ik groente van de moestuin gaan vacumeren en invriezen.

Ik loop een beetje op de zaken vooruit hoor, maar ik ben graag goed voorbereid. Iemand ervaring met een vacumeermachine?
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 05 jul 2020, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ina
5-sterren
5-sterren

Re: BP weet raad: Vacumeermachine

Bericht door Ina »

Ik denk dat de prijs niet zozeer de issue is (behalve dat 600 euro absoluut niet noodzakelijk is om uit te geven) maar meer welke functies je nodig hebt.
Toen ik aan het zoeken was wilde ik er perse 1 die ook 'moist' kan vacumeren juist voor zachte of erg vochtige producten.
En dat ik tijdens het vacumeren indien gewenst handmatig kan sealen.

Ook is het handig om te bedenken of je met een rol wil werken of met zakken.....en of daar makkelijk aan te komen is (die in jou apparaat passen, niet alle maten zijn hetzelfde)

Maar door de bank genomen denk ik dat je voor het huis-tuin-en-keuken werk klaar kan zijn onder de 100 euro.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ina schreef: zo 05 jul 2020, 22:21 Ik denk dat de prijs niet zozeer de issue is (behalve dat 600 euro absoluut niet noodzakelijk is om uit te geven) maar meer welke functies je nodig hebt.
Toen ik aan het zoeken was wilde ik er perse 1 die ook 'moist' kan vacumeren juist voor zachte of erg vochtige producten.
En dat ik tijdens het vacumeren indien gewenst handmatig kan sealen.

Ook is het handig om te bedenken of je met een rol wil werken of met zakken.....en of daar makkelijk aan te komen is (die in jou apparaat passen, niet alle maten zijn hetzelfde)

Maar door de bank genomen denk ik dat je voor het huis-tuin-en-keuken werk klaar kan zijn onder de 100 euro.
Dank je, dit helpt al. Ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten, ik zat eigenlijk alleen nog te denken aan rauwe groente en eventueel rauwe stukken vlees te vacumeren, maar zacht en vochtig spul zal inderdaad ook wel voorkomen.
Mag ik vragen welke machine jij hebt?
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 05 jul 2020, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Spannend, ik lees mee. Het is iets waar ik toevallig ook over zit te piekeren.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Ik heb de Solis EasyVac pro, die kan wat ik wil en zelfs meer, want ik heb niet van die vacumeerpotten erbij....zakken vind ik al mooi genoeg :)

https://www.coolblue.nl/product/217495/ ... e-569.html

Die van mij ziet er iets anders uit, maar volgens de beschrijving komt het wel overeen, dus ook moist en vochtig voedsel kunnen vacumeren
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb een foodsaver compac II vac 550, ooit van mijn moeder gekregen omdat ze hem niet meer gebruikte. Ze dacht dat ik dat wel kon gebruiken voor het vlees van de honden. Maar daar gebruik ik hem niet voor; te veel werk en te dure zakjes. Ik gebruik hem voornamelijk voor eigen (rauw) vlees en soms voor rood fruit.

Erg nat vlees: Als je dat wil sealen trekt de machine behalve de lucht ook het vocht eruit. Dat wil je niet hebben. Ik leg er of een strook vochtopnemend papier in (van dat spul wat ook op de bodem van je vleesbakjes uit de super ligt) , ofwel ik seal ze niet maar vouw ze eerst om en leg of zet ze in de vriezer. Als het dan is aangevroren kan je het alsnog moeiteloos sealen.

Ik vind het een prima ding, alleen de zakjes vind ik altijd wel duur. Ik gebruik niet de originele merkzakjes. Maar de zakjes moeten van binnen wel aan een zijde relief hebben, anders sealen ze niet. Ik gebruik ook wel een rol, dan kan je de maat knippen die je zelf wil. (ook hier: een zijde moet relief hebben). Maar soms is dat niks goedkoper dan zakjes. Laatst heb ik bij de Aldi een paar rollen meegenomen, die waren wel goedkoop.
Meer dan sealen kan hij niet ::)

Hij doet het al jaren. Geen idee wat hij gekost heeft of kost, maar dat kan je makkelijk opzoeken. Ik vond wel dit filmpje in de gauwigheid.

Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ina schreef: zo 05 jul 2020, 23:54 Ik heb de Solis EasyVac pro, die kan wat ik wil en zelfs meer, want ik heb niet van die vacumeerpotten erbij....zakken vind ik al mooi genoeg :)

https://www.coolblue.nl/product/217495/ ... e-569.html

Die van mij ziet er iets anders uit, maar volgens de beschrijving komt het wel overeen, dus ook moist en vochtig voedsel kunnen vacumeren
Wat voor zakken zijn dat dan?
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Ik bestel altijd hier
https://www.marmelot.com/vacuum-verpakk ... ollen.html
Gewoon omdat ik dan zeker weet dat ze goed zijn
Maar het schijnt dat de Lidl of Aldi of Macro of..... ook zakken hebben die misschien wel een goedkoper kunnen zijn, maar daar kom ik ook nooit, dus ik houd het bij mijn vertrouwde adres ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik bestel ook altijd de zakken bij Marmelot. Rollen niet omdat die niet goedkoper zijn dan zakken maar wel extra werk bezorgen. En daar zit ik dan niet op te wachten. Zoals gezegd heb ik niet zo lang geleden rollen bij de Aldi gekocht, die waren namelijk wel goedkoop. Dat spul is wat dunner dan de zakjes die ik heb maar het functioneert prima.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

pike schreef: ma 06 jul 2020, 20:23 Ik bestel ook altijd de zakken bij Marmelot. Rollen niet omdat die niet goedkoper zijn dan zakken maar wel extra werk bezorgen. En daar zit ik dan niet op te wachten. Zoals gezegd heb ik niet zo lang geleden rollen bij de Aldi gekocht, die waren namelijk wel goedkoop. Dat spul is wat dunner dan de zakjes die ik heb maar het functioneert prima.
Da's waar ook, je had het al geschreven.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ik heb deze gekocht:

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Va ... s4EALw_wcB

Vandaag bezorgd, spotgoedkoop, maar heeft wel een functie voor zachte en vochtige producten. Ik heb hem uitgeprobeerd en hij werkt prima.

Mocht het me bevallen dan kan ik later altijd nog een duurder apparaat kopen, blijft het ding straks stof vangen dan valt die 25,- te overzien.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Veel plezier ervan. Voor dat geld kan je je geen buil vallen.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Daar ga je vast veel plezier van krijgen....ziet er goed uit

Plaats reactie