Nachtelijk avontuur met konijnen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Nachtelijk avontuur met konijnen
Heel goed gedaan! Dat zijn veel karmapunten 
Wat fijn dat jullie al die moeite hebben genomen! Die punten zijn dik verdient! Hopelijk vinden ze nu een beter adres. Echt erg hoe sommigen met dieren omgaan 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou dat wou ik ook zeggen: super dat jullie al die moeite genomen hebben!
Gelukkig ! Een goede afloop voor die arme diertjes
En ja , sommige mensen
Maar gelukkig bestaan er ook nog mensen zo als jullie
Jaren geleden heb ik er ook eens twee gevonden tijdens een wandeling
Er was een kinderboerderij in de buurt , daar kon ik ze brengen
En ja , sommige mensen
Maar gelukkig bestaan er ook nog mensen zo als jullie
Jaren geleden heb ik er ook eens twee gevonden tijdens een wandeling
Er was een kinderboerderij in de buurt , daar kon ik ze brengen
Ik had al gehoord dat er nog een derde konijn zou zitten en ja hoor, we hebben 'm gezien...
Veel beweeglijker als de eerste twee...
Nu proberen te vangen is geen optie. Veel te veel geparkeerde auto's en goed bedoelende bewoners die eigenlijk alleen maar in de weg lopen.
Dierenambulance gebeld en gemaild met alle info en laten weten dat chauffeur ons mag bellen voor hulp.
Nu proberen te vangen is geen optie. Veel te veel geparkeerde auto's en goed bedoelende bewoners die eigenlijk alleen maar in de weg lopen.
Dierenambulance gebeld en gemaild met alle info en laten weten dat chauffeur ons mag bellen voor hulp.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn, zo'n vakantie-tijd 
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Zo vlug als water, een konijn dat zich niet wil laten vangen................pluk schreef: vr 17 jul 2020, 13:53 Ik had al gehoord dat er nog een derde konijn zou zitten en ja hoor, we hebben 'm gezien...
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Jemig, wat sneu dat er nog een nijntje alleen rondloopt, maar wat fijn dat jullie de andere twee konden helpen!
Ach jeetjepluk schreef: vr 17 jul 2020, 13:53 Ik had al gehoord dat er nog een derde konijn zou zitten en ja hoor, we hebben 'm gezien...
Ik hoop dat nummer 3 alsnog gevangen wordt, lief dat jullie willen helpen!
- pearlsofpassion
- Moderator
In dezelfde trand, ik heb de voorbije dagen 3 keer de konijnen van 2 tuinen verder terug gaan zetten.
De eerste keer gewoon zelf teruggezet. De 2e maal aan gaan bellen om hem terug te geven. Vader was niet thuis en bij dochter kon er zelfs geen dank u vanaf en ze liet hem gewoon weer de tuin in ondanks mijn waarschuwingen.
3e keer zag ik hem door het gat in de omheining terugspringen en dus heb ik dat gat maar even zelf gefikst.
Maar dit is niet de eerste keer en de hele omheining hangt met stukken en brokken aan elkaar dus zal nog wel gebeuren. Meneer de eigenaar reageert steeds wat onverschillig en lacht het probleem weg. Hem kan het duidelijk niets schelen als ze zouden weglopen, gewond raken of zelfs overlijden.
Gelukkig gaat mijn Ward niet meer zo compleeeeet door het lint als de eerste keer (konijnen zijn erg territoriaal) toen ze kwamen buurten. Ze komen dan nl bij onze buren terrecht en steken dan hun neus door de draad van onze konijnenren, waar onze konijnen dus ontzettend agressief op reageren maar deze konijnen alleen maar leuk lijken te vinden.
Ward wordt dan zoo kwaad dat hij blind in het rond begint te bijten en dus zijn eigen meisjes bijt. Die zich dan ook niet laten doen. De eerste keer had ik een serieus gevecht in m'n ren.
Maar deze keer viel het dus iets beter mee en werd er onderling enkel wat gekibbeld ipv gevochten. Maar dan nog wil ik het uiteraard niet hebben. Kunnen ook vieze abcessen van komen en die stress is nergens goed voor.
Bovendien zouden het mannetjes zijn en ik heb nog een jong vrouwtje zitten die nog te jong is om gesteriliseerd te worden. Er zijn konijnen waargenomen die door een draad heen dekken, dus je weet toch maar nooit.
De eerste keer gewoon zelf teruggezet. De 2e maal aan gaan bellen om hem terug te geven. Vader was niet thuis en bij dochter kon er zelfs geen dank u vanaf en ze liet hem gewoon weer de tuin in ondanks mijn waarschuwingen.
3e keer zag ik hem door het gat in de omheining terugspringen en dus heb ik dat gat maar even zelf gefikst.
Maar dit is niet de eerste keer en de hele omheining hangt met stukken en brokken aan elkaar dus zal nog wel gebeuren. Meneer de eigenaar reageert steeds wat onverschillig en lacht het probleem weg. Hem kan het duidelijk niets schelen als ze zouden weglopen, gewond raken of zelfs overlijden.
Gelukkig gaat mijn Ward niet meer zo compleeeeet door het lint als de eerste keer (konijnen zijn erg territoriaal) toen ze kwamen buurten. Ze komen dan nl bij onze buren terrecht en steken dan hun neus door de draad van onze konijnenren, waar onze konijnen dus ontzettend agressief op reageren maar deze konijnen alleen maar leuk lijken te vinden.
Ward wordt dan zoo kwaad dat hij blind in het rond begint te bijten en dus zijn eigen meisjes bijt. Die zich dan ook niet laten doen. De eerste keer had ik een serieus gevecht in m'n ren.
Maar deze keer viel het dus iets beter mee en werd er onderling enkel wat gekibbeld ipv gevochten. Maar dan nog wil ik het uiteraard niet hebben. Kunnen ook vieze abcessen van komen en die stress is nergens goed voor.
Bovendien zouden het mannetjes zijn en ik heb nog een jong vrouwtje zitten die nog te jong is om gesteriliseerd te worden. Er zijn konijnen waargenomen die door een draad heen dekken, dus je weet toch maar nooit.