iemand iets gehoord over nieuwe mutant parvo?
Moderator: Lizzy
iemand iets gehoord over nieuwe mutant parvo?
misschien moet dit onder vaccinaties, maar hier kan het ook. Ik heb gehoord dat een heel nest pups van 8,5 week binnen paar dagen is overleden. Er was getiterd. Nadat er al meerdere overleden waren, kregen de overige een behandeling als was het parvo omdat ze op dat moment niets wisten. Na sectie, onderzoek bleek het een vreemde mutant van parvo te zijn. Jullie hier iets over gehoord??
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: iemand iets gehoord over nieuwe mutant parvo?
Nee, in welk land was het? In NL? Dan kan ik even zoeken
Ja, kleinschalige labrador fokker uit Culemborg
idd regio Nijmegen, maar hoorde later ook iets over Heerlen/ Aken, maar dat was vaag. Niemand dus verdere info?
Ik had begrepen dat dit om een "gewone Parvo" variant ging?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Heb even gezocht maar kan nog niks vinden.
- pearlsofpassion
- Moderator
Hoe wordt er op 8,5 weken oud getiterd? Om te kijken of er nog maternale bescherming was?faya schreef: ma 20 jul 2020, 14:42 misschien moet dit onder vaccinaties, maar hier kan het ook. Ik heb gehoord dat een heel nest pups van 8,5 week binnen paar dagen is overleden. Er was getiterd. Nadat er al meerdere overleden waren, kregen de overige een behandeling als was het parvo omdat ze op dat moment niets wisten. Na sectie, onderzoek bleek het een vreemde mutant van parvo te zijn. Jullie hier iets over gehoord??
Want dan zou die net weggevallen kunnen zijn, toch? En dus over gewone Parvo gaan?
ze waren al eerder getiterd, ze waren 8,5 week oud toen ze een voor een doodgingen. Ze hebben het nog verder laten onderzoeken, misschien komt er dan meer info.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja maar zonder info wat er uit die titer kwam en of er geënt is en voor, vlak na of een tijd na het titeren, kan je daar geen conclusie uit trekken.
Klinkt ook wel een beetje als SCID, dat komt voor bij de Wetterhoun. Geen idee of het ook bij andere rassen voorkomt. Zodra de maternale immuniteit weg is, gaan de pups 1 voor 1 dood. Meestal rond de tijd dat ze naar hun nieuwe baasje gaan...faya schreef: zo 26 jul 2020, 17:31 ze waren al eerder getiterd, ze waren 8,5 week oud toen ze een voor een doodgingen. Ze hebben het nog verder laten onderzoeken, misschien komt er dan meer info.
Er is een DNA test voor.
Ik zeg niet dat het dit is hoor, maar moest er aan denken. Bij de Wetterhoun is het lang een mysterieuze ziekte geweest, tot het gen ontdekt werd. Nu worden er gelukkig geen lijders meer geboren (bij de fok via de rasverenigingen).