Na drie dagen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Na drie dagen

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Na drie dagen

Bericht door smulpaap »

Heeft mevrouw maar weer eens gegeten ::)
De ene keer eet ze bv een Fazantpoot met smaak op , de volgende keer is het miepen
En zo gaat het met veel andere dingen ook
Soms heel frustrerend , het werk wat ik er aan heb enz . Ik geef haar al minder om deze reden . Er is geen touw aan vast te knopen
Mijn vorige honden hadden ook wel diersoorten waar ze niets van wilden eten
Prima , dat kan . Maar van dit mormel word ik niet vrolijk >:( soms denk ik , ik kap er mee en je vreet maar brok ::) wat mevrouw helemaal niet erg zou vinden ::)
Maar nee , dat is het laatste . Ik denk dat ik mijn eigen lat maar lager moet leggen .me er maar bij neer moet leggen dat er niet veel afwisseling is . En dat veel volgens juf niet te nassen is . Maar goed , de draak heeft weer iets gegeten . Geen snacks , niets gehad en uiteindelijk toch honger gekregen
Ik zal voor mezelf ook streng worden , en sober inkopen :biggrin2: het is wat het is
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Na drie dagen

Bericht door Fenixjuh »

Oh, lastig...
Bij mij hielp het om botten in kleine stukjes aan te bieden, misschien heeft ze gewoon geen zin om te kauwen?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Soms helpt het om eens per dag eten te geven en ook eens een dagje te vasten.

En soms helpt het inderdaad om vleesbot plat te slaan.

En soms zijn het gewoon zaikerds. Ik heb moeite met plof-eend dus kocht ik wilde eend. Staan ze me aan te kijken of ik achterlijk geworden ben. Niet eens er aan ruiken! En drie weken geleden graait Fritzi dan wel een wilde eend uit de slootkant, die daar lag te slapen >:( :-X :-\

Tuig is het!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Fenixjuh schreef: di 28 jul 2020, 09:55 Oh, lastig...
Bij mij hielp het om botten in kleine stukjes aan te bieden, misschien heeft ze gewoon geen zin om te kauwen?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Kauwen is geen probleem . Vleesbot eet ze graag , mits het diersoort in de smaak valt
Maar ja , de ene keer wel . De volgende keer is het niet te nassen .kip , parelhoen en plofeend gaat er vlot in . Kwartel was jammie , nu vaak ook weer niet
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lizzy schreef: wo 29 jul 2020, 08:51 Soms helpt het om eens per dag eten te geven en ook eens een dagje te vasten.

En soms helpt het inderdaad om vleesbot plat te slaan.

En soms zijn het gewoon zaikerds. Ik heb moeite met plof-eend dus kocht ik wilde eend. Staan ze me aan te kijken of ik achterlijk geworden ben. Niet eens er aan ruiken! En drie weken geleden graait Fritzi dan wel een wilde eend uit de slootkant, die daar lag te slapen >:( :-X :-\

Tuig is het!
Ze krijgt maar 1× per dag , vasten doe ik al
En geen snacks e.d voordat ze gegeten heeft
Maar ja , het is wat het is .
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, das gewoon niet leuk.
Zelfs als je het probeert los te laten geeft het je toch stress.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pearlsofpassion schreef: do 30 jul 2020, 08:37 Ja, das gewoon niet leuk.
Zelfs als je het probeert los te laten geeft het je toch stress.
Ja , klopt hoor . Ik negeer haar gedrag , maar het is zo frustrerend .
Met de vorige honden was het zo leuk , ze te zien genieten van hun eten . Maar ja , alles wat er bij deze juffrouw in gaat is meegenomen
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Honyx is ook een erge miepert. Hier heeft het geholpen om zijn porties wat kleiner te maken. Eerst at hij af en toe een dag niet. Nu eet hij alle dagen, dus per saldo gaat er net zoveel in. Hij is ook niets afgevallen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Doranto schreef: do 30 jul 2020, 20:54 Honyx is ook een erge miepert. Hier heeft het geholpen om zijn porties wat kleiner te maken. Eerst at hij af en toe een dag niet. Nu eet hij alle dagen, dus per saldo gaat er net zoveel in. Hij is ook niets afgevallen.
Ik ben al van 3 % Naar 2,5 % gegaan . Ze eet verder niets extra, geen vis , geen ei . Dat lust ze ook niet . Misschien maar eens kijken of 2 % beter gaat
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En bv verschillende soorten Spiervlees door elkaar, en gemalen . Maar ja , dat is geen eten volgens juf :biggrin2: dat hoor je niet gemalen te eten
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

smulpaap schreef: do 30 jul 2020, 22:21 En bv verschillende soorten Spiervlees door elkaar, en gemalen . Maar ja , dat is geen eten volgens juf :biggrin2: dat hoor je niet gemalen te eten
Meneer Ko is gelukkig niet zo'n grote zaikerd maar kan er ook wat van als hij elke dag net te veel eten krijgt.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

smulpaap schreef: do 30 jul 2020, 22:21 En bv verschillende soorten Spiervlees door elkaar, en gemalen . Maar ja , dat is geen eten volgens juf :biggrin2: dat hoor je niet gemalen te eten
Honyx heeft het liefst alles gemalen. Dan hoeft hij alleen te slikken, is wel zo gemakkelijk. :P
Kauwen is meer een noodzakelijk kwaad.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

src_esther schreef: vr 31 jul 2020, 08:41 Meneer Ko is gelukkig niet zo'n grote zaikerd maar kan er ook wat van als hij elke dag net te veel eten krijgt.
Ja dan worden ze ook kieskeurig he
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Doranto schreef: vr 31 jul 2020, 09:21 Honyx heeft het liefst alles gemalen. Dan hoeft hij alleen te slikken, is wel zo gemakkelijk. :P
Kauwen is meer een noodzakelijk kwaad.
Oh ja , hap slik weg . Maar maal jij altijd of mag de luiwammes kauwen
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

smulpaap schreef: vr 31 jul 2020, 11:32 Oh ja , hap slik weg . Maar maal jij altijd of mag de luiwammes kauwen
Nee, ik maal (vrijwel) niks. De luiwammes mag zijn tandjes en kauwspieren gebruiken :biggrin2:
Ik maal alleen bepaald botwerk dat ik een beetje eng vind om zo te geven, zoals hertenribben (wild). Ik heb daarvoor een zware gehaktmolen op krachtstroom (overgenomen van een slager)

Plaats reactie