Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Bouillon en een cracker. Tussen de middag uit lunchen geweest maar iets is er verkeerd gevallen geloof ik
Gaat het al weer beter?Siberienne schreef: vr 28 aug 2020, 19:17 Bouillon en een cracker. Tussen de middag uit lunchen geweest maar iets is er verkeerd gevallen geloof ik
Gisteren aten wij pannekoeken. Met salade. Je bent een berggeit of niet
Vandaag broodje hamburger met broccoli erbij.
- CindyMayella
- 5-sterren

Een van de dames gaat koken: gevulde paprika’s.... Laat ik daarvnou net geen trek in hebben
... maar goed, da’s het risico dat ik door de weeks beslis wat er gegeten wordt (sinds de rest weer naar school/werk is) en ik het aan hen overlaat in het weekend (omdat ik dan vaak ook moet werken).....
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
ja hoor, ik was denk ik gewoon wat 'over moe'. Vandaag een lekker rustig dagje rondom huis. Ben een cake aan het bakken (of eigenlijk iets tussen brood en cake want ik had de verkeerde bloem meegenomen uit de winkel, bleek grof volkoren meel... )- pien - schreef: za 29 aug 2020, 13:45 Gaat het al weer beter?![]()
![]()
![]()
Gisteren aten wij pannekoeken. Met salade. Je bent een berggeit of niet![]()
Vandaag broodje hamburger met broccoli erbij.
Vanavond denk ik curry met vegan Oumph for free range humans (oftewel de Noorse variant van vega kipstuckjes)
Ben benieuwd!Siberienne schreef: za 29 aug 2020, 16:24 ja hoor, ik was denk ik gewoon wat 'over moe'. Vandaag een lekker rustig dagje rondom huis. Ben een cake aan het bakken (of eigenlijk iets tussen brood en cake want ik had de verkeerde bloem meegenomen uit de winkel, bleek grof volkoren meel... )
Vanavond denk ik curry met vegan Oumph for free range humans (oftewel de Noorse variant van vega kipstuckjes)
Fijn dat het weer wat beter met je gaat.
Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij
Vindt hij het toevallig naar zeep smaken?Lizzy schreef: za 29 aug 2020, 18:15 Ben benieuwd!
Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij(Leo vindt koriander goor).
- pearlsofpassion
- Moderator
Schijnt iets genetisch te zijn hé.
Echt letterlijk he. Aangeboren.
Ja, mijn schoonzoon heeft dat ook. Toevallig las ik daar pasgeleden iets over.pearlsofpassion schreef: za 29 aug 2020, 19:13 Schijnt iets genetisch te zijn hé.
Echt letterlijk he. Aangeboren.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
De OuMph is lekker. Meneer dacht eerst dat het echte kip was. Ben er wel blij mee dat hier diverse vleesvervangers te krijgen zijn. Ook al Vega gehakt gehad dat prima was (wij aten eerder deze week ook Chili sin carne)Lizzy schreef: za 29 aug 2020, 18:15 Ben benieuwd!
Hier vandaag Chili sin Carne. Met meergranen-hatseflats, tortilla chips, zure room en veel koriander (vers) voor mij(Leo vindt koriander goor).
Hij vindt koriander niet naar zeep smaken maar gewoon goor
En Leo deed gisteren heel wild! Dat kleine groene plukje? Koriander!
Oh echt? Dan was het wel een goeie kipvervanger! Ik weet niet hoe kip smaakt maar ik vind de nepkip eigenlijk net rubber. Zijn ze Noorwegen niet zo ver met plantaardige dingen als Zweden?Siberienne schreef: za 29 aug 2020, 21:12 De OuMph is lekker. Meneer dacht eerst dat het echte kip was. Ben er wel blij mee dat hier diverse vleesvervangers te krijgen zijn. Ook al Vega gehakt gehad dat prima was (wij aten eerder deze week ook Chili sin carne)
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Weet ik niet zo goed want ik ken Zweden wat dat betreft niet zo goed. De zou oh verkopen ze daar volgens mij ook. In Noorwegen moet je best even zoeken naar de Vega vervangers, de vlees afdeling is wel een heeeeel stuk groter. Ik denk dat de Noren toch nog best wel carnivoren zijn...Lizzy schreef: zo 30 aug 2020, 09:06 Oh echt? Dan was het wel een goeie kipvervanger! Ik weet niet hoe kip smaakt maar ik vind de nepkip eigenlijk net rubber. Zijn ze Noorwegen niet zo ver met plantaardige dingen als Zweden?
Cubaanse zwarte bonensoep.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
We hebben een nieuwe bbq of eigenlijk een kamado grill. Nu we geen houtoven meer hebben moest meneer toch wat
om te hobbyen. Huismerk van Zweeds bedrijf in de herfst uitverkoop.
Gisteravond hadden we zalm, gegrilde groente en gepofte aardappelen vd grill.
Tussen de middag vega worstjes met salade.
Restwarmte gebruikt en er appeltaart in gebakken
En vanavond staan er kippenpoten, rozemarijn aardappelen en maïskolven op het menu.
Gisteravond hadden we zalm, gegrilde groente en gepofte aardappelen vd grill.
Tussen de middag vega worstjes met salade.
Restwarmte gebruikt en er appeltaart in gebakken
En vanavond staan er kippenpoten, rozemarijn aardappelen en maïskolven op het menu.
Dat klinkt goed! Hoe ziet zoiets eruit?