Bpwr nieuwe mand

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bpwr nieuwe mand

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik leg in de nepleren manden idd ook altijd nog een zacht dekje. Als die in de was zitten gaan ze rondkijken voor een ander plekje :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oscar kotste ook nogal eens in zijn nepbiabed en op zijn echte.

Het is inderdaad makkelijker schoonmaken, maar op een gegeven moment zit de geur wel ook in het matrasje. Want de hoes houdt niet alles tegen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Kaela schreef:Oscar kotste ook nogal eens in zijn nepbiabed en op zijn echte.

Het is inderdaad makkelijker schoonmaken, maar op een gegeven moment zit de geur wel ook in het matrasje. Want de hoes houdt niet alles tegen.
Kattenkots is voornamelijk speeksel en haren. Ooit stukjes bot, maar meestal praktisch geurloos gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Basilicum
2-sterren
2-sterren

Bericht door Basilicum »

Hier ook al jaren de nep biabedden van comfort-kussen en die doen het prima.
Schapenvacht erin en klaar!
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Ik heb manden van Sabro
https://sabro.de/hunde/schlafplaetze/hu ... 263/kudde-
Niet goedkoop maar ze blijven prachtig ook al liggen er twee te grote honden samen in 1 kleine mand 😀
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

zurca schreef: zo 06 okt 2019, 09:36 Beetje zelfde idee als een biabed maar ik vind ze zelf wat mooier dan een biabed;
https://www.ridgi-pad.de/hundekissen/

Tous en Ziggy konden dat bed wel waarderen.
Deze heb ik. Maar dan de nepvariant. Ze liggen er ontzettend graag in. Zijn nog steeds heel en ik heb ze toch al zeker 10 jaar
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: za 05 okt 2019, 21:33 Neppers van Witjes verzendhuis
Hondenbed Starline Antraciet Leatherlook 85x70 cm
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... eatherlook

S2 vindt ze heerlijk en ze blijven ook goed, ik heb ze nu ruim een jaar en ze zijn nog als nieuw. Spot z'n hoofd valt er alleen wel uit .. ik kijk nu naast me zie dit. Nou is hij wel een dwarsligger van nature.. ;D

IMG_7713.JPG
Een jaar later: Heb je dit bed nog steeds en bevalt het nog steeds? Of heeft Shadow misschien een ander bed.
Duc ligt niet graag meer in zijn mand. Gaat nu telkens op zijn vakantiekussen liggen maar vindt daar geen steun en ligt ook telkens met zijn billen ernaast op de koude vloer.
Ik denk eraan om zo'n "witjes-bed" te bestellen maar worstel nog met het formaat. Volgens de info van witjes zou ik met 85x70 toekunnen (passend voor o.a. een Springer Spaniel, dat komt volgens mij aardig overeen met het formaat van Duc die ongeveer 50 cm hoog). Maar volgens de officiele site van biabed, waar je de hoogte- en lengtematen van de hond kan invoeren om de juiste maat te bepalen, kom ik op 100x120 (!) omdat ik een lengte meet van 90. Maar Witjes heeft ook 100x80 en daar kan volgens hun een bouvier of rotti in.
Ik wil het niet te krap kopen want dan ligt hij er misschien alsnog niet lekker in maar de afmeting die bia-bed aangeeft lijkt me absurd groot voor dat iele hondje van mij.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: za 26 sep 2020, 14:13 Een jaar later: Heb je dit bed nog steeds en bevalt het nog steeds? Of heeft Shadow misschien een ander bed.
Duc ligt niet graag meer in zijn mand. Gaat nu telkens op zijn vakantiekussen liggen maar vindt daar geen steun en ligt ook telkens met zijn billen ernaast op de koude vloer.
Ik denk eraan om zo'n "witjes-bed" te bestellen maar worstel nog met het formaat. Volgens de info van witjes zou ik met 85x70 toekunnen (passend voor o.a. een Springer Spaniel, dat komt volgens mij aardig overeen met het formaat van Duc die ongeveer 50 cm hoog). Maar volgens de officiele site van biabed, waar je de hoogte- en lengtematen van de hond kan invoeren om de juiste maat te bepalen, kom ik op 100x120 (!) omdat ik een lengte meet van 90. Maar Witjes heeft ook 100x80 en daar kan volgens hun een bouvier of rotti in.
Ik wil het niet te krap kopen want dan ligt hij er misschien alsnog niet lekker in maar de afmeting die bia-bed aangeeft lijkt me absurd groot voor dat iele hondje van mij.
Shadow vindt zijn bed heerlijk, er staat er nu 1 boven en 1 beneden en hij ligt er graag in. Zien er ook nog prima uit. Hij past er niet languit in maar slaapt graag op een rolletje. Hij wisselt het dan ook af met languit op de grond. Shadow is denk ik 56 cm hoog ongeveer en weegt 24 kilo.
2FA89876-D508-49BD-8803-5218ACDD861A.jpeg
617BFBD6-8A2B-46FD-B1FA-40F06D5EF9F8.jpeg
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

pike schreef: za 26 sep 2020, 14:13 Een jaar later: Heb je dit bed nog steeds en bevalt het nog steeds? Of heeft Shadow misschien een ander bed.
Ik denk dat t eraan ligt wat de favoriete slaaphouding is van Duc. Als hij languit wil kunnen liggen dan is 110 of groter geen overbodige luxe denk ik. Als hij opgekruld slaapt kan t wel kleiner.
Scott heeft een origineel Biabed van 70x60, het ligoppervlak is dan zo'n 50x40. Scott kan dan nog languit liggen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: za 26 sep 2020, 16:25 Shadow vindt zijn bed heerlijk, er staat er nu 1 boven en 1 beneden en hij ligt er graag in. Zien er ook nog prima uit. Hij past er niet languit in maar slaapt graag op een rolletje. Hij wisselt het dan ook af met languit op de grond. Shadow is denk ik 56 cm hoog ongeveer en weegt 24 kilo.

2FA89876-D508-49BD-8803-5218ACDD861A.jpeg617BFBD6-8A2B-46FD-B1FA-40F06D5EF9F8.jpeg
Wat goed dat hij het zo heerlijk vindt. Als ik dan naar de foto's kijk, denk ik dat ik voor Duc toch een maatje groter neem. 100x80. Dan weet ik welhaast zeker dat hij languit kan als hij wil. Duc weegt maar 18 kilo, maar hij is wel lang..
pluk schreef: Ik denk dat t eraan ligt wat de favoriete slaaphouding is van Duc. Als hij languit wil kunnen liggen dan is 110 of groter geen overbodige luxe denk ik. Als hij opgekruld slaapt kan t wel kleiner.
Scott heeft een origineel Biabed van 70x60, het ligoppervlak is dan zo'n 50x40. Scott kan dan nog languit liggen.
Zijn slaaphouding wisselt nogal. Maar er zit geen rust in. Hij probeert de mand maar dat duurt maar 2 minuten dan gaat hij met een zucht op het kleed liggen. Gaat weer terug en weer eruit en weer terug. Gaat naar de hal waar zijn vakantiekussen ligt. KOmt weer terug. Je wordt er hordendol van. Hij kan gewoon geen lekker plekje vinden. Zodra ik naar bed ga, klautert hij op de bank. Daar brengt hij doorgaans de nacht door. Meestal ligt hij dan opgerold. Ik hoor hem wel eens 's nachts. Uitschudden, over de vloer lopen. Overdag wil hij ook wel eens op de bank stappen, en dan ligt hij daar languit als een dweil over de kussentjes gedrapeerd. En als hij toch een moment lekker in zijn mand ligt, dan is dat meestal op zijn rug, nek/kop gedraaid met alle poten omhoog. Dat past dan. Dus ja, wat is zijn favoriete houding? Geen idee. Maar hij ligt niet echt lekker, dat is duidelijk. Ik heb nu zijn vakantiekussen in de kamer gelegd, bij de radiator (soms slaat hier de ketel al weer aan). Dat is in elk geval niet zo koud, en op een houten vloer ipv steen. Daar ligt hij nu te slapen. Met zijn billen ernaast ::)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joep heeft ook die van witjes. De 100x120 denk ik. Die kan er ook aardig languit in liggen, ze kunnen ook nog diagonaal he.

Hmm ik twijfel nu zelfs of ie niet nog kleiner is. Zal morgen eens meten. Hier gaat ie al lang mee (we hadden hem al toen Gijs er nog was). Komen nu wat beschadiginkjes op de hoeken in, maar goed, toch al een jaar of 5 oud denk ik dan.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

eelke schreef: za 26 sep 2020, 21:47 Joep heeft ook die van witjes. De 100x120 denk ik. Die kan er ook aardig languit in liggen, ze kunnen ook nog diagonaal he.

Hmm ik twijfel nu zelfs of ie niet nog kleiner is. Zal morgen eens meten. Hier gaat ie al lang mee (we hadden hem al toen Gijs er nog was). Komen nu wat beschadiginkjes op de hoeken in, maar goed, toch al een jaar of 5 oud denk ik dan.
Als die reuzen van jou er in passen dan moet die langpootmug van mij er zeker in kunnen :D Ik ga morgen bestellen. Oh ja die maten, zijn dat buitenmaten? Weet iemand dat?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: za 26 sep 2020, 23:51 Als die reuzen van jou er in passen dan moet die langpootmug van mij er zeker in kunnen :D Ik ga morgen bestellen. Oh ja die maten, zijn dat buitenmaten? Weet iemand dat?
Volgens mij zijn het bij de manden Van Witjes buitenmaten
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hij is inderdaad 100x80AfbeeldingAfbeelding
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Ik vind trouwens de Beeztees Yura een mooie bia-ortho vervanger. Mijn hond is er blij mee (ook lang getwijfeld over welk ortho bed met rechtopstaande randen ik zou bestellen).

Plaats reactie