Het grote supplementen topic. (Voor de baasjes)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote supplementen topic. (Voor de baasjes)

Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Siberienne schreef: vr 23 okt 2020, 18:31 Eens.
Ik kwam ook dit nog tegen
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 7516302113

Interessant is dat een aantal studies die zeggen aan te tonen dat voedsel veel minder van kwaliteit is nu, komen van bedrijven die supplementen produceren. Wc eend?
:biggrin2: :biggrin2:

Interessant!

Wij eten trouwens elke dag 400 gram groente per persoon, dat kost geen moeite.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ah ja, en daar zet ik dan deze weer tegenover: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1010520/

Zembla ook gezien, over dit zelfde onderwerp?
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Je mag wel een grote moestuin of een dikke portemonnee hebben als je elke dag 800 gram groente en 2 stuks fruit wil eten. In deze hoeveelheden zou ik zeker voor biologisch gaan omdat de hoeveelheden bestrijdingsmiddelen die je binnenkrijgt aardig kunnen oplopen (en dan moet je daarvoor weer supplementen gaan innemen ;) )
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Lizzy schreef: vr 23 okt 2020, 13:50 ;D ;D ;D ;D

Troost je, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat halen. Het is echt veel, 600 a 800 gram! Maar je had natuurlijk wel eens geschreven dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten al een dingetje voor je was dus toen ik dit hoorde/zag staan dacht ik gelijk "Kaela gaat dit niet geloven :o !".

IMG_20201023_134300[1].jpg

Maar ja, het was zeker een interessante webinar. Ze vertelde welke supplementen je nu met Corona preventief in kunt nemen, waarom, dosering en ook wat je in kunt nemen mocht je ziek worden en het waarom en de dosering. Ook hebben ze veel uitgelegd over wat er in het lichaam gebeurd met zo'n besmetting.
Welk webinar heb je gevolgd Lizzy?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Laika schreef: za 24 okt 2020, 07:21 Je mag wel een grote moestuin of een dikke portemonnee hebben als je elke dag 800 gram groente en 2 stuks fruit wil eten. In deze hoeveelheden zou ik zeker voor biologisch gaan omdat de hoeveelheden bestrijdingsmiddelen die je binnenkrijgt aardig kunnen oplopen (en dan moet je daarvoor weer supplementen gaan innemen ;) )
Ja, ik weet niet. Ik vind groenten eigenlijk niet zo duur. En ik eet geen vlees of vis. Ik drink geen frisdrank, snoep nooit, nuttig heel weinig zuivel.... Dus voor het geld hoef ik het niet te laten. Tenminste... Ik kan geen 800 gram bio groenten betalen, dat ook weer niet. Ik heb gisteren even gekeken en gewogen en met de groenten die ik tijdens de lunch eet (ik heb vrijwel iedere dag of soep van veel groenten of salade) en wat ik 's avonds eet: kom ik toch vrij makkelijk aan die 500 a 600 gram. En dat is misschien 50/50 bio en niet-bio. Zeker nu, nu ik boodschappen thuis laat bezorgen is het lastig om aan bio te komen. Nou ja, daar komen de spirulina en chlorella weer goed van pas met hun reinigende werking :biggrin2:
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Wij gaan geen winkel meer in en kunnen alleen laten thuisbezorgen door een biologische webwinkel maar als ik mijn groenten x 2 zou doen loopt dat aardig op ::) Gelukkig hebben we een moestuin.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Laika schreef: za 24 okt 2020, 08:00 Wij gaan geen winkel meer in en kunnen alleen laten thuisbezorgen door een biologische webwinkel maar als ik mijn groenten x 2 zou doen loopt dat aardig op ::) Gelukkig hebben we een moestuin.
Ja, zeg dat wel... Ik laat eens in de 3 weken groenten voor de honden komen via een bio webwinkel. Trek je beurs maar open :-X . Volgend jaar gaan wij ook weer meer zelf verbouwen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef: za 24 okt 2020, 07:19 Ah ja, en daar zet ik dan deze weer tegenover: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1010520/

Zembla ook gezien, over dit zelfde onderwerp?
Maar dat zijn twee totaal verschillende onderwerpen voor mijn gevoel. De eerste gaat over de historische data die vergeleken worden die je zo niet met elkaar mag vergelijken. Waardoor de conclusies over de achteruitgang in percentages aan bepaalde mineralen in groenten, die veel genoemd worden, niet mag trekken. En de voornaamste kritiek is dat je uit die data niet mag concluderen dat de bodem leeg getrokken wordt van bepaalde mineralen.

Wat jij aanhaalt hele vele factoren meer, waaronder ook de bestrijdingsmiddelen. Het is super interessant onderzoek. En als je het over grammen groenten hebt, ik heb wel het idee dat biologische groenten veel minder waterig zijn soms, en dan dus ook meer bevatten per 100 gram. Ik merk hier in Noorwegen dat sommige lokale groenten meer smaak hebben, ook de niet bio en dat heeft volgens mij ook te maken met concentratie. En door het klimaat mogelijk ook tragere groei.

Nee Zembla niet gezien, moet zeggen dat ik eigenlijk nogal een hekel heb aan Zembla na een paar uitzendingen over dingen die ik nogal erg over de top en uitgebrand getrokken vond. Bovendien kijk ik geen NL tv meer nu ;)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Laika schreef: za 24 okt 2020, 08:00 Wij gaan geen winkel meer in en kunnen alleen laten thuisbezorgen door een biologische webwinkel maar als ik mijn groenten x 2 zou doen loopt dat aardig op ::) Gelukkig hebben we een moestuin.
Maar het is niet gewoon x2. Dan laat je andere dingen he.
Hier zijn groenten en fruit ook zeker niet de duurste dingen. Ok, brood is goedkoper, maar wat erop komt dan weer veeeel duurder. Vlees en vis is zowiezo het duurste.

Wij hebben ook een moestuin en eten daar erg veel uit, zeker deze tijd van het jaar. Maar als ik uitreken hoeveel ik ermee uitspaar, valt dat altijd dik tegen.
M'n konijnen krijgen ook dik een kg groenten per dag. En dat kost ongeveer 30 euro per maand... Dat zijn dan wel goedkopere groenten dan voor ons...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Siberienne schreef: za 24 okt 2020, 09:26 Maar dat zijn twee totaal verschillende onderwerpen voor mijn gevoel. De eerste gaat over de historische data die vergeleken worden die je zo niet met elkaar mag vergelijken. Waardoor de conclusies over de achteruitgang in percentages aan bepaalde mineralen in groenten, die veel genoemd worden, niet mag trekken. En de voornaamste kritiek is dat je uit die data niet mag concluderen dat de bodem leeg getrokken wordt van bepaalde mineralen.

Wat jij aanhaalt hele vele factoren meer, waaronder ook de bestrijdingsmiddelen. Het is super interessant onderzoek. En als je het over grammen groenten hebt, ik heb wel het idee dat biologische groenten veel minder waterig zijn soms, en dan dus ook meer bevatten per 100 gram. Ik merk hier in Noorwegen dat sommige lokale groenten meer smaak hebben, ook de niet bio en dat heeft volgens mij ook te maken met concentratie. En door het klimaat mogelijk ook tragere groei.

Nee Zembla niet gezien, moet zeggen dat ik eigenlijk nogal een hekel heb aan Zembla na een paar uitzendingen over dingen die ik nogal erg over de top en uitgebrand getrokken vond. Bovendien kijk ik geen NL tv meer nu ;)
Voor mijn gevoel niet.

Niet alleen bij WC eend zeggen ze dus dat andere toiletschoonmaakmiddelen minder van kwaliteit zijn. Dat is in ieder geval wat ik ermee wilde zeggen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hannabelgje, ik heb echt een paar dagen zitten twijfelen of ik vitamine K2 in zou gaan nemen (M7) of dat ik voor een goede multivitamine zou gaan. Het is het laatste geworden. Ik heb al een aardig bakje vol met pillen en met deze multivitamine ga ik een paar pillen schrappen en krijg ik ook voldoende vitamine K2 binnen:

https://naturelo.com/

En dan specifiek deze: https://nl.iherb.com/pr/NATURELO-One-Da ... ules/92975 (en dan voor Leo de mannen versie).

Want ik vind 1 pil per dag wel weer ff genoeg :biggrin2:

Het bevat net niet genoeg vitamine D3 en zink maar D3 slik ik wel bij. Zink laat ik gewoon even bij 10 mg. Het had van mij het dubbele mogen zijn maar goed, het is wat het is. Het is wel een goed opneembare vorm, die er in zit. En als ik reden daartoe zie, slik ik wel extra zink bij. Wat ik verder heel prettig vind is dat er niet zoveel B6 in zit. Teveel B6 is ook niet goed. Wat ik ook fijn vind is dat de B12 de methylcobalamine vorm is. Die is goed opneembaar. Ik ga daarom in B12 smelttabletten wel iets minderen. En vitamine K2 zit er voldoende in (ruim zelfs) en in de juiste vorm: menaquinone-7.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Lizzy schreef: vr 30 okt 2020, 09:04 Hannabelgje, ik heb echt een paar dagen zitten twijfelen of ik vitamine K2 in zou gaan nemen (M7) of dat ik voor een goede multivitamine zou gaan. Het is het laatste geworden. Ik heb al een aardig bakje vol met pillen en met deze multivitamine ga ik een paar pillen schrappen en krijg ik ook voldoende vitamine K2 binnen:

https://naturelo.com/

En dan specifiek deze: https://nl.iherb.com/pr/NATURELO-One-Da ... ules/92975 (en dan voor Leo de mannen versie).

Want ik vind 1 pil per dag wel weer ff genoeg :biggrin2:

Het bevat net niet genoeg vitamine D3 en zink maar D3 slik ik wel bij. Zink laat ik gewoon even bij 10 mg. Het had van mij het dubbele mogen zijn maar goed, het is wat het is. Het is wel een goed opneembare vorm, die er in zit. En als ik reden daartoe zie, slik ik wel extra zink bij. Wat ik verder heel prettig vind is dat er niet zoveel B6 in zit. Teveel B6 is ook niet goed. Wat ik ook fijn vind is dat de B12 de methylcobalamine vorm is. Die is goed opneembaar. Ik ga daarom in B12 smelttabletten wel iets minderen. En vitamine K2 zit er voldoende in (ruim zelfs) en in de juiste vorm: menaquinone-7.
Slik je daar dan nog extra vitamine C bij, naast de D3? Ik ben net begonnen met 1000mg vit C en 25 D3 per dag. Maar alles in 1 pil (incl jodium en allerlei andere zaken) klinkt veel handiger :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Die ziet er inderdaad heel goed uit Lizzy! En ook goed betaalbaar. Bedankt voor de tip. Als de mijne op zijn denk ik dat ik over ga op die.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Elf schreef: vr 30 okt 2020, 10:01 Slik je daar dan nog extra vitamine C bij, naast de D3? Ik ben net begonnen met 1000mg vit C en 25 D3 per dag. Maar alles in 1 pil (incl jodium en allerlei andere zaken) klinkt veel handiger :)
Ja, ik slik er nog vitamine C bij. Maar dat is puur vanwege corona.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

hannabelgje schreef: vr 30 okt 2020, 10:04 Die ziet er inderdaad heel goed uit Lizzy! En ook goed betaalbaar. Bedankt voor de tip. Als de mijne op zijn denk ik dat ik over ga op die.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ben je dan niet veel kwijt aan importkosten?

Plaats reactie