Toch schijnen houten huizen juist helemaal niet zo brandgevaarlijk te zijn. Zeker ook de meer moderne niet. https://www.brandveilig.com/nieuws/hout ... -dat-27062pike schreef: ma 26 okt 2020, 22:00 NIet willen hmm dat is wat te veel gezegd maar dat gaat hem niet (meer) worden.
Maar ik zou me niet op mijn gemak voelen in een houten huis. En dit huisje ziet er naar mijn idee ook nog eens ontzettend kwetsbaar uit. Hetzelfde heb ik trouwens met rieten daken. Daar zou ik ook niet lekker slapen![]()
Pardon?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Pardon?
Daar dacht ik al aan toen jij het over zwarte kozijnen hadpluk schreef: ma 26 okt 2020, 19:06 Oh, die is ook leuk![]()
Alles er uit en helemaal opnieuw beginnen.
Dat dus. 1,5 ton ertegenaan en je maakt nog winst.
Voor de liefhebbers: op Instagram heb je @fundamakeovers. Zij verzamelen de voor en na foto's van huizen die na een verbouwing weer te koop worden aangeboden.
Alles eruit in dat huis in Groningen? Zonde
En die keuken, geweldig
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja is wel een hele vrolijke keuken he? Zeker op grauwe herfstdagen knapt een mens daar van op, ik vrees alleen dat ik het er bij mijn meneer nooit door zou krijgen- pien - schreef: di 27 okt 2020, 10:12 Daar dacht ik al aan toen jij het over zwarte kozijnen hadIk weet niet meer precies wat je noemde maar toen dacht ik 'hee, jij volgt fundamakeovers
Alles eruit in dat huis in Groningen? ZondeOkee, tis een béetje bont maar ik zou ook de meeste meubels willen hebben (niet de fiftiesdingen maar de oudere)
En die keuken, geweldig![]()
De keuken is geweldig maar die zou ik toch ook snel zat zijn. Mijn huis is ingericht in neutrale kleuren. Saai misschien wel.Siberienne schreef: di 27 okt 2020, 10:17 Ja is wel een hele vrolijke keuken he? Zeker op grauwe herfstdagen knapt een mens daar van op, ik vrees alleen dat ik het er bij mijn meneer nooit door zou krijgen![]()
Maar boven is er een kamer die ik ga gebruiken (spullen opbergen, naaimachine, kniptafel, misschien yoga doen) en daar ga ik heel misschien los met bloemetjesbehang (zoals ik op de overloop al heb gedaan), als ik nog zin kan vinden na een slaapkamer en overloop opgeknapt te hebben, en turquoise. Van die kleur word ik altijd heel blij.
En dan is het leuk door de afwisseling...beneden rustig en boven vrolijk.
Mijn meneer zou het misschien wel goed vinden als ik die keuken zo zou willen
Hij heeft boven z'n eigen nerdmancave, met veel schermen en kabeltjes en knipperende lichtjes, het lijkt verdomme wel de brug van een ruimteschip
Je moet vaak even durven met kleuren. Ik kan dat dus zelf niet.
Maar bij een ander of bij woonprogramma's op tv staat het dan toch zo mooi! Dan denk je van te voren nog.. die is gek, dát doe je toch niet op de muur
Ach en als het niet staat dan verf je het weer over toch?
Wat betreft dat ruimteschip... zoiets? De nerd"cave" van mijn man en mij.

Ach en als het niet staat dan verf je het weer over toch?
Wat betreft dat ruimteschip... zoiets? De nerd"cave" van mijn man en mij.

Leuk dat jullie zo samen gamen
Nee, het is veeel erger, ben zometeen met Gabi naar de da maar maak daarna een foto.
Dankje, we zijn er heel content mee
Ik ben benieuwd naar de lichtshow!
Hopelijk valt het mee met Gabi.
Die laatste vind ik ook zeker niet verkeerd. En mooi roodSiberienne schreef: ma 26 okt 2020, 21:59 Hier staan eigenlijk alleen planken huizen, die log huizen vind je denk ik meer op het platteland? Ik heb ze weleens gezien maar ik zou voor ons gewone huis toch het liefst wel iets willen met glad afgewerkte wanden. Ik hoef van binnen niet alles hout, ik wil het met de allergie van meneer ook gewoon goed schoon kunnen maken.
Ze hebben hier ook opknappertjes op het internet staan- voor 'weinig'
https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =192971023
Er staan hier heel veel moderne houten huizen, niet die standaard romantische klassieke. Zoals dit soort bijvoorbeeld https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =189979249
Die echte mooi klassieke Noorse huizen zijn hier niet te betalen, zit je al snel boven de miljoen euro. Hoewel... deze is wel heel gaaf maar eigenlijk net te ver qua reistijd voor mij
https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =191478187
Ben ik nou de enige die het "huis" (krot vind ik een betere benaming) én de locatie vreselijk vind? 
-
src_esther
- 5-sterren

Tja, het is maar waar je vandaan komt. Voor Leiden is het best een mooi plekje en het huisje heeft een prachtig verhaal. Maar zoals Siberienne al opmerkte, energielabel 'Z'. Om het naar de huidige maatstaven bewoonbaar te maken moet er nog wel 2 à 2,5 ton tegenaan.Doranto schreef: di 27 okt 2020, 20:10 Ben ik nou de enige die het "huis" (krot vind ik een betere benaming) én de locatie vreselijk vind?![]()
Ach, wij zijn hier weleens langs gereden en op de foto's ziet het er mooi uit maar als je er met je neus bovenop staat dan zie je dat er toch best wel heel veel achterstallig onderhoud is. En bij een huis geldt: als de buitenkant niet goed is, heb je niets aan een mooie (dure) binnenkant...
Neehoor. Ik zou er voor geen goud willen wonenDoranto schreef: di 27 okt 2020, 20:10 Ben ik nou de enige die het "huis" (krot vind ik een betere benaming) én de locatie vreselijk vind?![]()
Ik zou er ook echt niet willen wonen. Het ziet er grappig uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. Een soort van speelgoedhuisje. Wonderbaarlijk dat er een ketel uit 2015 in hangt. En de locatie is zeer zeker niet wat ik ambieer. Het huisje past ook absoluut niet in zijn omgeving.
-
src_esther
- 5-sterren

Het is een keteltje en een waar je niet echt blij van wordt...pike schreef: di 27 okt 2020, 21:34 Ik zou er ook echt niet willen wonen. Het ziet er grappig uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. Een soort van speelgoedhuisje. Wonderbaarlijk dat er een ketel uit 2015 in hangt. En de locatie is zeer zeker niet wat ik ambieer. Het huisje past ook absoluut niet in zijn omgeving.
Het is ook maar een klein huisjesrc_esther schreef: di 27 okt 2020, 21:39 Het is een keteltje en een waar je niet echt blij van wordt...
Hylos schreef: di 27 okt 2020, 15:13 Dankje, we zijn er heel content mee![]()

Heb ik te veel gezegd
Meneer heeft ook een goeie stoel gekocht toen hij online les moest gaan geven en heel wat uren daar zat.
Ik vind het allemaal abracadabra wat 'ie daar uitspookt maar zolang hij zorgt dat ik in huis en tuin internet heb vind ik het wel goed
Gabi heeft geen klachten hoor, gewoon een volgende prik van z'n kuur Anarthron.