Daar zijn we weer?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Daar zijn we weer?

Akeyti
2-sterren
2-sterren

Daar zijn we weer?

Bericht door Akeyti »

Hallo!
Jaren geleden was ik geregeld actief hier.. En heb ook altijd met veel plezier Barf gevoerd.
Mijn hond lijkt het daar toch echt wel het beste op te doen. Echter heb ik niet veel vriezer ruimte..
Dus worden er nu vooral worsten gevoerd.

Nu heb ik net een voedseldroger aangeschaft om daar ook eens mee aan de slag te gaan! En toen dacht ik, allicht weer op Barfplaats rond snuffelen! Want ik kan dan toch iets meer verwerken, ookal is het niet gigantisch veel, maar er zijn dan ook reepjes vlees te drogen en tot snack te maken... dus niet alles hoeft meteen weer de vriezer in, denk ik dan...

Jullie hier ervaring mee? :)
Ik heb welgeteld 1 hondje van 15 kilo dus zo gigantisch veel gaat er hier niet doorheen op een dag!

Groetjes!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Re: Daar zijn we weer?

Bericht door Anne in Zweden »

Hai, en welkom terug! Het moet wel heel lang geleden zijn dat je hier voor het laatst was, ik herkende je naam niet eens meer. :-[ ;D

Bedoel je dat je vlees wilt drogen zodat je het niet hoeft in te vriezen? Zorg er dan wel voor dat het ook echt kurkdroog is, want anders heb je kans dat het gaat schimmelen (reken op een 15-25 uur, afhankelijk van de dikte van het vlees en de temperatuur waarop je droogt). Zelf droog ik alleen nog long voor hondensnacks, da's niet zo duur en ze worden er niet dik van. Maar ik heb vier honden van 25-35 kilo, daar gaat wat meer doorheen dan voor een hondje van 15 schattige kilootjes. :biggrin2:

Welke droger heb je?

De tijden zijn geloof ik voorbij dat je voor weinig geld heel veel kilo's mooi spiervlees kon kopen via BP, maar desnoods kun je voor één hondje ook bij de Lidl een aanbieding scoren natuurlijk.

Succes in ieder geval!
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik droog enorm veel. Vooral voor snoepjes, snacks, om weg te gaan, voor als ik vergeten was iets uit te halen, om het anderen gemakkelijker te maken voor als ik er eens niet zou zijn. En als ze eens iets niet lusten gaat het ook de droger in tot ze het wel lusten.
Nu heb ik een grote hoeveelheid lamsorgaan dat ik droog met de bedoeling om dat in de zomer te gaan geven. Dan ga ik dan niet afhalen en drogen.

Dus ja, dat moet zeker zo ook lukken als je weinig vriesruimte hebt.
Wel zou ik dan zoveel mogelijk op 50 - 55°C drogen. Dan worden er meer vitamines behouden. Het duurt wel langer, maar voor 1 klein hondje gaat dat niet over grote hoeveelheden denk ik. (kan wel, dan moet je minder keren drogen)
Akeyti
2-sterren
2-sterren

Bericht door Akeyti »

Ik heb een simpele startersdroger die me aangeraden was via bol.com om eerst eens mee te kijken! Hij wordt te warm om bot mee te drogen voor de veiligheid maar ben al super blij dat ik orgaan en spiervlees kan drogen! Ben ook van plan eierschalen te drogen en te malen voor poeder voor eventueel onderweg.

Ik denk dat ik hier voor het laatst zo'n 4 jaar geleden geweest ben... Tijd vliegt! Hondlief is ondertussen 6 jaar...
Toen der tijd haalde ik voor leuke prijzen hele konijnen en jonge bokjes op. Ik zie nu eigenlijk heel weinig advertenties... Ben via facebook bij een adres van een jager gekomen met ganzen, dus daar ga ik zeker naar kijken in de toekomst!

Plaats reactie