In gesprek met ....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: In gesprek met ....

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

smulpaap schreef: do 19 nov 2020, 17:45 Zo kwam ik afgelopen zomer regelmatig een oudere meneer tegen .hij zat in het park , en hoopte op een praatje met voorbijgangers .
Hij vertelde me dat hij ongeneeslijk ziek was
U zult me in de herfst niet meer zien mevrouw . Dan zou je die man liefst even willen troosten, maar ja . Corona
O gos ja...
Ik denk dat jouw gesprek met hem al troostend was :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: do 19 nov 2020, 23:06 Ik zei een keer ‘oh wat een mooi mechel meisje’ en ik kreeg me toch een vuile blik. Daar ging het macho imago van meneer...
;D ;D ;D
Hier in Noorwegen blijven de praatjes wat kort. Ik weet al de woorden voor teef en reu en dan kunnen we ook al zeggen dat Shadow nogal macho is naar reuen. Maar de Noren zijn niet zo praatgraag.... wel al een paar keer dat kindertjes Shadow willen aaien. Dat heet ‘klapper’ dus klinkt beetje raar voor ons. Kan han klappe ham klinkt alsof ‘ie een mep gaat krijgen :biggrin2:
;D ;D ;D
dit is toch wel een erg leuk topic
Cathelijn schreef:Mijn gesprekken met onbekenden beginnen meestal met: nee, het is geen Beagle ::) :biggrin2:
;D ;D ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Zo vind ik de opmerkingen van ouderen ook altijd komisch :biggrin2: ::)
We hadden een Schotse Collie en drie Russells . Kwamen we een ouder echtpaar tegen .heel verhaal over hun eigen overleden hond . En toen over ons viertal
Tessa en de Collie leken erg op elkaar , dat is vast familie :biggrin2: komen ze uit hetzelfde nest :biggrin2:
En later met de Bullen en de Russells idem
Zijn dat allemaal broers en zussen ;D

Laatst een klein kind over Thara , mam wat ziet die hond er slordig uit . Die mag weleens geborsteld worden
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

De meest hilarisch opmerking die wij ooit kregen: "dat zijn huskies he? Ja, dat weet ik want mijn dochter heeft er ook een. Die bijten zo je arm doormidden. Wel jammer dat ze zo stinken door de onderhuidse vetlaag, van blubber. Ja! Die hebben ze tegen de kou."

En wij "Meneer, dat zijn zeehonden"

@smulpaap dat is wel hilarisch, bij Shadow en Spot wilden ze juist nooit geloven dat het broertjes waren...
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: vr 20 nov 2020, 12:52 De meest hilarisch opmerking die wij ooit kregen: "dat zijn huskies he? Ja, dat weet ik want mijn dochter heeft er ook een. Die bijten zo je arm doormidden. Wel jammer dat ze zo stinken door de onderhuidse vetlaag, van blubber. Ja! Die hebben ze tegen de kou."

@smulpaap dat is wel hilarisch, bij Shadow en Spot wilden ze juist nooit geloven dat het broertjes waren...
zeehonden ;D ;D ;D

Moeder tegen kindje: Kijk, een mama en papa-hond met kindje

uh, het zijn drie volwassen reuen hoor :o

en dan natuurlijk het afgezaagde "is dat familie?"

en: die ene is een stuk groter he - :crazy2:

moeder en dochter met een enorme vetklep van een golden:
Wat heeft U magere honden. Kom op jongens we lopen gezellig door voordat jullie geplet worden door die volgevreten ;D dikzak. De ogen van de dochter puilden zowat uit het hoofd ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Siberienne schreef: vr 20 nov 2020, 12:52 De meest hilarisch opmerking die wij ooit kregen: "dat zijn huskies he? Ja, dat weet ik want mijn dochter heeft er ook een. Die bijten zo je arm doormidden. Wel jammer dat ze zo stinken door de onderhuidse vetlaag, van blubber. Ja! Die hebben ze tegen de kou."

Ja , bejaarden he ::)
Russell en Collie waren beiden tricolor , de enige overeenkomst ::) :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Mijnheer Pike loopt met het drietal Fauven (kleine Jakkie, normaal formaatje Pike en langpootmug Duc). Komt er een man aangelopen: hé daar komen de Daltons ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pike schreef: vr 20 nov 2020, 19:49 Mijnheer Pike loopt met het drietal Fauven (kleine Jakkie, normaal formaatje Pike en langpootmug Duc). Komt er een man aangelopen: hé daar komen de Daltons ;D
;D ;D ;D oh heerlijk he :biggrin2:
Zo kreeg ik eens de vraag , zijn ze allemaal van u ? Yep , dit zijn jan jans en de kinderen :biggrin2:
elvira.kloek
2-sterren
2-sterren

Bericht door elvira.kloek »

Als we op vakantie in Engeland zijn, krijgen we heel vaak de vraag wat voor ras is het ? Als ik dan zeg dat het een golden retriever is, zeggen ze dat ze er heel anders uitzien dan de Engelse goldens. Waarop ik antwoord dat ze uit Engeland komen. ;D Ze vinden ze over het algemeen veel forser dan de Engelse goldens.
Paar jaar geleden in een Engels badplaatsje , 2 kinderen met de vraag 'mag ik ze aaien" Ze vinden de aandacht geweldig (altijd afkicken na de vakantie) dus ik zeg ja, ze vragen hoe ze heten en hoe oud ze zijn. Daarna komt de moeder naar buiten, die voorgesteld worden aan de honden door de kinderen. Als ze weg gaan is de laatste opmerking : dit was de eerste dag van onze vakantie, hij kan nu al niet meer stuk :)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ons gesprek begint meestal met: Zijn dat rottweilers?... ::)
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Tegenwoordig is het eerste wat ze roepen "is dat een wolf mevrouw?"
Als ik dan zeg dat zijn moeder een Ierse Wolfshond is komt er een "zie je nu wel.. het is een wolf" ::)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

De keren dat ik hier iemand tegenkom die ook daadwerkelijk een praatje maakt zijn zeldzaam. Maar ze vragen altijd wel wat voor ras Atz is. Een jachthond zien ze er nog wel in, een Grote Münsterländer misschien, maar ja, die krullen kloppen dan niet natuurlijk ::) Toch een Labradoodle dan maar :biggrin2:

Als ik in Duitsland zeg dat hij een Wetterhoun is, kijken ze me aan alsof ik idioot ben. Vrij vertaald betekent het “weer-kip” ;D ;D ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Kim_S schreef: ma 23 nov 2020, 21:07 De keren dat ik hier iemand tegenkom die ook daadwerkelijk een praatje maakt zijn zeldzaam. Maar ze vragen altijd wel wat voor ras Atz is. Een jachthond zien ze er nog wel in, een Grote Münsterländer misschien, maar ja, die krullen kloppen dan niet natuurlijk ::) Toch een Labradoodle dan maar :biggrin2:
Ik zou dan diep beledigd zijn :biggrin2:
Als ik in Duitsland zeg dat hij een Wetterhoun is, kijken ze me aan alsof ik idioot ben. Vrij vertaald betekent het “weer-kip” ;D ;D ;D
;D ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

In gesprek met
Een blinde man met blindengeleidehond en stok
Was met thara naar het park , de blinde man kwam er aan met zijn hond
De paden zijn daar smal , dus ik roep thara dan bij me en ga in in gras staan . Kan de man passeren , toch ? ::) Maar er kwam nog iemand aan . Die zijn twee stuiterballen lekker hun gang liet gaan . Hij liep ook op het pad en dan kan het niet anders , ook hij moet de blinde man gezien hebben . De twee stuiterballen botsten frontaal tegen de blinde man en zijn hond :-X en de man kwam ten val . De eigenaar van de stuiterballen liep door ::) :-X ik kookte , en riep , zie je niet wat je veroorzaakt hebt , waarom roep je die honden gewoon niet even bij je ? Nou , dan krijg je de bekende riedel , kutwijf waar bemoei je je mee . Ik ben toen maar naar de blinde man gelopen, hij had gelukkig geen letsel opgelopen . Maar was wel hevig geschrokken . En zei me toen , ach het geeft niet hoor mevrouw. Gebeurt me wel vaker :-X maar ik kom ook eigenaren tegen die wel rekening met me houden . Ik had zo'n zin om die asociale klootzak een schop tussen ze poten te verkopen . >:( Maar ja , ik dacht laat ik me maar om de man en zn hond bekommeren
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Pffff, jeetje Smulpaap, wat een :-X :-X :-X
Arme man, dat je gewend raakt aan zulke idioten is toch ook niet normaal... :'(

Plaats reactie