De zuurkool was superlekker, houden we er in!
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Gebakken witlof, dat ga ik ook nog eens proberen!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Zoete aardappel uit de oven, salade rode kool, biet, sla, feta, pompoenpitten en wortel. Paddestoelen ragout met kastanjes (in soja room)
Prima te eten eigenlijk. Wilde weer eens vegetarisch koken zonder vleesvervangers
Prima te eten eigenlijk. Wilde weer eens vegetarisch koken zonder vleesvervangers
Gister bonensoep met focaccia met extra mozzarella.
Vandaag Chinese aubergine óf iets uit de vriezer
Ik wilde ovenpatat maken maar bij het zien van de hoeveelheid kcal krijg ik second thoughts..... (ik wilde het met salade en tuinbonen maken en gestoomde makreel voor Leo).
Er worden zo pannenkoeken gebracht. Dat kan ik eten. Het past alleen iets minder goed in het “een beugel is goed voor de lijn” theorie.
We hebben besloten de lokale horeca te steunen- pien - schreef: do 19 nov 2020, 12:32 Gister bonensoep met focaccia met extra mozzarella.
Pasta met broccoli, crème fraîche, ui, knoflook, rode peper.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Wortelstamp
-
src_esther
- 5-sterren

Spruitenstamp met een rundersaucijs.
Gisteren risotto met paddenstoelen (eryngi en beukenzwam). Door de eryngi (en kruiden) vindt meneer het acceptabel om het geheel vegetarisch te houden.
Alles biologisch of demeter-keur.
Chili sin carne. Met quinoa en komkommersalade. En zure room met koriander.
Winterpostelein met iets
of een boterham
of een boterham
Viscurry van pollack met sperzieboontjes en rode paprika en een naanbroodje.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Wij hebben een kip op de kamado grill liggen maar we waren al een beetje laat en het is wat koud en waait. Nou wil die niet heter worden dan 100C. Dus we gaan nu maar even wat anders maken. Een roerbak met garnalen en mie ofzo...
want de kip mag nog een uurtje of twee. En ik vind wat later eten prima maar niet om 22 uur...
Haha dat doet mij denken aan de eerste keer dat wij pulled pork gingen maken. Lag om 14:00 uur op de bbq (daarvoor was er nog regenbuitje waardoor iets later begonnen dan bedoeling) in de wetenschap dat hij lang moest. Echter bleek hij dus pas om 23:00 uur klaar en hadden we maar eten besteld voor het avondetenSiberienne schreef:Wij hebben een kip op de kamado grill liggen maar we waren al een beetje laat en het is wat koud en waait. Nou wil die niet heter worden dan 100C. Dus we gaan nu maar even wat anders maken. Een roerbak met garnalen en mie ofzo...![]()
![]()
want de kip mag nog een uurtje of twee. En ik vind wat later eten prima maar niet om 22 uur...
Hier vandaag snelle noodles met kant en klaar groentepakket.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Gisteren stuk vd kip gegeten en hij was heeeerlijk - dat dan weer weldinky89 schreef: ma 23 nov 2020, 10:15 Haha dat doet mij denken aan de eerste keer dat wij pulled pork gingen maken. Lag om 14:00 uur op de bbq (daarvoor was er nog regenbuitje waardoor iets later begonnen dan bedoeling) in de wetenschap dat hij lang moest. Echter bleek hij dus pas om 23:00 uur klaar en hadden we maar eten besteld voor het avondeten![]()
Hier vandaag snelle noodles met kant en klaar groentepakket.